Po šiokių tokių vasaros atostogų (аr veikiau
vasaros darbymečio) grįžtame prie tinklaraščio ir toliau dairomės po stalo
žaidimų pasaulį. O pasidairyti
tikrai yra kur, juolab, kad per pastaruosius porą mėnesių jame netrūko
naujienų. Vieną svarbiausių iš jų galima pristatyti vienu žodžiu: „GenCon 2014”.
Tai bene
didžiausias pasaulyje žaidimų festivalis, kasmet rengiamas
Indianapolyje, JAV. Šių metų rugpjūčio 14-17 dienomis
renginys, pasak organizatorių, sutraukė rekordinį skaičių dalyvių –
daugiau kaip 56 tūkst. stalo žaidimų,
vaidmenų žaidimų, miniatiūrų žaidimų, fantasy, mokslinės fantastikos ir visko,
kas su tuo susiję, entuziastų.
Šimtai žaidimų gamintojų čia pristatė bei demonstravo begales naujų ir
įdomių kūrinių, kuriuos aprašyti būtų tikras Sizifo darbas. Tačiau skaitydamas
dalyvių ir svečių įspūdžius bei atsiliepimus jau ėmiau dėlioti sąrašą žaidimų,
kuriuos tikrai norėčiau įsigyti (vargšė mano spinta ir piniginė!) ar bent jau išbandyti. Taigi už ko užkliuvo akys?
![]() |
Dviem-keturiems žaidėjams skirtame kortų žaidime
persikeliame į povandeninį miestą, kuriame varžomės dėl galios ir įtakos,
kaunamės su pabaisomis, patraukiame į savo pusę miesto valdovus, užimame
strategiškai svarbias teritorijas, kad galiausiai taptume vienvaldžiu miesto
viešpačiu. Sudomino puikus apipavidalinimas (iš kompanijos „Asmodee“ nieko kito ir
nesitikiu), įdomi mechanika ir, kaip žada leidėjai (o išbandžiusieji
patvirtina) – iki paskutinės akimirkos įtemptas ir įdomus žaidimo procesas.
Neriam!
Nors šio, žanro klasika tapusio, kortų žaidimo
„materialiąją“ versiją žaidžiau vos keliskart, bet valandų valandas praleidau
prie kompiuterio kurdamas savo kosmines imperijas iš kortelių. Tikrai puikus
žaidimas, o dabar jo autoriai nutarė pakeisti žaidimo „varikliuką“ ir išleidžia
versiją, kurioje tyrinėjame kosmosą, kolonizuojame planetas, kariaujame ir
prekiaujame ridendami kauliukus. Šis sprendimas sulaukė nemažo gerbėjų
susidomėjimo, taigi įtraukiame „Roll For The Galaxy“ į savo to-try-or-to-buy
sąrašą.
King of New York
![]() |
Nuotrauka iš www.boardgamegeek.com |
Kingkongai ir godzilos, nusiaubę Tokiją originalioje šio
stalo žaidimo versijoje „King of Tokyo“, kraustosi į Niujorką. Valdome
milžiniškus siaubūnus, ridename kauliukus, užimame strategines pozicijas ir
talžome priešininkus – tie patys principai galioja ir „King of New York“, tik
čia kūrėjai žada daugiau veiksmo didesnėje žaidimo lentoje, kur dabar jau
galima griauti pastatus ir netgi laimėti būnant ne tik monstru, bet ir įžymybe! „King of Tokyo“ paliko įspūdį kaip puikus ir neįpareigojantis žaidimas
nedideliems vakarėliams, todėl su nekantrumu lauksime dar daugiau galimybių
siūlančios Niujorko versijos.
Skaitinėjant stalo žaidimų blogosferą krenta į akis
atsiliepimai apie JAV žaidimų milžinės „Fantasy Flight Games“ pasirodymą
konvente. Daugiausiai dėmesio sulaukė pristatyti nauji žaidimai, kurių veiksmas
vyksta „Žvaigždžių karų“ visatoje. Miniatiūrų žaidimas „Star Wars: Armada“
tęsia kosminių mūšių temą, kurią kompanija įspūdingai pradėjo su „Star Wars:X-Wing“, tik šįsyk mūšiai įgauna žymiai didesnį mastelį, nes žaidime valdome
nebe naikintuvų eskadriles, o ištisas flotiles gerokai didesnių (ir
galingesnių) erdvėlaivių.
Bendruomenę sudomino ir kitas tos pačios kompanijos leidinys
toje pačioje visatoje – „Star Wars: Imperial Assault“. Šiame taktiniame žaidime
vienas žaidėjas tampa piktuoju „viešpačiu“, valdančiu Imperijos pajėgas, tuo
tarpu kiti žaidėjai vadovauja sukilėlių herojams ir vykdo įvairias misijas
stumdydami miniatiūras modulinėje lentoje. „Imperial Assault“ turi panašumų
tiek su klasikiniais vaidmenų žaidimais (patirties sistema, galimybė valdyti ir
kurti savo personažą keliant jį lygiais), tiek su kariniais žaidimais –
kautynės vienas prieš vieną lentoje.
Luktelkime ir pažiūrėkime. Neabejoju „Fantasy Flight Games“
leidinių kokybe , bet „Žvaigdžių karų“ franšizę pastaruoju metu
bendrovė taip melžia, kad kartais tampa tiesiog nebeįdomu – „o, dar vienas
„Star Wars“ žaidimas... much wow...“
Užtat kita artėjanti tos pačios „Fantasy Flight Games“
naujiena atrodo gerokai įdomiau: kompiuterinis žaidimas „X-COM“ persikelia ant
stalo. Šiame kooperaciniame žaidime valdysime slaptą karinę organizaciją,
bandančią atremti ateivių invaziją. Ypatingas žaidimo bruožas yra tas, kad jame
nepakanka vien to, ką randame lentoje: ateivių pajėgas ir patį žaidimo procesą
valdyti padės speciali programėlė išmaniesiems prietaisams.
Iš pirmo žvilgsnio
viskas atrodo labai kokybiškai, inovatyviai ir įdomiai, ir mano susidomėjimas
šiuo kūriniu neturi nieko bendra su ta aplinkybe, kad kitados valandų valandas
praleidau prie kompiuterio žaisdamas klasikinį „UFO“ ir naująją jo versiją
„X-COM: Enemy Unknown“. Tikrai tikrai!
Tęsiame
kovų su ateiviais temą ir žiūrime į kitą „GenCone“ pristatytą kūrinį „Alien
Uprising“. Tai dar vienas kooperacinis žaidimas, tik čia nebe Žemę puola
ateiviai, o patys žaidėjai įstringa priešiškoje planetoje ir bando išgyventi,
kol atskris gelbėtojai arba kol komanda susitaisys erdvėlaivį ir ištrūks patys.
Įrengti gynybą, kautis su piktais ateiviais, tyrinėti pavojingą pasaulį –
gyvenime nėra smagesnių užsiėmimų. O tai, kad vienas žaidimo kūrėjų yra
Richardas Launius, kurio dėka pasaulį išvydo klasikinis kooperacinis žaidimas
„Arkham Horror“, yra rimtas argumentas „Alien Uprising“ naudai.
Vienas iš konvente demonstruotų žaidimų „Spurs: A Tale in
the Old West“ sujungia trečia mano mėgstamus dalykus. Pirma, tema. Žaidimo
veiksmas vyksta laukiniuose Vakaruose: kaubojai, klajonės po dykras, dvikovos
revolveriais ir šautuvais – nesu didelis vesterno žanro mėgėjas, tačiau
vesternų žaidimai paprastai būna tikrai smagūs. Antra, „smėlio dėžės“
principas: panašiai kaip ir „Merchants and Marauders“, šiame žaidime galima
laisvai klajoti po pasaulį ir daryti, kas šaus į galvą. Norite medžioti žvėris?
Prašom! Medžioti banditus? Irgi prašom! Pats tapti banditu ir medžioti kitus
žaidėjus? Jokių problemų! Bet kuris kelias į pergalę
tinka.
Trečia, įdomi mechanika: kiekvienas žaidėjas turi savo
maišelį su kulkų žetonais. Norint atlikti tam tikrą veiksmą, iš maišelio reikia
ištрaukti nustatytą skaičių
atitinkamos rūšies kulkų. Savo „ginklą“ galima optimizuoti, įsigyjant ir
pridedant daugiau vienokių ar kitokių kulkų ir padidinant sėkmės galimybes.
Itin smagiai atrodo žaidėjų tarpusavio dvikovos, kurių metu reikia kuo greičiau
iš maišelio ištraukti reikiamas kulkas – taigi pravers ne tik sėkmė, bet ir vikrumas.
Viskas kol kas atrodo labai įdomiai!
Temporum
![]() |
Nuotrauka iš www.boardgamegeek.com |
Skaitant
laimingųjų, galėjusių apsilankyti „GenCon 2014” įspūdžius,
akys užkliuvo už dar vieno stalo žaidimo – „Dead of Winter“. Taip, dar viena
zombių apokalipsė, tik šįkart viskas kiek kitaip, nei esame įpratę. Šiame
pusiau kooperaciniame žaidime valdome žmones, gyvenančius nedidelėje
kolonijoje, iš visų pusių supamoje mėsėdžių monstrų. Visi žaidėjai turi bendrą
tikslą (pasirenkamas žaidimo pradžioje), kurį
siekia atlikti, tačiau kiekvienas žaidėjas dar turi atskirą tikslą – tik jį
įgyvendinęs žaidėjas iškovoja pergalę žaidime. Taigi čia gali laimėti visi,
vienas ar keli žaidėjai, arba nė vienas. Dar daugiau, kai kurie „asmeniniai“
tikslai priverčia žaidėjus elgtis egoistiškai ar netgi išdavikiškai, todėl
žaidime tvyro įtampa, nepasitikėjimas vienas kitu ir nuolatiniai įtarinėjimai –
ko gero, panašiai kaip ir „Battlestar Galactica“ žaidime, kurį taip pat laikau
savo vienu mėgstamiausių. Tuo ir viskas pasakyta – laukiam progos išbandyti!
Mieli bendrabepročiai, leiskite paklausti, o kuri gi iš „GenCon 2014” pristatytų
naujienų privertė virptelėti jūsų širdis? Pasidalinkite įspūdžiais!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą