Žmonija, tiksliau, jos likučiai, bėga. Sušokę į paskutinius
turimus kosminius laivus, žmonės sprunka nuo jų civilizaciją sunaikinusių ir
žmonijos laivyną persekiojančių kibernetinių priešų – robotų sailonų. Tarsi
nuolatinių jų antskrydžių būtų negana, panašu, kad kai kurie sailonai yra įgiję
žmonių pavidalą ir infiltravęsi į laivyno vadovybę, laukdami progos sabotažui. Ar pavyks žmonijai pabėgti nuo persekiotojų ir
rasti naujus namus kosmose? O gal infiltruoti agentai ir negailestingi kyborgai
galiausiai sunaikins žmonių rasę? Statymai stalo žaidime „Battlestar Galactica“
išties dideli.
Šiame 2008 m. bendrovės „Fantasy Flight
Games“ žaidime įsikūnijame į populiaraus to paties pavadinimo fantastinio TV serialo personažus ir bandome išgyventi pavojingų priešų antpuolį. Judindami personažus
po žaidimo lentą, vaizduojančią milžinišką karinį erdvėlaivį „Galactica“ ir
kosminę erdvę aplink jį, žaidėjai kovoja su ateiviais, bando įveikti nuolat
kylančias krizes bei nuskraidinti žmonių laivyną į saugią planetą. Tam
priešinasi sailonų ordos. Bet ne jos pavojingiausios – laivyne tūno išdavikai
sailonų agentai, kurie iš pradžių atsargiai kaišo pagalius bėgliams į ratus, o
laiku nesustabdyti pridaro išties rimtų bėdų.
Žaidimo lenta vaizduoja erdvėlaivį "Galactica" ir erdvę aplinkui jį |
„Battlestar Galactica“ yra pusiau kooperacinis žaidimas,
skirtas 3-6 žaidėjams. Jie
drauge kovoja prieš patį žaidimą ir siekia įveikti įvairias negandas, kurias
lemia kiekvieną ėjimą atverčiamos specialios krizių kortelės. Praėjus kuriam
laikui kooperacija virsta konfrontacija, nes, kaip paaiškėja, vienas ar keli
žaidėjai iš tikrųjų yra sailonų agentai ir siekia visiškai priešingų tikslų nei
likusi grupė. Tai suteikia žaidimui ypatingo žavesio: stebėdami lentoje besirutuliojančius
įvykius žaidėjai netrukus ima įtarinėti vieni kitus rengiant sąmokslą ir netgi
atvirai kovoti tarpusavyje. Gebėjimai įtikinėti, išsisukinėti, o kartais – ir
visai įžūliai meluoti, šiame žaidime ypač praverčia.
Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas pasirenka po
personažą, pažįstamą iš TV serialo. Kiekvienas herojus pasižymi savitais
gebėjimais – pavyzdžiui, stulbinamai pilotuoti kosminius naikintuvus ir kautis erdvėje
arba politinėmis manipuliacijomis bei diplomatija palaikyti tvarką laivyne.
Taip pat kiekvienas gauna po kortelę, nulemiančią tikrąją personažo esybę. Šios
kortelės ir sukuria intrigą, nes esybės kortelės, su retomis išimtimis, niekam
nerodomos, ir tik pats žaidėjas žino, kam jis lojalus ir kokių tikslų turi
siekti.
Žvilgtelėkite į kairėje, paskui - dešinėje sėdintį žaidėją. Vienas iš jų, greičiausiai, yra infiltruotas kyborgas |
Šie tikslai dvejopi. Žmonės siekia atrasti naujus namus, o
tam reikia nuskristi į tolimą Kobolo planetą. Įveikdami kylančias krizes ir
atremdami kyborgų atakas, žaidėjai žingsnelis po žingsnelio ruošia laivyną
hipererdviniam šuoliui. Kiekvienas šuolis priartina žmoniją prie ieškomos
planetos – atlikę tam tikrą šuolių skaičių ir pasiekę Kobolą, žmonės laimi.
Tuo tarpu sailonų agentai turi pasirūpinti, kad likusiai
žaidėjų grupei tai nepavyktų. To galima siekti subtiliai: kiekvieną ėjimą žaidėjų
grupei tenka spręsti krizes, kurių neįveikus, laivynui gresia prarasti vertingų
išteklių – maisto, kuro, moralės ar žmonių. Kuriam nors iš šių išteklių pasiekus nulį,
žmonija pralaimi.
Laivyno išteklius vaizduojantys diskai. Kuro kiekis pavojingai mažėja - jam nukritus iki nulio, žmonės pralaimės. |
Viena iš krizių kortelių |
Krizei įveikti reikalinga surinkti tam tikrą sumą taškų,
kuriuos teikia žaidėjų turimos veiksmų kortelės. Žaidėjai paslapčiomis į bendrą
krūvą sumeta korteles, kurias norėtų paaukoti krizei įveikti. Ši krūva dar
papildoma dviem atsitiktinėmis kortelėmis. Jei surinktų taškų sumos pakanka,
žmonės šį ėjimą gali lengviau atsikvėpti. Jei ne – įvyksta šis tas itin
nemalonaus ar net tragiško: sprogsta vandens rezervuarai ir laivynas praranda
maisto išteklių, įvyksta laivyno moralę žalojantys neramumai... Kadangi
žaidėjai gali tik įtarti, kas ir kokias korteles atidavė, o galbūt netinkamos
kortelės į bendrą krūvą apskritai įkrito atsitiktinai, netrukus imama įtariai
šnairuoti vieniems į kitus.
Atėjus tinkamam metui, sailonų agentai gali visiems
atskleisti savo tikrąją tapatybę ir pradėti išties „stambų lošimą“. Pabėgę į
sailonų laivyną, jie gali siundyti ant žmonių ordas priešų naikintuvų, sukelti
„super‒krizes“ ir kitaip skaudžiai kenkti sprunkančiai žmonijai.
Ką ir besakyti, per maždaug dvi valandas trunkančią žaidimo
partiją įtampa neatslūgsta nė akimirkai. Kokia krizė ištiks šįkart? Ar pavyks
laivyną laiku parengti šuoliui ir pasprukti nuo supančių sailonų erdvėlaivių?
Kuris iš mūsų išdavikas ir kada jis smogs? O gal, prevenciniais tikslais,
įtarimų keliantį žaidėją reikėtų pasiūlyti patupdyti į vienutę? Žaidžiant
„Battlestar Galactica“ nuolat persekios šie ir panašūs klausimai.
Mano nuomone, žaidimas puikiai perteikia TV filmo dvasią ir
kosminės operos žanras čia dailiai susijungia su pusiau kooperacinio žaidimo
mechanika. Jei esate žaidę garsųjį „Saboteur“, puikiai įsivaizduosite, kokia
atmosfera tvyro prie „Battlestar Galactica“ stalo. Tik kilstelėkite ją į
kosminį lygį! Žaidimas
paprastai sudomina ir tuos, kurie nėra matę serialo: į žaidime imituojamą
situaciją įsijaučiama gana greitai ir lengvai. O kadangi sprendžiant krizes dalyvauja visi
žaidėjai, čia netenka nuobodžiauti ir ne
savo ėjimo metu.
Gana paprastos taisyklės, žaidimo vizualumas ir pagaminimo
kokybė taip yra stipriosios „Battlestar Galactica“ pusės. Žinoma, žaidimas nėra
visai be trūkumų. Vienas iš jų – priklausomybė nuo anglų kalbos. Ant žaidimo
kortelių parašyta nemažai svarbaus teksto ,ir gerai nemokant kalbos gali būti
sudėtinga visapusiškai pasinaudoti visomis savo galimybėmis. Šią problemą
galima išspręsti išverčiant kortelių tekstus – jei kartais reikėtų vertimo, rašykite,
pasidalinsiu.
Kauliuko metimas lems, ar žmonių pilotams pavyks atremti sailonų antskrydį |
Taip pat verta pastebėti, žaidime itin daug lemia sėkmė – ne
tik ištraukiamos kortelės, bet ir kauliuko metimai, kurie neretai sugriauna
kruopščiausiai apgalvotą ėjimo planą. Kita vertus, ši aplinkybė neblogai
atitinka siužetą: juk visas žmonijos sprukimas nuo sailonų ir nesibaigianti
kova yra didelė avantiūra, kur dažnai tik akla sėkmė lemia, ar pavyks žmonėms
išgyventi iki kito šuolio per erdvę.
Šiokių tokių abejonių kilo ir dėl žaidimo balanso, nes, kiek
teko žaisti, daugumą partijų laimėjo sailonai. Pasak kolegų stalo žaidimų
entuziastų, situaciją pagerina (arba pablogina – nelygu, kieno jūs pusėje)
„Battlestar Galactica“ papildymai, kurių išleisti trys. Kol nepabandžiau, nieko
negaliu sakyti, bet minčių išplėsti savo kolekciją bent vienu papildymu tikrai
yra: nepaisant kelių smulkmenų, „Battlestar Galactica“ man yra vienas
mėgstamiausių stalo žaidimų.
„5 S” įvertinimas:
- Strategija: 3 iš 5
- Sėkmė: 3 iš 5
- Socialumas: 4 iš 5
- Sudėtingumas: 3 iš 5
- Smagumas: 4 iš 5
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą