2014 m. sausio 11 d., šeštadienis

Sunkus kelias namo - „Battlestar Galactica“ apžvalga


Žmonija, tiksliau, jos likučiai, bėga. Sušokę į paskutinius turimus kosminius laivus, žmonės sprunka nuo jų civilizaciją sunaikinusių ir žmonijos laivyną persekiojančių kibernetinių priešų – robotų sailonų. Tarsi nuolatinių jų antskrydžių būtų negana, panašu, kad kai kurie sailonai yra įgiję žmonių pavidalą ir infiltravęsi į laivyno vadovybę, laukdami progos sabotažui.  Ar pavyks žmonijai pabėgti nuo persekiotojų ir rasti naujus namus kosmose? O gal infiltruoti agentai ir negailestingi kyborgai galiausiai sunaikins žmonių rasę? Statymai stalo žaidime „Battlestar Galactica“ išties dideli.

Šiame 2008 m. bendrovės „Fantasy Flight Games“ žaidime įsikūnijame į populiaraus to paties pavadinimo fantastinio TV serialo  personažus ir bandome išgyventi pavojingų priešų antpuolį. Judindami personažus po žaidimo lentą, vaizduojančią milžinišką karinį erdvėlaivį „Galactica“ ir kosminę erdvę aplink jį, žaidėjai kovoja su ateiviais, bando įveikti nuolat kylančias krizes bei nuskraidinti žmonių laivyną į saugią planetą. Tam priešinasi sailonų ordos. Bet ne jos pavojingiausios – laivyne tūno išdavikai sailonų agentai, kurie iš pradžių atsargiai kaišo pagalius bėgliams į ratus, o laiku nesustabdyti pridaro išties rimtų bėdų.

Žaidimo lenta vaizduoja erdvėlaivį "Galactica" ir erdvę aplinkui jį

„Battlestar Galactica“ yra pusiau kooperacinis žaidimas, skirtas 3-6 žaidėjams. Jie drauge kovoja prieš patį žaidimą ir siekia įveikti įvairias negandas, kurias lemia kiekvieną ėjimą atverčiamos specialios krizių kortelės. Praėjus kuriam laikui kooperacija virsta konfrontacija, nes, kaip paaiškėja, vienas ar keli žaidėjai iš tikrųjų yra sailonų agentai ir siekia visiškai priešingų tikslų nei likusi grupė. Tai suteikia žaidimui ypatingo žavesio: stebėdami lentoje besirutuliojančius įvykius žaidėjai netrukus ima įtarinėti vieni kitus rengiant sąmokslą ir netgi atvirai kovoti tarpusavyje. Gebėjimai įtikinėti, išsisukinėti, o kartais – ir visai įžūliai meluoti, šiame žaidime ypač praverčia.

Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas pasirenka po personažą, pažįstamą iš TV serialo. Kiekvienas herojus pasižymi savitais gebėjimais – pavyzdžiui, stulbinamai pilotuoti kosminius naikintuvus ir kautis erdvėje arba politinėmis manipuliacijomis bei diplomatija palaikyti tvarką laivyne. Taip pat kiekvienas gauna po kortelę, nulemiančią tikrąją personažo esybę. Šios kortelės ir sukuria intrigą, nes esybės kortelės, su retomis išimtimis, niekam nerodomos, ir tik pats žaidėjas žino, kam jis lojalus ir kokių tikslų turi siekti.

Žvilgtelėkite į kairėje, paskui - dešinėje sėdintį žaidėją. Vienas iš jų, greičiausiai, yra infiltruotas kyborgas
Šie tikslai dvejopi. Žmonės siekia atrasti naujus namus, o tam reikia nuskristi į tolimą Kobolo planetą. Įveikdami kylančias krizes ir atremdami kyborgų atakas, žaidėjai žingsnelis po žingsnelio ruošia laivyną hipererdviniam šuoliui. Kiekvienas šuolis priartina žmoniją prie ieškomos planetos – atlikę tam tikrą šuolių skaičių ir pasiekę Kobolą, žmonės laimi.

Tuo tarpu sailonų agentai turi pasirūpinti, kad likusiai žaidėjų grupei tai nepavyktų. To galima siekti subtiliai: kiekvieną ėjimą žaidėjų grupei tenka spręsti krizes, kurių neįveikus, laivynui gresia prarasti vertingų išteklių – maisto, kuro, moralės ar žmonių. Kuriam nors iš šių išteklių pasiekus nulį, žmonija pralaimi.

Laivyno išteklius vaizduojantys diskai. Kuro kiekis pavojingai mažėja -
 jam nukritus iki nulio, žmonės pralaimės.
Viena iš krizių kortelių
Krizei įveikti reikalinga surinkti tam tikrą sumą taškų, kuriuos teikia žaidėjų turimos veiksmų kortelės. Žaidėjai paslapčiomis į bendrą krūvą sumeta korteles, kurias norėtų paaukoti krizei įveikti. Ši krūva dar papildoma dviem atsitiktinėmis kortelėmis. Jei surinktų taškų sumos pakanka, žmonės šį ėjimą gali lengviau atsikvėpti. Jei ne – įvyksta šis tas itin nemalonaus ar net tragiško: sprogsta vandens rezervuarai ir laivynas praranda maisto išteklių, įvyksta laivyno moralę žalojantys neramumai... Kadangi žaidėjai gali tik įtarti, kas ir kokias korteles atidavė, o galbūt netinkamos kortelės į bendrą krūvą apskritai įkrito atsitiktinai, netrukus imama įtariai šnairuoti vieniems į kitus.

Atėjus tinkamam metui, sailonų agentai gali visiems atskleisti savo tikrąją tapatybę ir pradėti išties „stambų lošimą“. Pabėgę į sailonų laivyną, jie gali siundyti ant žmonių ordas priešų naikintuvų, sukelti „super‒krizes“ ir kitaip skaudžiai kenkti sprunkančiai žmonijai.

Ką ir besakyti, per maždaug dvi valandas trunkančią žaidimo partiją įtampa neatslūgsta nė akimirkai. Kokia krizė ištiks šįkart? Ar pavyks laivyną laiku parengti šuoliui ir pasprukti nuo supančių sailonų erdvėlaivių? Kuris iš mūsų išdavikas ir kada jis smogs? O gal, prevenciniais tikslais, įtarimų keliantį žaidėją reikėtų pasiūlyti patupdyti į vienutę? Žaidžiant „Battlestar Galactica“ nuolat persekios šie ir panašūs klausimai.

Mano nuomone, žaidimas puikiai perteikia TV filmo dvasią ir kosminės operos žanras čia dailiai susijungia su pusiau kooperacinio žaidimo mechanika. Jei esate žaidę garsųjį „Saboteur“, puikiai įsivaizduosite, kokia atmosfera tvyro prie „Battlestar Galactica“ stalo. Tik kilstelėkite ją į kosminį lygį! Žaidimas paprastai sudomina ir tuos, kurie nėra matę serialo: į žaidime imituojamą situaciją įsijaučiama gana greitai ir lengvai. O kadangi sprendžiant krizes dalyvauja visi žaidėjai, čia netenka nuobodžiauti  ir ne savo ėjimo metu.

Gana paprastos taisyklės, žaidimo vizualumas ir pagaminimo kokybė taip yra stipriosios „Battlestar Galactica“ pusės. Žinoma, žaidimas nėra visai be trūkumų. Vienas iš jų – priklausomybė nuo anglų kalbos. Ant žaidimo kortelių parašyta nemažai svarbaus teksto ,ir gerai nemokant kalbos gali būti sudėtinga visapusiškai pasinaudoti visomis savo galimybėmis. Šią problemą galima išspręsti išverčiant kortelių tekstus – jei kartais reikėtų vertimo, rašykite, pasidalinsiu.

Kauliuko metimas lems, ar žmonių pilotams pavyks atremti sailonų antskrydį

Taip pat verta pastebėti, žaidime itin daug lemia sėkmė – ne tik ištraukiamos kortelės, bet ir kauliuko metimai, kurie neretai sugriauna kruopščiausiai apgalvotą ėjimo planą. Kita vertus, ši aplinkybė neblogai atitinka siužetą: juk visas žmonijos sprukimas nuo sailonų ir nesibaigianti kova yra didelė avantiūra, kur dažnai tik akla sėkmė lemia, ar pavyks žmonėms išgyventi iki kito šuolio per erdvę.

Šiokių tokių abejonių kilo ir dėl žaidimo balanso, nes, kiek teko žaisti, daugumą partijų laimėjo sailonai. Pasak kolegų stalo žaidimų entuziastų, situaciją pagerina (arba pablogina – nelygu, kieno jūs pusėje) „Battlestar Galactica“ papildymai, kurių išleisti trys. Kol nepabandžiau, nieko negaliu sakyti, bet minčių išplėsti savo kolekciją bent vienu papildymu tikrai yra: nepaisant kelių smulkmenų, „Battlestar Galactica“ man yra vienas mėgstamiausių stalo žaidimų.

„5 S” įvertinimas:
  • Strategija: 3 iš 5
  • Sėkmė: 3 iš 5
  • Socialumas: 4 iš 5
  • Sudėtingumas: 3 iš 5
  • Smagumas: 4 iš 5


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą