Retsykiais tenka organizuoti demonstracines miniatiūrų
žaidimų partijas – supažindinti su žaidimu žmones, tikintis juos sudominti ir
įtraukti į šį smagų hobį. Ilgainiui – galbūt susiremti su juo turnyre ar
draugiškoje partijoje. Galų gale, plėsti mūsų bendruomenę.
Viltys, aišku, kartais lieka tik viltimis. Aš visada sakau,
kad tokiais kaltas pats naujokas. Jei jis vėliau niekada negrįžo prie žaidimo
stalo, greičiausiai šis žmogus tiesiog neturėjo savybių, būtinų miniatiūrinių
armijų generolams. Negi čia save dėl ko nors kaltinsi?.. Bet vardan teisybės
reikia pripažinti, kad yra keli dalykai, kurių mums, demo partijų vedėjams,
geriau nedaryti, jei tikimės rasti naujų bendraminčių.
1 klaida: per daug informacijos. Žinau, nuskambės
neįtikėtinai. Bet pasirodo,
kad pasaulyje yra tokių žmonių, kurie vis dar mano, kad aštuonių puslapių
taisyklių knygelė – tai jau labai storas ir sudėtingas daiktas. O dabar
įsivaizduokite, kad jūs tokiam žmogui ruošiatės pasakoti apie žaidimą, kurio
vien tik pagrindiniams principams aprašyti reikia keliolikos ar kelių dešimčių
puslapių. Nekalbant apie galybes išimčių ir niuansų. Tad jeigu norite pamatyti,
kaip atrodo veido išraiška žmogaus, kurio galva netrukus sprogs, galite bandyti
jam išdėstyti kelių valandų paskaitą ir pasakoti viską iš karto. Tiesa, yra
didelė tikimybė, kad šio žmogaus daugiau niekada nebesutiksite, bent jau prie
žaidimų stalo.
Todėl siūlau apsvarstyti tokią alternatyvą – judėti pamažu.
Šito principo stengiuosi laikytis potencialiems naujokams pristatydamas tokius
žaidimus kaip „Infinity“. Pirmoje demonstracinėje partijoje susipažįstame tik
su pačiais svarbiausiais dalykais, tokiais kaip pagrindinė mechanika, dalinių
judėjimas, šaudymas ir priedanga. Ir bandome žaisti. Hakeriai, kamufliažas,
infiltracija, desantas ir t.t. ir pan. gali būti pristatyti vėliau, antros ar
net trečios demonstracinės partijos metu. Žinau, tokie „tęstiniai mokymai“
reikalauja didesnio pasišventimo. Bet rezultatas gali būti to vertas.
Įsisavinti didelius kiekiu informacijos vienu metu nėra paprasta. Neskubėkite. |
2 klaida: pamiršti tikslą. Kita liūdna
ir šokiruojanti tiesa: jeigu jau paskyrėte vakarą demo partijai, nusiteikite iš
anksto, kad tas vakaras jums bus sugadintas. Deja, bet jūsų tikslas –
supažindinti žmogų su žaidimu, o ne išspardyti jam sėdynę. Tai nereiškia, kad
naujokui demonstracinės partijos metu reikia tyčia pasiduoti ar sąmoningai ir
atvirai daryti idiotiškas klaidas. Tai reiškia, kad turime jį mokyti ir
aiškinti viską, kas vyksta, užuot stengęsi sutriuškinti gudriais manevrais,
kuriuos geriau pasilikime kovoms su patyrusiais varžovais.
Miniatiūrų ir stalo žaidimuose mane labiausiai žavi įtempta
protų kova tarp lygiaverčių varžovų. Piktnaudžiavimas šimtą kartų geresniu
taisyklių išmanymu ir visišku varžovo nepatyrimu nėra lygiavertė kova. Jei kviečiate žmogų demonstracinei partijai
tik tam, kad iškovotumėte lengvą pergalę, esate visiškas olimpietis. Žaiskite
su tokiais pačiais.
3 klaida: prarasti kantrybę. Dar viena
keistenybė – pasirodo, dalykai, kuriuos labiau patyrę miniatiūrinių armijų
generolai laiko savaime suprantamais, tokie nebūtinai yra pirmą kartą prie
miniatiūrų stalo stojusiam žmogui. Pavyzdžiui, kaip naudotis rulete, nuo kurios
iki kurios modelio vietos matuoti judėjimą, netgi kaip imti ir judinti
modelius, kad jų nesugadintum ar nepažeistum dažų. Jei naujokui akivaizdžiai
trūksta šių žinių – paaiškinkite ir parodykite, užuot vartę akis ir pūtę
žandus, atseit, „kaip galima būti tokiu žiopliu“. Ir dar: kaip rodo patirtis,
demonstracinėms partijoms naudojamus modelius būtina sugręžioti. Nulakuoti
keliagubu sluoksniu taip pat nepakenks.
4 klaida: spjauti į estetiką. Kariniams
miniatiūrų žaidimams daugiausiai žavesio suteikia jų išvaizda. Vaizdžios
dekoracijos, spalvingi modeliai yra gražu. Nedažytos (o kartais – netgi ne
visiškai suklijuotos) figūrėlės yra nelabai gražu. Butelių kamšteliai vietoje
figūrėlių yra visai negražu. Ir neskatina grįžti prie žaidimo (ar bet kurio
kito miniatiūrų žaidimo) artimiausioje ateityje.
Miniatiūrų žaidimai verti mūsų laiko ir dėmesio dėl gražaus vaizdo. Pasirūpinkite, kad naujokas tai pamatytų ir pajustų iš karto. |
Visiškai pritariu kolegai ir bendraminčiui Marukui, kuris
kažkada pastebėjo, kad net ir blogai dažyta miniatiūra yra geriau už visai
nedažytą. Todėl ruošdamiesi pristatyti žaidimą naujokui, pasirūpinkite, kad jis
susidarytų teisingą įspūdį apie hobį ir jo esmę. Imkite teptuką į rankas ir bent paspalvinkite modelius, kuriuos naudosite demo partijoje.
Iš anksto
atsiprašau visų, kurie žaisdami su manimi pastebės, kad ir pats šių klaidų
neišvengiu. Bet aš bent jau stengiuosi. Тad, tikiuosi, iki susitikimų miniatiūriniuose kovų laukuose!
Puikiai sudeliotas straipsniukas.
AtsakytiPanaikintiDemo zaidimai palieka geriausia ispudi kai zaidziama ant grazaus stalo su graziom armijom ir sudinai sudeliotais army listais :)
Ačiū :) Danis dar vieną gerą demo vedėjų klaidą pastebėjo - leisti pašaliniams "padėti" daryti demo. Prie stalo - ne daugiau žmonių nei tikrai būtina.
AtsakytiPanaikinti