Įsivaizduokite, ramiau sau gurkšnojate arbatą savo dvare ir plepate su jus aplankiusiu bičiuliu: tokiu pat kaip jūs, visiškai normaliu antgamtinių reiškinių tyrinėtoju, kuris laisvalaikiu dar dirba detektyvu policijoje. Staiga jūsų dėmesį patraukia keisti garsai iš rūsio. Susižvalgote su svečiu ir leidžiatės žiūrėti, kas čia triukšmauja. Į vieną ranką pasiimate didinamąjį stiklą. Į kitą – laimingą triušio letenėlę. Jūsų bičiulis iš vienos kišenės išsitraukia peilį, iš kitos – savo kolegą policininką. T.y. ne, tas policininkas tiesiog šiaip tuo metu pas jus užsuka. Žodžiu, nusileidžiate į rūsį ir... tai ką pamatote, akivaizdžiai liudija, kad turite gerokai rimtesnių iššūkių su parazitais nei žiurkės.
Ne tik šis žaidimas. Kompanija „Fantasy Flight Games“
Lovecrafto ir jo Cthulhu mitologijos įkvėptų stalo žaidimų yra išleidusi beveik
tiek, kiek kraupių dievybių neištariamais vardais yra sukūręs rašytojas ir jo
pasekėjai. Tiesa, šios bendrovės gaminys, to paties pavadinimo žaidimas „Arkham Horror“ kažkada paliko didelį įspūdį, ir net dabar retkarčiais jų sužaidžiame.
Todėl kai išgirdau apie išleidžiamą kolekcionuojamų kortų versiją, susidomėjau.
Kaip ir klasikinė žaidimo versija su lenta ir kauliukais,
„Arkham Horror: The Card Game“ yra kooperacinis žaidimas. Žaidėjai čia veikia
išvien ir kartu siekia pergalės... arba bent jau išvengti klaikios lemties,
grumdamiesi su pačiu žaidimu. Kiekvienas žaidėjas valdo tyrėją - personažą,
kurį vaizduoja atskira kortų kaladė. Kortos joje – tai ypatingi personažo
veiksmai, sąjungininkai ir ginklai, kitokia įranga, praverčianti tyrinėjant
mistiškus įvykius ir grumiantis su įvairiomis Cthulhu visatos klaikybėmis.
Žaidėjai patys gali modifikuoti, atnaujinti ir pildyti personažų kortų kalades,
taip sustiprindami savo veikėjus ar dar geriau juos paruošdami atremti
Lovecrafto siaubukus.
Žaidimo dėžės turinys: kortos, dar daugiau kortų, taip pat kelios kortelės. Ai, ir dar šiek tiek žymeklių beigi taisyklių knygelės. |
Iš kitų panašių žaidimų „Arkham Horror: The Card Game“
išsiskiria tuo, kad kiekviena partija čia yra nuotykis, turintis savo siužeto
liniją ir istoriją. Ją pasakoja specialios scenarijaus kortos, aprašančios, kas
ir kodėl vyksta. Žaidėjai čia grumiasi ne tik su kuoktelėjusiais kultistais,
plėšriais gūlais, visokiausio plauko išperomis, bet ir su laiku. Kiekvieną
ėjimą ant scenarijaus kortelės dedami lemties žetonai. Kai jų susikaupia
reikiamas kiekis, kortelė verčiama ir žaidėjai sužino, kokia nelemta linkme
toliau pasisuko įvykiai. Kad laimėtų, žaidėjai turi atlikti tai, kas nurodyta
ant kitos rūšies scenarijaus kortelių. Visos jos sudėliojamos tam tikra tvarka,
atverčiamos ir išsprendžiamos, kai ateina metas, taip gana vykusiai sukurdamos
žaidimo pasakojimą.
Scenarijaus kortelės pasakoja, kas vyksta. Kodėl tai vyksta, dažniausiai neaišku. Antgamtiniai dalykai... |
Kita žaidimo įdomybė – gana unikali atsitiktinio rezultato
generavimo mechanika, a.k.a. kauliukai. Juos čia pakeičia maišelis, į kurį
sumetamas tam tikras kiekis specialių žetonų su įvairiais simboliais ir
reikšmėmis. Kai žaidėjas atlieka veiksmą, kuris gali ir nepavykti – pavyzdžiui,
ieško patalpoje paslėptų užuominų („Hmmm... Pamenu, kažkur palėpėje mačiau
senelio knygą, kurioje tikrai bus paaiškinta, kodėl, po velniais, namus staiga
apniko gauja gūlų...“) arba kaunasi su priešais, iš maišelio traukiamas
žetonas. Jo reikšmė pridedama prie tam veiksmui atlikti naudojamos personažo
charakteristikos... žodžiu, žetonai vietoj kauliuko, kas čia neaiškaus?
Norėdami palengvinti ar pasunkinti žaidimo partiją, žaidėjai gali keisti
maišelio turinį, pridėdami „piktesnių“ arba lengvesnių žetonų. Šis sumanymas
pasirodė gana žavus, nors vis bandau įsivaizduoti, kiek kartų „Nekronomikoną“
turėtų būti perskaitę tie, kurie ryžtųsi žaidimą išbandyti sunkiausiu lygmeniu.
Žavūs žetonėliai. Keista, bet maišelis jiems traukti nepridedamas. |
Baigę pagrindinio rinkinio kampaniją žaidėjai gali įsigyti
papildymus su naujais scenarijais, personažais ir kortomis, bei tęsti pažintį
su Lovecrafto visatos baisybėmis. Sakyčiau, žaidime gana įdomiai bandoma
sukryžminti tris žanrus: kortų, kaladės konstravimo (deck building) ir vaidmenų
žaidimus. Tiems, ką žavi šie žanrai ir Cthulhu mitologija, žaidimas gali visai
patikti. Bet yra keli labai rimti „BET“.
Bene svarbiausias – vertė už pinigus. Problema ta, kad vieną
sykį sužaidus scenarijų, žaisti jį dar kartą, tegu ir su kitu personažu, nebėra
įdomu. Siužeto posūkiai tampa žinomi ir jausmas, kad ne tik dėliojate korteles,
bet ir dalyvaujate šiurpioje istorijoje, išnyksta kaip dūmas. Turint omenyje,
kad pagrindiniame rinkinyje tėra trys scenarijai, o jo kaina – apie 40 eurų,
nesunku suskaičiuoti, kad viena partija, trunkanti apie valandą, kainuoja per 13
eurų. Man tai atrodo per daug. Akistata su šia kraupia tikrove smogė per mano sanity nė ką neprasčiau, nei vargšui Lovecrafto
personažui, išvydusiam Cthulhu čiuptuvą besiraitantį ant savo rašomojo stalo.
Betgi, pasakysite, toks ir yra sumanymas – pirkti
papildymus, išbandyti naujus siužetus ir herojus, tobulinti esamų personažų
kalades. Aha. Tačiau po patirties su pagrindiniu rinkiniu mokėti dar 30 eurų už
didesnį papildymą, kuriame „net“ du nauji scenarijai, visiškai nekyla ranka.
Kompanija „Fantasy Flight Games“ garsėja kaip pinigų
melžykla, kuri žavingo atsitiktinumo dėka kartais išleidžia visai neblogų stalo
žaidimų. Bet man pasirodė, kad šįsyk ji pranoko pati save, baziniame rinkinyje
duodama tiek mažai ir prašydama tiek daug. Negi „taigi viskas brangsta“
epidemija apniko stalo žaidimų industriją? Kai pagalvoju, kad ne tiek jau daug
pinigų pridėjus galima įsigyti kad ir „Pandemic: Legacy“ su valandų valandomis
veiksmo ir nuotykių, ir kampanija, kurią mielai sužaisčiau darsyk, net ir
žinodamas, kas bus toliau, niekaip suprantu, kodėl „Arkham Horror: The Card
Game“ ir jo papildymų kopijos, bent jau kol kas, graibstomos.
Taigi verdiktas: išbandykite šį žaidimą, jis pats savaime
tikrai neblogas. Jei esate visiškas Cthulhu visatos ir kolekcionuojamų kortų
žaidimų fanas, o be to turite asmeninę pinigų spausdinimo mašiną, jis gal jus
netgi visai įtrauks. Bet aš šiuo gaminiu likau labai nusivylęs ir už tokį biznį
linkiu leidėjams artimos pažinties su Azathothu, Yog-Sothothu ir dar Shub-Niggurath.
Šis žaidimas nėra kolekcinis (kaip ir jo pirmtakas Lord of the Rings LCG), bet living card game. Nes perkant papildymus negauni atsitiktinio kortų rinkinio, bet viską kas numatyta papildyme. Dėl kainos kažkiek sutinku. Nors man neteko žaist nei šio nei LoTR žaidimo, bet manau daug žmonių randa įdomumo peržaist ir tuos pačius scenarijus, daugiau dėl rezultato pagerinimo. Taip pat daug kas mėgsta skaityt ir žiūrėt jau skaitytas knygas ir matytus filmus vėl ir vėl. Tai ir su tokiais žaidimais panašiai :)
AtsakytiPanaikinti