2013 m. spalio 13 d., sekmadienis

Sapnuojame atsimerkę - „Onirim“ apžvalga

Sekmadienio rytą pabudau anksti, nes naktį užklupo nerimastingi sapnai. Nubudęs, kad nusiraminčiau, ėmiau galvoti apie smagius ir malonius dalykus, tarp kurių, suprantama – žaidimai, o vienas iš jų mano kolekcijoje ‒ kaip tik sapnų tema. Nutariau jį išsitraukti, prisiminti o tuo pačiu, ir sužaisti partiją prie kavos puodelio, nes kortų žaidimą „Onirim“ galima žaisti vienam.

Šiame žaidime tampame sapnuotojais, klajojančiais po svajų labirintą. Iš pradžių viskas atrodo nuostabiai ‒ labirinto kambariai kits kitą lenkia grožiu, spalvingumu, juos smagu tyrinėti. Tik staiga persmelkia bloga nuojauta: juk iš tiesų mūsų čia neturėtų būti. Dar blogiau – netrukus pajuntame, kad labirinte esame ne vieni, ir mus persekioja kažkas labai grėsmingo. Bandome grįžti atgal, bet durys, pro kurias ką tik įėjome, kažkodėl nebeatsidaro. Lieka vienintelė galimybė – keliauti pirmyn, per mįslinguosius rūmus, viliantis nesusitikti tų, kurie sėlina mums iš paskos...

Žaidimas „Onirim“ (portalo „BoardGameGeek“ įvertinimas 6,87 balo) yra skirtas vienam arba dviem žaidėjams. Dėžutėje randame 109 kortas ir taisykles - „Onirim“ leidėją  „Z-Man Games“ vertinu už dažniausiai itin glaustai ir aiškiai pateikiamas žaidimų taisykles. Ne išimtis ir šis kūrinys - pagrindinės taisyklės telpa viename lape. 

Dėžutės turinys - 109 spalvingos kortos ir pora lapelių su taisyklėmis

Jei žaidžiate vienas, „Onirim“ primins nepaprastą, spalvingą pasiansą. Žaidžianti dviese teks bendradarbiauti su partneriu, kartu grumtis su žaidimu ir abiem rasti kelią iš labirinto.

Kaipgi visa tai vyksta? Sapnų labirintą simbolizuoja „Onirim“ kortų malka, o visas „tyrinėjimo“ procesas suskirstytas į ėjimus. Per vieną ėjimą žaidėjas gali sužaisti arba išmesti nepanaudojęs iš rankos kortą, tada traukti kitą kortą. Galiausiai, laikinai pašalintos kortos įmaišomos atgal į kaladę, ir prasideda kitas ėjimas.

Pagrindinės kortos vaizduoja sapnų labirinto kambarius
Kortos yra trijų rūšių. Pirmosios, labirinto kortos, vaizduoja kambarius, kuriuos sapnuodamas aplanko ir ištiria žaidėjas. Sužaidęs, t.y. tam tikra seka sudėjęs tris tos pačios spalvos kambarius, žaidėjas gali iš malkos išsitraukti antrosios rūšies kortą - atitinkamos spalvos duris. Kad laimėtų žaidimą, žaidėjas ar jų pora privalo rasti visas aštuonias durų kortas. Tai būtina padaryti, iki kol baigsis kortos malkoje, priešingu atveju žaidimas pralaimimas. Pralaimėti „padeda“ trečiosios rūšies kortos - sapnai arba košmarai.

Ištraukęs iš malkos košmarą, žaidėjas turi nuspręsti, kaip jį įveiks. Tai galima padaryti išmetant iš rankos „rakto“ simboliu pažymėtą labirinto kortą. Jei rakto neturite, galite išmesti visas rankoje turimas kortas. Arba užverti kurias nors atidarytas duris – įmaišyti turimą durų kortą atgal į kaladę. Nuvyti košmarą galima ir traukiant iš malkos penkias kortas bei išmetant iš žaidimo visas ištrauktas labirinto kortas. Kad ir kokį sprendimą priimtumėte, košmarai paprastai jus šiek tiek atitolins nuo pergalės ir pavers žaidimą rimtu iššūkiu. Ypač, kai beatodairiškai mėtęsi kortomis, staiga suvoksite, kad likusios malkos gali nebeužtekti visoms trūkstamoms durims atverti...

Košmaro kortos - klaikios ir erzinančios
„Onirim“ yra lengvai išmokstamas, bet sunkiai įveikiamas žaidimas. Jį turėtų įvertinti įvairių galvosūkių, pasiansų, o taip pat – bendradarbiavimo žaidimų mėgėjai. Kad nugalėtumėte „Onirim“, teks pasitelkti ir logiką, ir intuiciją. Žaidime yra nemažai veiksmų planavimo ir prognostinių elementų, tačiau dažniausiai tiesiog turėsite svarstyti, kurį sprendimą – blogą ar dar blogesnį, − pasirinkti.

Šįkart partija pavyko - surasti visi išėjimai iš labirinto. Tiesa, laiko iki pralaimėjimo buvo likę nebedaug...

Kai jau perprasite „Onirim“ veikimo principus ir kelią iš labirinto rasite vis lengviau, žaidimą galėsite praturtinti ir išplėsti net keliais priedais. Jie pasunkina žaidimą, bet kartu ir atveria naujų galimybių – pavyzdžiui, išmoksite galingais kerais nuvyti jus užklupusį košmarą. Su kitu papildymu atsiranda ir gerieji sapnai, kurie padeda lengviau įveikti spalvingojo labirinto iššūkius. Beje, visus papildymus gauname kartu su pagrindine „Onirim“ pakuote.

Man pačiam „Onirim“ sukėlė nemažai simpatijų, ir kartkartėmis vis išsitraukiu šio žaidimo dėžutę smegenims pamankštinti. „Onirim“ partija sužaidžiama gana greitai, per keliolika minučių, todėl jai ryžtis labai lengva. Pabandęs įveikti sapnų labirintą vieną kartą, susigundai pažaisti dar kartelį... Ir dar... Na, jūs žinote, kuo tai baigiasi – nežinia kur išgaravusiomis valandomis.

Atskirai verta pakalbėti apie žaidimo dizainą. Kortų iliustracijos išties įspūdingos - jos primena šiuolaikinio meno kūrinius. Ryškios spalvos, bet chaotiškos, išplaukusios linijos gerai perteikia sapnų ar iliuzijų įspūdį. Vienintelis dalykas, kurio pasigedome, tai įvairovė. Pavyzdžiui, malkoje yra dešimt sapnų (košmarų) kortų, ir visos jos kažkodėl vienodos. Aplankęs nuostabią iliustracijų autorės élise Plessis interneto svetainę, netikiu, kad jai pritrūko fantazijos. Todėl palieku atvirą klausimą – kodėl?

Taigi susumuokime visus žaidimo privalumus bei trūkumus.

Privalumai: „kišeninis“ dėžutės dydis leidžia žaidimą keliaujant pasiimti su savimi. Galimybė žaisti vienam ir trumpas partijos laikas leidžia jį žaisti dažnai. Įtraukianti žaidimo mechanika ir papildymai suteikia noro tai dažnai daryti. Įspūdingos iliustracijos gerai perteikia atmosferą, o taisyklės – trumpos, aiškios ir lengvai suprantamos. Užsienio kalba (anglų, prancūzų, vokiečių)  reikalinga tik skaitant taisykles, tuo tarpu pačiam žaidimui užsienio kalbų mokėjimas visiškai nebūtinas. Galiausiai džiugina ir nedidelė „Onirim“ kaina.

Trūkumai: iliustracijoms šiek tiek trūksta įvairovės. Taisyklės reikalauja dažnai maišyti kortas – jei žaisite daug, kils grėsmė kortoms susidėvėti, o panorėję jas apsaugoti specialiomis įmautėmis, nebesudėsite kortų atgal į dėžutę. „Onirim“ nėra vakarėlių žaidimas – jis skirtas vienam arba dviem žaidėjams ir netinka didesnei kompanijai.

Tad jei užklupo nemiga, esate siurrealizmo mėgėjai, jeigu jums patiko filmas „Pradžia“, ar jei mėgstate galvosūkius ir įdomius, bet neįpareigojančius stalo žaidimus, arba būtinai išbandykite „Onirim“.

„5 S” įvertinimas:
  • Strategija: 2 iš 5
  • Sėkmė: 3 iš 5
  • Socialumas: 1 (arba 3) iš 5
  • Sudėtingumas: 1 iš 5
  • Smagumas: 3 iš 5



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą