Prieš įsigydamas stalo žaidimą visada apsilankau
didžiausiame šio hobio portale „Board Game Geek“ ir pasitikrinu, ką apie mane
dominantį produktą mano kolegos iš viso pasaulio. Čia pateikiami žaidimų
įvertinimai ir reitingas, kurio viršūnėse prieš kurį laiką įvyko tam tikrų
pokyčių: pirmojoje „gykų“ sąrašo pozicijoje įsitvirtino žaidimas „Pandemic Legacy: Season 1“. Taigi
klausimas: kodėl? Ar tikrai šis kūrinys vertas vadintis geriausiu?
Mano atsakymas: WOW! Kelis mėnesius trukusi kampanija, per kurią dviese įveikėme „Pandemic
Legacy“, buvo viena iš įdomiausių su stalo žaidimais susijusių patirčių iki
šiol. Šis kūrinys tikrai vertas visų pagyrų, kurias jam skiria entuziastai iš
viso pasaulio. Taigi pažvelkime, kas čia yra ir apie ką.
Dviem – keturiems žaidėjams skirtas „Pandemic Legacy: Season
1“ yra kooperacinis
stalo žaidimas. Žaidėjai čia nerungtyniauja tarpusavyje, bet veikia kaip viena
komanda, derindami ir koordinuodami veiksmus, kad įveiktų iššūkius, kuriuos
jiems pateikia pats žaidimas. O iššūkis toks: pasaulyje staiga ima plisti
neregėtos pavojingos ligos. Žaidėjai – tarptautinė ekspertų komanda, - kuriai
patikėta užduotis užkirsti kelią mirtiniems virusams ir išgelbėti žmoniją.
Žaidimo lenta vaizduoja pasaulio žemėlapį ir didžiuosius miestus, kuriuose plinta pavojingos ligos |
Šios pramogos pagrindas – 2007 m. pasirodęs stalo žaidimas „Pandemic“. Tiems, kas esate jį
bandę, nebus sudėtinga perprasti ir „Pandemic Legacy“: taisyklės ir žaidimo
mechanika yra lygiai ta pati. Kiekvienas žaidėjas valdo po personažą,
pasižymintį tam tikrais unikaliais gebėjimais. Čia rasime tą patį mediką,
galintį greitai kovoti su virusais užkrėstuose miestuose, mokslininką, gebantį greičiau
sukurti vaistus nuo ligų, tyrėją, kuriai gerokai paprasčiau dalintis
informacija apie užkratus su kitais žaidėjais, ir kitus, žinomus bei dar nematytus
personažus.
Viena iš žaidimo veikėjų |
Kiekvieną ėjimą žaidėjas atlieka veiksmus – keliauja iš
vienos pasaulio vietos į kitą, gydo gyventojus, keičiasi veiksmų kortelėmis su
kitais žaidėjais ir pan. Ėjimo pabaigoje verčiamos specialios infekcijos
kortos, rodančios, kuriuose miestuose toliau plinta ligos. Užkratus
vaizduojantys kubeliai padedami ant lentos, o žaidėjai turi atidžiai sekti, kad
jų viename mieste nesusikauptų per daug – tokiu atveju užkrėstoje vietovėje
gali kilti ligos proveržis, paskleidžiantis mirtiną infekciją aplinkiniuose
miestuose.
Keli proveržiai – ir žaidimas pralaimėtas. Žaidėjai taip pat
pralaimi, jei kurio nors viruso pasaulyje pasklinda tiek, kad visi tos ligos
kubeliai padedami ant lentos. Pralaimima ir nespėjus įvykdyti žaidimo užduočių iki
kol išeikvojama visa žaidėjų kortų kaladė.
Tačiau „Legacy“ versija nuo savo pirmtako skiriasi tuo, kad
žaidimas nesibaigia sužaidus vieną partiją. Žaidėjai čia dalyvauja kampanijoje,
ir kiekvienos partijos eiga bei rezultatai turi įtakos partijoms ateityje. Ilgalaikiai
žaidimo efektai pažymimi užklijuojant lipdukus lentoje ir ant kortelių.
Pavyzdžiui, jei mieste įvyko ligos proveržis, tai turės pasekmes visai likusiai
kampanijai: šalia miesto užklijuojamas lipdukas, žymintis kylančią paniką.
Kaskart, kai tame pačiame mieste įvyksta kitas protrūkis, panikos lygis auga –
į tokį miestą žaidėjams tampa vis sunkiau patekti, kas gali gerokai apsunkinti
kovą su ligomis.
Dalis miestų jau ėmė panikuoti - padėtis juose negerės iki pat kampanijos pabaigos |
Kampanijos metu žaidėjų valdomi personažai gali įgyti naujų
savybių, kurios taip pat pažymimos atitinkamu lipduku personažo kortelėje. Personažai
čia gali ir žūti – tokiu atveju, veikėjo kortelė paprasčiausiai suplėšoma ir
išmetama. Taip, teisingai supratote – tikra šventvagystė stalo žaidimų
entuziastams, bet taip jau yra šiame žaidime. Visi pokyčiai – ilgalaikiai ir
negrįžtami.
Tokiu būdu per visą kampaniją žaidimo lenta ir inventorius
nuolat keičiasi. Čia, ko gero, ir yra vienintelis „Pandemic Legacy“ trūkumas –
šį stalo žaidimą įmanoma „išžaisti“. T.y. tai neišvengiama: pasibaigus
kampanijai žaidimas tampa kone bevertis, nes norint pradėti viską iš naujo (tik
kažin, ar vėliau bus taip pat įdomu), reikėtų įsigyti visiškai naują žaidimo
dėžę. Būtent ši aplinkybė lėmė, kad kurį laiką į „Pandemic Legacy“ žiūrėjau
gana skeptiškai – koks čia smagumas leisti pinigus stalo žaidimui, kurį
galiausiai teks išmesti. Tačiau dabar, jį „perėjęs“, atsakingai pareiškiu – šis
stalo žaidimas vertas kiekvieno euro.
Bene įdomiausias žaidimo aspektas yra tai, kad jis turi savo
naratyvą. „Pandemic Legacy“ kampanija suskirstyta į dvylika mėnesių – arba dvylika
žaidimo partijų. Tiesa, jei pirmuoju bandymu to „mėnesio“ užduočių nepavyksta
įvykdyti ir partija pralaimima, žaidėjai gali bandyti dar kartą. Tokiu būdu
visą kampaniją sudaro nuo 12 iki
24 (jei jau labai nesiseka)
partijų. Tik bijau pagalvoti, kaip turėtų atrodyti žaidimo lenta po
maksimaliai ilgos ir tokios nesėkmingos kampanijos.
Žaidimo partijų rezultatai fiksuojami, o visą kampanijos
istoriją „pasakoja“ ir paradui „vadovauja“ speciali kampanijos kortų kaladė.
Kiekvieno žaidimo mėnesio pradžioje atverčiamos naujos kortelės (tik atidžiai
sekite, kas ant jų parašyta, ir kada reikia atversti kitą kortą), kurios
nupasakoja, kas vyksta žaidimo pasaulyje, kokios užduotys laukia žaidėjų, ir
kaip keičiasi aplinkybės. Kartais tos kortelės reikalaus praplėšti kurį nors
slaptą voką ir atitinkamai pakoreguoti žaidimo inventorių ar taisykles. Taip,
taisyklių knyga čia taip pat vis papildoma lipdukais su naujomis taisyklėmis,
kurios keičiasi kampanijos eigoje. Kartais reikės atidaryti vieną iš slaptųjų
dėžučių ir papildyti žaidimą naujais elementais. O kartais... bet ne, daugiau
nepasakosiu, kad nesugadinčiau malonumo.
Tokiu būdu žaidėjai keliauja ir per kampaniją, kur vienos
partijos sėkmė ar klaidos gali daryti didelę įtaką vėlesniems žaidimams, ir per
intriguojančią „Pandemic Legacy“ istoriją. Visa tai žaidimą paverčia unikalia,
kvapą gniaužiančia patirtimi. Iki šiol neteko susidurti su žaidimu, kurio
kiekvieną partiją aptarinėtume tarsi mėgstamo serialo seriją, nekantriai
laukdami, kas bus toliau. Neretai būdavo sunku atsispirti pagundai žaisti
kelias partijas iš eilės – vien tam, kad sužinotume, kaipgi pasisuks žaidimo
istorija.
Visa tai sujungę su gana nesudėtingomis, bet giliomis
taisyklėmis, sklandžia žaidimo eiga, puikia pagaminimo kokybe galime suprasti,
kodėl „Pandemic Legacy: Season 1“
įsiveržė į aukščiausias topų pozicijas. Gaila tik vieno: kad kampanija baigėsi.
Tačiau gera žinia yra ta, kad netrukus turėtų pasirodyti antrasis „Pandemic
Legacy“ sezonas.
Na, o tiems, kurių dar tik laukia malonumas patirti šį
nuotykį – pora draugiškų patarimų pabaigai. Pirma, neskubėkite ir atidžiai
viską perskaitykite − ypač veiksmus, kuriuos reikia atlikti partijos pabaigoje.
Keli pražiopsoti niuansai gali pernelyg palengvinti arba apsunkinti žaidimą, o
atitaisyti klaidas čia ne taip paprasta. Antra, per daug nesukite sau galvos,
jei ką nors ir padarysite ne taip. Juk svarbiausia, kad būtų smagu, o smagumą
su „Pandemic Legacy“ galiu tvirtai pažadėti.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą