Jau minėjau, kad esu melagis. Pasirodo, esu dar ir veidmainis. Pastarajame tinklaraščio įraše stūmęs ant kompanijos „Fantasy Flight Games“ dėl lūkesčių nepateisinusio žaidimo, netrukus ramių ramiausiai leidausi į pažintį su dar vienu ne taip seniai pasirodžiusiu tos pačios kompanijos kūriniu. Kita vertus, gyvenimo išminties mokytojai moko, kad neturėtume leisti išankstinėms nuostatoms riboti mūsų pasaulėžiūros ir t.t. ir kažkaip panašiai. Taigi kai pasitaikė proga susipažinti su kolekcionuojamų kortų (ir kolekcionuojamų kauliukų!) žaidimu „Star Wars: Destiny“, tariau „kodėl gi ne“ ir atsidūriau prie stalo.
Star Wars, Star Wars... Ką tik minėjome pirmojo šios sagos
filmo pasirodymo 40-metį, ir su „Žvaigždžių karų“ visatos herojais užaugo ne
viena fantastų karta. Tai viena geriausiai atpažįstamų, o tuo pačiu – ir
labiausiai eksploatuojamų išgalvotų visatų. Kiekvienas šios kosminės operos
filmas tampa didžiuliu įvykiu, paprastai gana didelio pasisekimo sulaukia ir
stalo žaidimai „Star Wars“ tema.
Tuo mielai naudojasi gamintojai – „Fantasy
Flight Games“ svetainėje suskaičiuoju kokius 14 žaidimų, kurių veiksmas vyksta „Žvaigždžių
karų“ visatoje. Štai kodėl kai kolegos iš „Rikio“ klubo ėmė kuždėtis apie „Destiny“,
pirmoji mano reakcija buvo „Ne, tik ne dar vienas kolekcionuojamų kortų
žaidimas. Ne, tik ne dar vienas žaidimas „Star Wars“ visatoje. Ne, tik ne dar
vienas žaidimas „Star Wars“ visatoje, išleistas „Fantasy Flight Games“...
Tačiau į „Rikyje“ surengtą pažintinį turnyrėlį žaidimo
naujokams užsukau – smalsumas paėmė viršų. Tad štai, kaip čia viskas su juo.
Turnyras sutraukė nedidelę, bet smagią žaidėjų kompaniją |
Mano smogikai. Ką nors esate girdėję apie Aurra Sing? Ne? O tikriems profesionalams ir nereikia, kad apie juos visi būtų girdėję, kaip apie kokį Yoda... |
Visų veiksmų tikslas paprastas: pirmam eliminuoti
priešininko valdomus personažus ir taip laimėti partiją. Jos trukmė – ne ypatingai
ilga, vieną dvikovą paprastai sužaisdavome per keliolika minučių – pusvalandį.
Žaidėjai čia pakaitomis atlieka veiksmus savo personažais ir
kortelėmis. Kažką padarau aš, tarkime, sužaidžiu kortelę iš rankos, tada –
priešininko veiksmas, mano atsakymas į jį ir taip toliau, kol abu atliekame viską,
ką norėjome ir galėjome. Tokia ėjimo tvarka pasirodė įdomi ir ne tokia įprasta –
daugelyje kitų panašių žaidimų iš pradžių viena pusė atlieka visus savo veiksmus, o tada ėjimą
perleidžia varžovui. „Star Wars: Destiny“ kaitaliojimasis žaidimą padaro
dinamiškesnį ir lankstesnį. Situacija lentoje nuolat kinta ir tai neleidžia
nuobodžiauti varžovo veiksmo metu, nes į jį tučtuojau reikės atsakyti.
Žaidimo kortelės: daugiausiai įvairūs veiksmai ir įranga |
O maždaug taip viskas atrodo partijos metu |
Metant kauliukus išrieda įvairūs simboliai, leidžiantys
atakuoti varžovo personažus, atimti iš jo resursų, pakeisti iškritusių kauliukų
rezultatus ir kitaip manipuliuoti žaidimo eiga. Kada ridenti kauliukus, kaip
geriausiai pasinaudoti iškritusiais simboliais? O gal mėginti juos apkeisti
kortelėmis ar apskritai permesti? Kada geriau atlikti vieną ar kitą veiksmą?
Kiekvieną ėjimą tenka priimti ne visada paprastus ir dažnai kovos eigą
nulemiančius sprendimus, vertinant tiek kortas žaidime ir rankoje, tiek ir
kauliukais išridenamus rezultatus.
Tokia kombinuota mechanika labai patiko. Be abejo, ji dar labiau
padidina sėkmės elemento svarbą žaidime, bet tai nereiškia, kad dėl to galima nustoti
galvoti ir planuoti – juolab, kad išridentas rezultatas dar nėra galutinis nuosprendis.
Abi pusės paprastai turi galimybių keisti iškritusius simbolius, pašalinti išridentus
kauliukus iš žaidimo, tad čia vėl prasideda įdomus fechtavimasis ir
manipuliavimas kortomis bei personažų savybėmis.
Unikalūs kauliukai - vienas smagiausių žaidimo elementų. Palpatine approves! |
Skamba sudėtingai? Taip nėra. Žaidimo taisyklės man buvo paaiškintos
per keliolika minučių. Beje, jos puikiai išdėstytos ir trumpame mokomajame gamintojų
filmuke.
Po vienos pažintinės partijos klausimų dėl taisyklių beveik nebekilo, ir naujokų turnyras vyko sklandžiai bei intensyviai.
Po vienos pažintinės partijos klausimų dėl taisyklių beveik nebekilo, ir naujokų turnyras vyko sklandžiai bei intensyviai.
Turnyras įsibėgėjęs, varžovai bando pasitelkti Jėgą..., gerai, gal labiau galvas ir sėkmę |
Ar šį žaidimą rekomenduoju išbandyti kitiems? Be jokios
abejonės! Gana paprastas, bet ne primityvus. Dinamiškas. Reikalaujantis ir
sėkmės, ir smegenų – bet jų nesupleškinantis, kaip daugelis panašių žaidimų.
Sakyčiau, „Star Wars: Destiny“ galėtų būti tiek puiki pirmoji pažintis su
kolekcionuojamų kortų žanru pradedantiesiems, tiek stiprus savarankiškas hobis,
jei tik jo nesugadins tamsioji pusė, t.y. iš žaidimo užsidirbti pernelyg
skubantys leidėjai. Kol taip nenutiko – daug Jėgos žaidime šitame jaučiu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą