Kad pernelyg neapkerpėčiau, stengiuosi
vadovautis priesaku: jei sužinai apie dalyką, kuris nuoširdžiai sudomina, ir, kad jį
išbandytum, nereikia važiuoti šimtų kilometrų ir mokėti šimtų eurų, tai užsuk bent
pasižiūrėti. Taip kartais atsiduriu įdomiuose... arba keistuose... arba
keistuose ir įdomiuose renginiuose. Su tokia pat nuostata praėjusį savaitgalį
apsilankiau „LT GameJam 2015" Vilniuje. Sakau sau – domiesi žaidimais, tai
pasidomėk ir jų kūrėjų bendruomene.
Nesu tikras, kaip tai pavadinti –
švente? Festivaliu? Kūrybinėmis dirbtuvėmis? Trumpai, renginio mintis tokia –
vienoje vietoje susirenka žaidimams (daugiausiai kompiuteriniams) neabejingi,
kūrybingi ir darbštūs žmonės bei dvi paras kuria žaidimus (daugiausiai
kompiuterinius) rengėjų pasiūlyta tema. O tema šiemet skambėjo taip: „What do
we do now?“. Aha, erdvės interpretacijoms ir kūrybai tikrai daug.
Renginio dalyviai klausosi užduoties. Nuotrauka (ir iliustracija viršuje) - iš organizatorių FB paskyros. Daugiau nuotraukų - irgi joje: https://www.facebook.com/Lietuvos.Zaidimu.Kureju.Asociacija?fref=ts |
„GameJam“ renginiai vienu metu
vyksta daugelyje pasaulio šalių, Lietuvoje jie taip pat rengiami nebe pirmus
metus. Mūsų šalelėje šįsyk be Vilniaus „geimdžiamino“ ir žaidimų kūrėjai Kaune
bei Klaipėdoje. Nežinau, kaip kituose miestuose, bet sostinėje renginys
sutraukė tikrai gausų būrį dalyvių, kurie visą savaitgalį įnirtingai kūrė žaidimus.
Pirmasis smegenų šturmas... (nuotrauka iš ten pat) |
Aš su dviem bičiuliais iš „Rikio“
stalo žaidimų klubo atvykome į festivalį pirmiausiai tam, kad pasižiūrėtume,
kaip visa tai apskritai atrodo. Tiesa, nepaisant gana neblogo organizavimo,
pirmąjį vakarą nepasijutau labai įkvėptas čia ką nors kurti – ko gero todėl,
kad renginys, kaip minėjau, sutraukė daugiausiai kompiuterinių žaidimų kūrėjų
ir entuziastų, o aš, nors ir mėgstu juos žaisti, vis dar ne kažin ką nusimanau
apie tokių žaidimų gamybą. Tad atvykau kitokiu tikslu – išbandyti jėgas stalo
žaidimų kūrime. Aišku, pasijutęs truputį ne savo vietoje, penktadienį su
bičiuliais atsisveikinau pripažinęs, kad neįsivaizduoju, kas bus toliau – „susisiekime
ryte ir matysime, ar apskritai ir ką konkrečiai ryt darom“.
Vis dėlto, šeštadienį gauta bendraminčio
žinutė išjudino: „Na, draugai, kokios nuotaikos? Man pačiam naktį sapnavosi „what
do we do now“, ir kaip ir norėtųsi su tomis haliucinacijomis kažką nuveikti“. Netrukus
susiskambinome su kolegomis, ir vėl buvome „GameJam“ veiksmo vietoje. Šįsyk –
su įkvėpimu ką nors sukurti.
Besidalijant idėjomis
prisiminiau, kad penktadienio vakarą, grįžęs iš renginio, dar spėjau
pasižiūrėti dokumentinį filmą apie Antrąjį pasaulinį karą ir Adolfą Hitlerį (taip,
dokumentika, IMO, kartais irgi geras būdas leisti penktadienio vakarą J). Filme buvo
pasakojama apie nesėkmingai pasibaigusį sąmokslą nužudyti diktatorių ir liūdnas
pasikėsinimo pasekmes sąmokslininkams. „Įdomi tema“, pagalvojome, „o ką jei
žaidėjai ir būtų sąmokslininkai, kurie, po nesėkmės, bandyti „pakišti“ vienas
kitą ir išvengti bausmės?“ Dėl įvairių sumetimų pasirinkome ne nacistinės
Vokietijos, bet nusikaltėlių gaujų vadeivų aplinką. Taigi, sąmokslas pašalinti
bosų bosą nepavyko – what do we do now?
Čia mums buvo priminta, kad „GameJam“
duomenų bazėje jau reikėtų registruoti savo komandą ir kuriamą žaidimą –bent
jau jo pavadinimą. Kol dar neturėjome aiškios idėjos ir sprendimų, pasirinkome kūrybiškai
saugų pavadinimą – „G.A.N.G.“ („paskui sugalvosime, ką tos raidės reiškia...“)
2/3 komandos vertina žaidimo prototipą. Likęs 1/3 fotografuoja |
Suprasdami, kad laiko turime ne
tiek jau daug, galiausiai sutarėme kurti kortų žaidimą, kuriam nereikėtų lentos
ar daug papildomų daiktų – specialių žymeklių ir pan. Žaidimas turi būti trumpas,
greitas ir gana paprastas. Dar keliolika minučių diskusijų bei smegenų šturmo,
ir galiausiai viskas ėmė stoti į vietas.
Taigi „G.A.N.G“ žaidėjai įsikūnija
į nevykėlių gangsterių vaidmenis. Po nesėkmingo pasikėsinimo bosas, kurį
žaidėjai bandė eliminuoti, lieka gyvas – netrukus jis grįš ir keršys
sąmokslininkams. Bosas nežino tiksliai, kurie gaujos nariai dalyvavo sąmoksle,
bet turi įkalčių – tam tikrų objektų (ginklas, automobilis, sprogmenys),
kuriuos matė naudojant prieš jį pasikėsinimo metu. Tuos objektus vaizduoja
specialios boso kortos, kurios atsitiktine tvarka atrenkamos ir išdėliojamos
ant stalo užverstos žaidimo pradžioje. Kiekviena „boso“ korta vaizduoja įkaltį,
o, kalbant žaidimo terminais – žaidėjo kortą, kurią tą žaidimo raundą yra
draudžiama naudoti. Aišku, žaidėjai nežino tiksliai, kokius įkalčius turi
bosas, tačiau žaidimo metu galima atlikti veiksmus, leidžiančius boso korteles
slapčia pasižiūrėti ar net sukeisti jas vietomis.
Savo ruožtu, žaidėjai grumiasi
tarpusavyje ir stengiasi tvarkyti reikaliukus naudodami... tuos pačius daiktus,
arba kortas, už kurių naudojimą baus atsigavęs bosas. Tad žaidėjai susiduria su
savotiška dilema: žaidime naudojamos kortelės, kurias jie privalo naudoti, kad atliktų veiksmus, uždirbtų pinigų ir galiausiai
laimėtų žaidimą, nes nugalėtoju tampa tas, kuris per keturis žaidimo raundus
sugeba sukaupti didžiausią kapitalą. Tačiau žaidimo gale atverčiamos boso
kortelės ir patikrinama, kiek kokios rūšies kortų kiekviename raunde žaidėjai
naudojo. Tie, kurie išnaudojo daugiausiai neleistinų, t.y. boso turimus įkalčius
atitinkančių kortų, paskelbiami sąmokslininkais ir yra pašalinami iš žaidimo.
Tokiu būdu netgi tas žaidėjas, kuris surinko daugiausiai žaidimo pinigų, gali likti
pralaimėtoju, jeigu netinkamu metu naudojo netinkamas kortas.
Netrukus pasigaminome pirmąjį, neišvaizdų
žaidimo prototipą, kurį iš sudaro 12 boso kortų ir 60 žaidėjų kortų.
Pastarosios yra šešių skirtingų rūšių. Jas paeiliui sužaisdami ir pasidėdami
ant stalo, žaidėjai atlieka veiksmus – uždirbti pinigų ar gauti paketėlių...
t.y. vertingų išteklių, kuriuos diplomatiniais sumetimais tuo tarpu pavadinome „X
žetonais“, pakenkti priešininkui, pavagiant iš jo pinigų ar kortų ir pan.
Kiekviena kortelė gali būti
sužaista viena pati arba poroje su kita korta – tada žaidėjas įgyja galimybę
atlikti kitą, dažniausiai – galingesnį, didesnį poveikį turintį veiksmą.
Žaidėjai paeiliui atlieka veiksmus, kol baigiasi jų turimos kortos arba jie
nutaria pasuoti. Tada suskaičiuojama, kiek kiekvienas panaudojo kortų tą raundą
– didžiausiems „išlaidūnams“ skiriamos premijos. Taip „gangsteriai“ skatinami
sužaisti kuo daugiau kortų ir gauti daugiau pajamų, tačiau tuo didesnė ir
rizika žaidimo gale užsitraukti boso nemalonę ir būti paskelbtam sąmokslininku.
Po poros bandomųjų partijų ir
kelių vietoje atliktų patobulinimų bei taisyklių pakeitimų, likome patenkinti:
žaidimas iš tiesų įtraukė, buvo įdomus ir smagus žaisti. Daug galimybių kenkti
kitam žaidėjui - tiesą sakant, čia daugelis veiksmų susiję su tiesiogine konfrontacija.
Čia gana svarbu planuoti veiksmus – kokias kortas ir kada sužaisti, kad gautum
daugiau naudos, o priešininkai nesugebėtų atsikirsti. Būtina ir gera atmintis –
pasižiūrėjus į vieną ar kelias boso kortas, svarbu nepamiršti, už kokius įkalčius
ir kurį raundą būsi baudžiamas, ypač, kad kiti žaidėjai ima ir sukeičia boso
korteles vietomis.
Šeštadienį išsiskirstėme apimti
lengvos euforijos, tačiau kitą dieną praleidome intensyviai dirbdami. Surašyti
taisykles (sutarėme dirbti anglų kalba). Sukurti iliustracijas kortoms ir jų
maketus – visa tai pareikalavo daugiau laiko nei galėjome pagalvoti. Tačiau
galiausiai pasiekėme tikslą – turėjome per savaitgalį sukurtą ir iki „print and
play“ versijos išbaigtą žaidimo prototipą.
Kelios žaidimo kortelės - mūsų komandos dizaineris MS "Paintu" sukūrė tikrų šedevriukų :) |
Paaiškėjo, kad su kūrybiškai
saugiu pavadinimu „G.A.N.G“ taip pat neapsirikome: „A Game of Anxiety,
Nastiness and Greed“ – taip iššifruotas akronimas neblogai atspindi mūsų
kūrinio esmę. Dėl visa ko, pavadinimą dar papildėme paantrašte: „The Boss Knows“.
Mūsų kūrinys buvo vienas iš trijų
Vilniaus „GameJam 2015“ kurtų stalo žaidimų. Visi trys - gana skirtingi ir
nevienodai išbaigti, tad net nesiimu jų lyginti ar svarstyti, kuris geresnis. Galų
gale, ne tai svarbu – mes atlikome darbą ir pasiekėme tai, dėl ko atvykome į
renginį. Tai ir yra pagrindinis pasiekimas. O ties savo kūrinėliu sutarėme dar
padirbėti – sužaisti daugiau bandomųjų partijų klube, jį dar patobulinti ir,
galiausiai, pakabinti internete, kad kiekvienas galėtų išsispausdinti ir
išbandyti.
Ši iliustracija vienbalsiai tapo mūsų komandos favorite |
Kad savaitgalis praėjo ne veltui,
supratau jau netrukus – kai pagavau save galvojantį, jog kitąmet į „GameJam“
reikėtų surinkti didesnę bičiulių geimerių komandą ir sukurti ką nors dar
ambicingesnio. Jei jau svarstau čia sugrįžti, vadinasi, renginys buvo tikrai
vykęs.
P.S. Užsukite į šią svetainę ir patys įvertinkite mūsų kūrinį.
nu maladiec
AtsakytiPanaikinti