Skaitydamas atsiliepimus ir apžvalgas iš šiemetinio žaidimų konvento
„Gen Con 2015” šiek tiek nuliūdau – vos vienas
kitas didžiausiame pasaulio festivalyje pristatytas stalo žaidimas patraukė
mano dėmesį (pavyzdžiui, „Tesla VS Edison“ atrodo daug žadantis). Kita vertus, dar
ne visas pernai pristatytas ir sudominusias naujienas iki šiol pavyko
išbandyti. Praėjusį savaitgalį kaip tik pasitaikė progai šiek tiek užpildyti
šią spragą ir sužaisti vienu šių metų hitų laikomą „Star Wars: Imperial Assault“.
Taigi, įspūdžiai ir verdiktas – ar galia lydi šį stalo žaidimą?
Vienu žvilgsniu
„Star Wars: Imperial Assault“ skirtas dviem-penkiems
žaidėjams. Iš esmės tai taktinis karinis žaidimas, kurio veiksmas vyksta „Žvaigždžių
karų“ visatoje. Žaidėjai persikelia į mūšius tarp sukilėlių ir galaktikos
Imperijos pajėgų. Lukas Skaivokeris, Hanas Solo, Čiubaka ir Dartas Veideris –
šiame žaidime sutinkame ikoninius personažus, su kuriais užaugo jau ne viena
fantastikos mėgėjų ir geekų karta.
Žaidimą galima žaisti dviem būdais: kampanijos režimu,
kuomet keli sukilėliams vadovaujantys žaidėjai bando įvykdyti įvairias misijas
kaudamiesi su varžovu, valdančiu Imperijos karius, arba tiesiog žaisti atskirus
mūšius vienas prieš vieną, Imperija prieš maištininkus. Pirmajai pažinčiai su
žaidimu pasirinkome būtent šią versiją.
Pasirengimas ir
procesas
Žaidimo lenta kiekvienai partijai sudėliojama iš atskirų
sekcijų, laikantis scenarijaus aprašymo instrukcijų. Abu žaidėjai gauna
scenarijuje nurodytas pajėgas – kovotojų korteles ir figūrėles, kurias
išsidėlioja savo lentos dalyje. Už nukautus priešininkus ir įvykdytas misijos
užduotis pelnomi pergalės taškai. Žaidėjas, pirmasis pasiekęs reikiamą taškų
sumą, laimi žaidimą.
Pažintinės partijos scenarijus mudu su varžovu perkėlė į Mos
Eislio kosmoso uostą smėlėtoje Tatuino planetoje. Abi pusės, Imperija ir
sukilėliai, stengiasi užvaldyti uoste stovintį erdvėlaivį. Tam reikia, kad
žaidėjo karį vaizduojanti miniatiūra atsidurtų šalia vieno iš erdvėlaivio langelių
ir kad šalia nebūtų priešininkų, kurie trukdytų laivą perimti. Taigi nė viena
pusė kitai neleis ramiai krapštytis ir ruošti laivą skrydžiui – laukia kautynės.
Žaidimo lenta vaizduoja kosmouosto starto aikštelę ir jos prieigas, Centre, po žetonais - erdvėlaivis, kurį reikia užimti. |
Žaidimo eiga pasirodė labai sklandi, o pagrindinėms taisyklėms
išaiškinti pakako kelių minučių. Varžovai paeiliui aktyvuoja savo dalinius, su
pasirinktu kovotoju atlikdami po du veiksmus: pajudėti ir atakuoti, atakuoti ir
pajudėti arba dusyk pajudėti. Daliniai vienas nuo kito skiriasi savo savybėmis
(gajumo taškais, greičiu, atakai ir gynybai naudojamų kauliukų rūšimis ir
skaičiumi) bei ypatingomis galiomis ar sugebėjimais. Visi jie aiškiai išdėstyti
atitinkamo dalinio kortelėje.
Sukilėlių karių miniatiūros ir kortelės |
Kovos rezultatas išsprendžiamas metant tam tikrą kiekį
įvairiaspalvių kauliukų – kiek ir kokios rūšies, lemia atakuojančio kario
savybės ir naudojamas ginklas. Vieni kauliukai leidžia padaryti daugiau žalos
varžovui, tačiau nedideliu atstumu. Kiti – priešingai, žaloja mažiau, bet
leidžia pataikyti iš toliau. Svarbų vaidmenį žaidime atlieka ir strateginės
kortelės, traukiamos kiekvieno ėjimo pradžioje. Sužaistos jos leidžia atlikti
įvairesnių ar papildomų veiksmų savo daliniais, sustiprinti savo pozicijas ar netikėtai
pakenkti varžovui.
Už sunaikintus varžovų dalinius skiriami pergalės taškai,
tad laimėti žaidimą galima paprasčiausiai talžant priešininką. Tačiau tai
nebūtina – pergalę iškovoti galima ir atliekant scenarijaus užduotis, už kurias
skiriami taškai.
Tai kaipgi buvo?..
Šiame scenarijuje man teko vadovauti sukilėlių grupelei,
sudarytai iš Hano Solo, Luko Skaivokerio ir dar keleto skirtingų sukilėlių
kovotojų. Kitoje lentos pusėje priešininkas išdėliojo dvi grupeles Imperijos
šturmo pėstininkų, jiems vadovaujantį pareigūną, kovinį droną ir... patį Dartą
Veiderį.
Abi pusės pasiruošusios kovai |
Pradėjau žaidimą dalį pajėgų pasiųsdamas į vieną mūšio lauko
pusę, ruošdamasis atremti Imperijos karių puolimą. Kita dalis sukilėlių
pėstininkų patraukė į kitą komplekso pusę, šių kovotojų tikslas – kuo greičiau
atsidurti prie erdvėlaivio ir perimti jo kontrolę. Tiksliau, pradėti „virinti“
pergalės taškus. „Sunkieji“ sukilėlių smogikai – Hanas Solo ir Skaivokeris, −
pagal pirminį planą turėjo likti centre ir, prireikus, greitai perbėgti į vieną
ar kitą flangą.
Kautynių pradžia sukilėliams atrodė daug žadanti – pernelyg drąsiai
priartėjusius Imperijos pėstininkus pasitiko maištininkų herojai ir tučtuojau
juos išguldė.
Hano Solo ir bevardžio sukilėlių kario duetas pasitinka Imperijos smogikus |
Tačiau netrukus į kovą stojo Dartas Veideris. Ko gero, viena
galingiausių figūrų žaidime, galinti atakuoti kelis priešininkus vienu metu ir
pasižyminti itin stipria gynyba, tad visas mūšis aplink Veiderį ir sukosi – kad
jį sustabdyčiau, teko mesti beveik visas savo pajėgas, vos vieną-kitą karį
apdairiai paliekant prie erdvėlaivio, kurį Imperijos smogikai kažkodėl ignoravo, visą dėmesį sutelkdami sukilėlių talžymui. Paradoksalu, bet kaip paaiškėjo vėliau, tai ir buvo mano
išsigelbėjimas.
Kai Dartas Veideris atsistoja šalia... |
...priešininkai dažniausiai atsigula. |
Tolesnė kovos eiga susiliejo į vieną kvapą gniaužiantį
sūkurį. Veideriui žalojant mano kovotojus, o kitiems Imperijos daliniams juos
pribaigiant, netrukus lentoje Lukas Skaivokeris liko stovėti vienas prieš vis
dar gausias Imperijos pajėgas. Kai jau atrodė, kad žaidimas pralaimėtas,
pabandžiau griebtis paskutinio šiaudo – Lukas prišoka prie Darto Veiderio, kurį
iki tol mano kariai jau buvo gerokai aptalžę, ir šnioja jam šviesos kardu.
Galia šįsyk buvo sukilėlių pusėje – sėkmingu kauliukų metimu Lukas pribaigia
baisųjį oponentą, taip
pelnydamas krūvą pergalės taškų, kurių kaip tik ir trūko, kad sukilėliai
laimėtų žaidimą.
"Ne, tu man - ne tėvas!.." |
Už ir prieš
Pirmoji
partija labai patiko. Man, įpratusiam prie gana sudėtingų miniatiūrų žaidimų
taisyklių, „Star Wars: Imperial Assault“ mechanika pasirodė net ir labai
paprasta, tačiau tai – tik privalumas. Žaidimas vyksta sklandžiai, gana aiškiai,
tik retkarčiais atsiverčiant taisyklių knygelę pasitikslinti. Patiko būtinybė
kruopščiai planuoti veiksmus ir sinergija tarp dalinių – pavyzdžiui, stovėdamas
greta kovos draugo, Hanas Solo leidžia sustiprinti jo gynybą, o būdamas
netoliese atakuojančio dalinio, Lukas Skaivokeris leidžia jam permesti vieną
kovos kauliuką. Taigi reikia pagalvoti, kas ir kokias pozicijas turi užimti,
kokį dalinį kada aktyvuoti – ar pirmiausiai pulti su stipresniais kariais, ar,
priešingai, pasilikti juos ėjimo pabaigai.
Kas nepatiko? Hmmm... kol kas nieko blogo pasakyti negaliu.
Partija neužtruko per ilgai, sutilpome į pusantros valandos, įskaitant
pertraukėles. Žaidimo pagaminimo kokybė nepriekaištinga – tuo žaidimo leidėjai „Fantasy
Flight Games“ tikrai garsėja. Žaidimo patrauklumą gali šiek tiek sumažinti jo
kaina (beveik 100 USD), tačiau pasižiūrėjus į dėžės turinį
akivaizdu, kad jis vertas kiekvieno cento. Taigi labai rekomenduoju šią pramogą
ne tik „Žvaigždžių karų“ fanams, bet ir visiems, mėgstantiems taktiką, filmo
scenų vertas akimirkas žaidime, įtemptas kovas ir nuotykius.
Dėžėje randame net ir tokių kovos mašinų. Aišku, už ką tiek mokėti :) |
Neabejoju, kad „Star Wars: Imperial Assault“ dar įdomiau
žaisti kampanijos režimu, todėl nekantriai lauksiu galimybės išbandyti ir jį. Vis
dėlto, ar kada nors šis žaidimas atsidurs ir mano kolekcijoje, kol kas dar nesu
tikras. „Star Wars: Imperial Assault“ nėra vakarėliams skirtas žaidimas, jis reikalauja
šiokio tokio žaidėjų pasišventimo. Tad svarstau, ar man tikrai verta įsigyti jį
pačiam, ar geriau pamėginti įsitrinti į kokią kompaniją, kuri kaip tik planuoja
pradėti kampaniją J
Lauksiu pasiūlymų!
Descent 1ed ir 2ed hibridas.
AtsakytiPanaikinti