Tęsiame miniatiūrų žaidimų lyginamąją analizę ir aiškinamės, kuris iš jų draugiškiausias pradedantiesiems. Antrasis kriterijus - taisyklės ir jų sudėtingumas.
Čia, žinoma, subjektyvumo neišvengsi. Skirstydamas balus
taisyklėms atsižvelgiau į a) pačių taisyklių apimtį, t.y. knygos storį; b)
žaidimą keičiančių niuansų ir detalių gausą; c) laiką, kurį vidutiniškai tenka
skirti taisyklių išaiškinimui žaidimo nebandžiusiam žmogui.
Žaidimas
|
Yra (1) / Nėra (0) internete
|
Sudėtingumas (5 – lengviausios, 1 – sudėtingiausios)
|
Komentarai
|
Balų suma/pozicija
|
Malifaux
|
0
|
4
|
Pagrindinės taisyklės telpa nedidelėje knygelėje, bet kiekvienas
modelis turi atskiras korteles su specifiniais veiksmais ir taisyklėmis.
|
4 / 2
|
Infinity
|
1 |
1
|
Bazinės taisyklės gana plačios, daug niuansų (įgūdžiai, spec.
savybės), kuriuos svarbu atsiminti.
|
2 / 4-5
|
Flames of War
|
0 |
2
|
Nors ir gana paprastos, bet plačios bazinės taisyklės. Daug niuansų,
išimčių ir modifikatorių, kuriuos reikia atsiminti.
|
2 / 4-5
|
Warmachine
|
1 |
3
|
Pagrindinės taisyklės telpa nedidelėje knygoje, taisyklių daugiau nei
„Malifaux“. Kiekvienas modelis turi atskiras korteles su specifiniais
veiksmais ir taisyklėmis.
|
4 / 3
|
X-Wing
|
1 |
5
|
Taisyklės telpa, ko
gero, ploniausioje knygelėje. Papildoma informacija – laivų, pilotų ir
patobulinimų kortelėse.
|
6 / 1
|
Matyti, kad vertinant taisyklių paprastumą ir prieinamumą,
„X-Wing“ taip pat atsiduria pirmoje vietoje. Žaidimo gamintoja Fantasy Flight Games internete pateikia tiek mokomąjį vadovėlį, tiek taisyklių sąvadą. Dokumentai nedidelės apimties, iš bėdos juos galima ir pačiam išsispausdinti.
„Flames of War“, nors ir pasižymi
gana paprasta „I GO U GO“ mechanika, turi daug įvairių niuansų (aviacija,
artilerija, liepsnosvaidžiai, apkasai ir kliūtys ir t.t.), kad per pirmąją
pažintinę partiją net nesistengiu visko aprėpti - kitaip kyla didelė grėsmė, kad
potencialiam žaidėjui ištins galva.
Tas dar labiau pasakytina apie „Infinity“
– bazinę mechaniką nesunku suprasti, tačiau eiliškumas, įsakymų ir reakcijų
skelbimo tvarka kartais kelia sumaištį naujokams. Jos dar padaugėja į žaidimą
įtraukiant desantą, hakerius, kamufliažą, tuzinus skirtingų amunicijos tipų ir
t.t. ir pan., tad šiam žaidimui vienareikšmiškai skiriu daugiausiai balų už
taisyklių sudėtingumą.
„Malifaux“ ir „Warmachine“ iš pirmo žvilgsnio atrodo
paprastesni dėl palyginti nedidelio bazinių taisyklių kiekio („Warmachine“ jų,
vis dėlto, daugiau). Tačiau, kaip sakoma, velnias slypi detalėse: kone kiekvienas žaidimo
modelis ir dalinys turi žinotinų, neretai - tik tam modeliui būdingų, labai svarbių savybių, kurių įsisąmoninimas
ir suvokimas, kaip kas veikia, taip pat gerokai apkrauna smegenis.
Mano patarimas norintiems pasinerti į karinių miniatiūrų žaidimų pasaulį - nerkite pamažu :) Neskubėkite leisti pinigų modeliams, kol nesužaidėte bent kelių pažintinių partijų ir neįsitikinote, kad jums priimtina tiek žaidimo estetika, modeliai ir pasaulis, tiek ir taisyklės.
Čia, aišku, labai svarbų vaidmenį atlieka ir žmogus, kuris jus supažindina su žaidimu. Jei po bandomosios partijos pajutote, kad žaidimas jums nepatiko, paklauskite savęs kodėl. Kartais atsakymas gali būti, jog partijos metu jautėte, kad "mokytojas" buvo labiau suinteresuotas partiją laimėti, o ne nuosekliai jums viską išaiškinti. Tada pabandykite darsyk - su kitu mokytoju. Apie tai, kokias klaidas darome mes patys, žaidėjai, supažindindami su mūsų hobiu ir reikalais naujokus, pakalbėsime atskirame įraše.
Tuo tarpu - laukia trečioji analizės dalis ir galutinis verdiktas!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą