2013 m. gruodžio 22 d., sekmadienis

Futuristinis miniatiūrų žaidimas „Infinity“



Nuo šių dienų praėjo 175 metai. Žmonijos nesunaikino nei zombių antplūdis, nei termobranduolinis аr bakteriologinis karas. Priešingai – mes toliau sėkmingai vystėmės, išskridome į žvaigžde ir sukūrėme klestinčią tarpplanetinę civilizaciją. Aišku, žmonės nebūtų žmonės, jeigu retkarčiais nesistengtų vienas kitam įspirti – šiaip, kad neužsimirštume. Todėl ginkluoti susirėmimai vis dar vyksta. Be to, neseniai žmonija susidūrė su išorės grėsme – technologiškai pažengusia Jungtine ateivių kariuomene, kuri siekia pavergti mus į savo jungą. Ar sugebėsime susitelkti prieš bendrą priešą, ar viršų paims tarpusavio nesutarimai ir atskirų žmonijos grupių interesai?

Skubu nuraminti: futuristiniame miniatiūrų žaidime „Infinity“ atsakymų į egzistencinius klausimus neiškosite – tiesiog nebus tam laiko. Gerokai labiau rūpės, kaip pergudrauti priešininką. Kaip perbėgti mūšio lauką ir nebūti suvarpytam kulkų. Kur geriausiai paslėpti snaiperį ir kaip atspėti, kokių dar nemalonių siurprizų savo rankovėje turi varžovas. Futuristiniuose „Infinity“ mūšio laukuose grumiasi pažangiausia ginkluote aprūpinti kariai, į pagalbą pasitelkiantys kovinius robotus, hakerius, elektromagnetinius ir plazminius ginklus... bet prireиkus nevengiantys ir mostelėti priešininkui kalaviju!

Kalavijais visuomet noriai mosuoja XXII amžiaus kosminiai riteriai. Nuotraukoje - viena iš mano kolekcionuojamų "Infinity" armijų.
Ispanų kompanijos „Corvus Belli“ leidžiamas žaidimas yra vadinamojo skirmish tipo, t.y. jame vaizduojami nedideli susirėmimai. Čia neišvysime vienas kitą šluojančių legionų – „Infinity“ grumiasi smulkūs profesionalių kovotojų būreliai, kur kiekvieno kario praradimas gali tapti rimtu nuostoliu ir kaip reikiant pakoreguoti mūšio planus. Tai ‒ miniatiūrų žaidimas, vadinasi, kiekvieną mūšyje veikiantį vienetą – karį, mediką, robotą ir pan., - vaizduoja atskira figūrėlė, kurias žaidėjai įsigyja, patys susirenka ir dažo, kolekcionuodami jiems patinkančias armijas.

„Infinity: naudojama populiari 28 mm skalė, reiškianti, kad standartinio ūgio žmogų žaidime atstos maždaug trijų centimetrų aukščio modelis. Kiekvienas iš šių modelių turi savo charakteristikas, atspindinčias, kaip greitai karys juda, kaip gerai šaudo ir kovoja artimoje kovoje, kiek jis šarvuotas ir pan. Kaip ir kituose miniatiūrų žaidimuose, modelis įkainojamas taškais – kuo galingesnis kovotojas, tuo didesnė jo vertė taškais. Žaidėjai susitaria, kokio dydžio mūšį (už kokią taškų sumą) žais, ir pasirengia savo armijos sąrašą. Kaip visada, tenka spręsti „kokybės ir kiekybės“ dilemą: juk už tą pačią sumą galima pasiimti daugiau, bet silpnesnių kovotojų, arba mažiau, bet išties galingų karo specialistų.

"Infinity" stalai vaizduoja miestų džiungles ir šiap džiungles...
Adam Huenecke nuotrauka iš http://s11.photobucket.com/user/popg0estheworld/media
Mūšiai vyksta ant žaidimo stalo, kuriame išdėliojamos dekoracijos – pastatai, miškai ir kitokie landšafto elementai, ribojantys modelių regos lauką ir turintys milžiniškos įtakos kautynėms. „Infinity“ iš daugelio kitų žaidimų išsiskiria tuo, kad čia reikia labai daug dekoracijų. Bet kokia atvira mūšio lauko atkarpa, kurioje kovotojas lieka be priedangos nuo priešo šūvių, gali tapti mirtinais spąstais. Modelių manevravimas, išdėstymas, strateginių pozicijų ir priedangos užėmimas atlieka labai svarbų vaidmenį žaidime.




...ir karinius kompleksus bei mokslines bazes - bet ką, kas
galėtų dominti specialiąsias pajėgas.
Magno nuotrauka iš
 
http://areswargames.forumchitchat.com/post/magnos-terrain-log-4836213
Kautynių ir kitų veiksmų rezultatai nustatomi metant kauliukus – žaidime „Infinity“ naudojami dvidešimtainiai kauliukai. Veiksmo sėkmei įtakos turi ne tik taškais išreikštas modelio gebėjimas tą veiksmą atlikti, bet ir daugelis kitų veiksnių, pavyzdžiui, naudojamas ginklas ir atstumas iki taikinio, priedanga ir pan. Todėl žaidime tenka daug manevruoti, stengiantis, kad priešininką apšaudantis modelis atsidurtų optimaliu atstumu, apeitų priešininką ir poziciją, kurioje jis įsitvirtinęs iš flango. Žinoma, sėkmė čia taip pat atlieka labai svarbų vaidmenį – prastas kauliukų metimas kartais pabruka šuniui po uodega kruopščiausiai planuotą manevrą. Būna ir priešingai, kai itin sėkmingai iškritus kauliukams, varganas eilinis pėstininkas netikėtai pakerta atrodytų neįveikiamą priešininko kovos mašiną.

Žaidime naudojami dvidešimtainiai kauliukai.
Sėkmė čia lemia nemažai.
Mūšio metu žaidėjai ėjimus atlieka paeiliui, t.y. iš pradžių vienas žaidėjas juda ir kovoja savo kariais, o vėliau eilė atitenka priešininkui. Vis dėlto, kelios taisyklių ypatybės žaidimą „Infinity“ daro ypatingą. Visų pirma, tai įsakymų (angl. orders) sistema. Ėjimo pradžioje žaidėjas turi tiek įsakymų, kiek yra likę modelių ant žaidimo stalo. Šiuos įsakymus galima skirti savo kariams, kad jie judėtų ir kautųsi. Įdomu tai, kad tam pačiam modeliui galima skirti neribotą kiekį įsakymų, taigi, neretai pasitaiko, kad per ėjimą veikia vos vienas ar keli modeliai. Gaudami įsakymus vieną po kito, modeliai greitai perbėga kautynių lauką, atsiduria priešo užnugaryje ir prasideda kautynės. Todėl intensyvus veiksmas „Infinity“ vyksta jau nuo pirmųjų ėjimų.

Kitas įdomus žaidimo aspektas – galimybė reaguoti į priešininko įsakymus ne savo ėjimo metu. Jeigu veikiantis priešininko modelis atsiduria jūsų kario regos lauke, jis gali reaguoti į priešininką – pavyzdžiui, jį apšaudydamas ar nerdamas į priedangą slėptis nuo priešo kulkų. Tokia sistema žaidimą padaro labai dinamišką. Kaip ir tikrame mūšyje, priešininkas jūsų ėjimo metu ramiai nelauks, kol jūs jį nukausite. Priešo karys atsišaudys, slėpsis, grumsis dėl savo gyvybės ir neretai privers vėl ir vėl permąstyti kovos planus. Kai kurie žaidėjai visą kautynių taktiką remia reakcijomis į priešininko veiksmus –tinkamose vietose išdėsto snaiperius, minas, sargybinius ir laukia priešininko klaidos, daugiau nuveikdami ne savo, o oponento ėjimo metu.

Desantininkai, hakeriai, snaiperiai, kulkosvaidininkai -
ateities mūšių laukuose susigrumia įvairiausių sričių specialistai žmonės...
Atskiro paminėjimo vertos miniatiūros – daugelį naujų žaidėjų būtent jos ir patraukia išmėginti „Infinity“. Reikia pasakyti, kad ispanų „Corvus Belli“ gaminamos metalinės „Infinity“ miniatiūros yra vienos geriausių, kokias tik yra tekę matyti. Puikus detalumas, išraiškingos modelių pozos ir kiberpanko bei švelnia japonų anime estetika dvelkianti karių išvaizda – visa tai „Infinity“ žaidimui suteikia nepakartojamo žavesio ir įkvepia kolekcionuoti bei dažyti modelius.

...robotai...
Susumuojame privalumus ir trūkumus. Tarp pastarųjų vertėtų paminėti taisykles. Nors pagrindinės žaidimo taisyklės ir mechanika yra gana aiški ir nesunkiai perprantamos, „Infinity“ pasižymi daugybe niuansų, kuriuos taip pat reikia išmanyti. Žinoti, kaip veikia desantininkai, nusileidžiantys tiesiai į mūšio lauką, ar termo-optiniu kamufliažu prisidengę infiltratoriai – tai lengvoji dalis. Daugelis karių ir ginkluotės pasižymi specialiomis taisyklėmis, kurios neretai paneigia viena kitą ir gali atrodyti painokos, bet jas būtina išmanyti, norint visapusiškai išnaudoti savo karių privalumus. Šiokiu tokiu trūkumu galima laikyti ir žaidimui būtinų dekoracijų gausą. Žaidžiant „Infinity“ jums reikės DAUG pastatų ir kliūčių, kitaip žaidimas baigsis labai greitai. Net ir miniatiūrų žaidimų klube tinkamai apstatyti kelis „Infinity“ stalus kartais tampa rimtu iššūkiu.

„Infinity“ privalumai – puikios miniatiūros ir labai dinamiškas žaidimo stilius. Čia išvysite viską ir dar daugiau nei esate matę fantastiniuose veiksmo filmuose. Priešininko pozicijas šturmuojantis milžiniškas atakos robotas, kurį sustabdo pasalūniškas hakerio išpuolis. Priešo kulkų išvengiantis narsuolis pėstininkas, vienas pats išguldantis pusę oponento pajėgų. Iš šešėlių išnyrantis futuristinis nindzė, sukeliantis sumaištį priešo užnugaryje. Po galais, čia netgi yra kraupių karių vilkolakių, vos keliais šuoliais įveikiančių visą mūšio lauką! Nepaisant to, žaidimas pasižymi neblogu balansu. Čia nėra „nenugalimo“ armijos sąrašo ar strategijos – neretai pasitaiko, kad ir pačią nuožmiausią ataką nutraukia velniškai sėkmingas priešininko šūvis paleistas iš, atrodytų, mažiausiai grėsmingo kovotojo ginklo.

...ateiviai ir netgi vilkolakiai!

Dar viena stiprioji žaidimo pusė – jo istorija. „Infinity“ kūrėjai sugalvojo išties turtingą ir įdomų ateities pasaulį, kur tarpusavyje besigrumiančios pusės kiekviena savaip patraukli ir unikali. Galima valandas praleisti tiesiog skaitinėjant, kas, kodėl ir už ką kovoja, kuo pasižymi vienos ar kitos frakcijos kariai.
Na, o išsirinkus patinkančią armiją, galima pradėti ją rinkti. Kadangi „Infinity“ yra smulkių susirėmimų žaidimas, jam palyginti su daugeliu kitų miniatiūrų žaidimų, reikia gerokai mažiau modelių. Pradinės dėžutės (vadinamojo „starterio“) ir dar vieno kito papildymo visiškai užtenka pirmiesiems mūšiams. Bet neapsigaukite – netrukus apima noras išbandyti (ir įsigyti) dar ir tą ar aną puikiai atrodantį modelį, ir visai netrukus jų – jau pilna lentyna.


Ne tik dėl to „Infinity“ šiuo metu mano mėgstamiausias karinių miniatiūrų žaidimas. Todėl ateityje kviesiu šiame tinklaraštyje artimiau susipažinti su jo subtilybėmis, kovojančiomis pusėmis ir daugybe kvapą gniaužiančių akimirkų, kurias suteikia kiekviena žaidimo partija.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą