2014 m. liepos 20 d., sekmadienis

Mirtinas Rubiko kubas – žaidžiame „Room 25”



Kaip ten būdavo pasakose? Tiesiai keliausi – į rūgštį įkrisi. Kairėn pasuksi – po pjūklu pateksi. Dešinėn trauksi – vandeny paskęsi. O vietoje pasilikti irgi negerai, nes tame pačiame kambaryje yra nelabai draugiškai nusiteikęs varžovas, kuris tave greičiausiai į kurį nors iš minėtų pavojų pastums – nebent tu tai padarysi pirmas.

Tokia nuotaika vyrauja pusiau kooperaciniame (kodėl tik „pusiau“, paaiškinsiu vėliau) stalo žaidime „Room 25“. Šios vienam – šešiems žaidėjams skirtos pramogos autorius akivaizdžiai įkvėpė siaubo filmas „Kubas“ ir jo tęsiniai. Žaidėjai valdo personažus, atsidūrusius keistame komplekse, kurio kambariai pripildyti pavojingų spąstų. Personažai keliauja per labirintą stengdamiesi rasti išėjimą – 25-ąjį kambarį, ‒ ir išsigelbėti.

Tai nėra paprasta ne tik dėl kambariuose tykančių pavojų, bet dar ir dėl to, kad pats labirintas nuolat juda, kambariai keičiasi vietomis ir saugią patalpą, į kurią ketinote eiti, netikėtai gali pakeisti rūgšties baseinas. Be to, neaiškūs ir kitų žaidėjų kėslai – jie gali būti tokie pat nežinia kaip į šį labirintą patekę nelaimėliai arba piktieji sargybiniai, kurių tikslas – sunaikinti likusius žaidėjus.

Pasirengimas

Kiekvienas žaidėjas pasirenka po personažą, vaizduojantį vieną iš šešių pavojingame komplekse atsidūrusių herojų, ir gauna atitinkamus žaidimo reikmenis – personažo lapą, figūrėlę, keturis veiksmų žymeklius, priminimo ir ėjimo žymeklius. Personažai vienas nuo kito skiriasi tik išvaizda: žaidimo požiūriu visi šeši personažai yra visiškai vienodi ir jokiomis ypatingomis savybėmis ar galiomis nepasižymi.

Tuomet iš užverstų kartoninių kortelių sudėliojamas kompleksas. Kiekviena kortelė vaizduoja vieną iš labirinto kambarių, o visą kompleksą kaip tik ir sudaro 25 kambariai. Žaidimo lauko viduryje padedama Centrinio kambario kortelė – čia visi personažai pradės žaidimą. Aplink centrinį kambarį išdėstoma dvylika užverstų kambarių kortelių, o žaidimo tikslas – dvidešimt penktasis kambarys bei dar viena naudinga patalpa, Vizijos kambarys (lietuviškai sakyčiau „žiūrykla“) įmaišomi į likusias korteles, kurios išdėliojamos komplekso kampuose. Vadinasi, žaidimo pradžioje 25-asis kambarys bus kažkuriame krašte, kuo toliau nuo žaidėjų.

Žaidėjai pradeda centriniame kambaryje. Išėjimas iš labirinto -
kažkur lentos pakraštyje
Personažų figūrėlės padedamos Centriniame kambaryje. Kiekvienas žaidėjas tuomet gali paimti vieną užverstą kambario kortelę, esančią greta centrinės patalpos, kortelę slapčia pasižiūrėti ir padėti ją atgal į vietą. Išrenkamas žaidėjas, pradedantis žaidimą. Viskas: košmariškos lenktynės gali prasidėti.

Žaidimo eiga

Kiekvieno ėjimo pradžioje žaidėjai pasirenka du iš keturių galimų veiksmų ir šių veiksmų žymeklius užverstus pasideda ant savo personažo lapo. Veiksmai labai paprasti – žvilgtelėti į gretimą kambarį (t.y. paimti greta personažo esančią kambario kortelę, ją pasižiūrėti ir padėti į vietą) arba judėti – t.y. perkelti savo personažą į gretimą patalpą. Jei jos kortelė buvo užversta, žaidėjui atėjus į kambarį, kortelė atverčiama ir lieka atversta iki žaidimo pabaigos.



Trečias galimas veiksmas – pastumti kitą personažą, esantį tame pačiame kambaryje. Personažo figūrėlė lygiai taip pat perkeliama į gretimą patalpą. Galiausiai žaidėjas gali judinti patį labirintą ir pastumti tą kambarių (kortelių) eilę, kurioje personažas šiuo metu stovi. Tokiu būdu kambarių išsidėstymas nuolat keičiasi, tad žaidėjams praverčia gera atmintis arba priminimo žymeklis. Jį galima pasidėti ant bet kurios užverstos kambario kortelės, kurią prieš tai jį patikrinote ir nutarėte, kad šią patalpą svarbu įsidėmėti, kad ir kur ji vėliau atsidurtų vis kintančiame labirinte.

Žaidėjai paeiliui atlieka pirmąjį suplanuotą veiksmą, vėliau – antrąjį. Jei ėjimo metu žaidėjo personažas pateko (atėjo pats ar buvo įstumtas) į bet kurį kambarį, nedelsiant įvyksta tai, kas nurodyta to kambario aprašyme. Pavyzdžiui, jeigu tai buvo kambarys su spąstais, jie suveikia. Tačiau ne visos labirinto patalpos mirtinai pavojingos – komplekse yra ir tuščių kambarių, ir netgi patalpų, galinčių padėti žaidėjams – viena tokių yra jau minėta „žiūrykla“, leidžianti į ją užsukusiam žaidėjui pasižiūrėti į bet kurią užverstą komplekso kortelę. Žinoma, pati naudingiausia patalpa yra 25-asis kambarys, kurį personažams būtina rasti ir pasiekti, kad laimėtų žaidimą ir išsigelbėtų iš labirinto.

Žaidėjai gali keistis informacija apie patikrintų kambarių pavojingumą, tačiau pasakyti, kokia konkrečiai patalpa slypi po užversta kortele yra draudžiama. Paprastai apsiribojama burbtelėjimu „čia geriau neiti“ arba „čia galima užeiti“ – beje, žaidėjai gali ir meluoti. Kodėl, sužinosime netrukus.

Tikslas

„Room 25“ galima žaisti keliais skirtingais būdais. Galima pasirinkti kooperacinį žaidimą, kuomet visi žaidėjai kartu siekia rasti 25-ąjį kambarį ir pabėgti. Žaidimą galima žaisti ir vienam bei valdyti keturis personažus. Tiesa, rasti išėjimą ir pabėgti būtina per aštuonis ėjimus – jiems pasibaigus automatiškai pralaimima.

Taip pat galimas komandinis (4-6 žaidėjai) arba varžybų (2-3 žaidėjai) režimai, žaidimą padarantys gerokai agresyvesnį. Žaidėjai siekia, kad jų personažų komandos rastų 25-ąjį kambarį ir paspruktų anksčiau nei varžovai. Vadinasi, esant galimybei, priešininkus visai verta pastūmėti kambarį, kuriame laukia mirtini spąstai...

Galiausiai, žaidėjai gali rinktis pusiau kooperacinį žaidimo būdą. Partijos pradžioje kiekvienas žaidėjas traukia vaidmens žymeklį, kurį slapčia pasižiūri ir pasideda užverstą priešais save. Vaidmuo gali būti vienas iš dviejų – nelaimėlio belaisvio, kurio tikslas, kaip ir visais kitais atvejais – kartu su savo draugais pabėgti iš labirinto. Kitas vaidmuo – sargybinio, siekiančio, kad belaisviai nespėtų pasprukti iki kol baigsis žaidimui skirtas laikas arba kad bent du iš jų žūtų.

Sargybinių gali būti vienas arba du. Gali nutikti ir taip, kad žaidime nebus nė vieno sargybinio, tačiau tai paaiškėja žaidimui įsibėgėjus. Tuo tarpu pradžioje tvyro įtampa žaidėjams spėliojant, kurie iš jų yra belaisviais apsimetę sargybiniai. Pastarieji gali bandyti įvilioti belaisvius į mirtinus spąstus meluodami apie patikrintų aplinkinių kambarių pavojingumą. 

O sargybinių tapatybei paaiškėjus, ji įgyja svarų pranašumą – kitaip nei belaisviai, savo tapatybę atskleidę sargybiniai neprivalo abiejų veiksmų suplanuoti iš anksto žaidimo pradžioje ir, sulaukę savo eilės, gali rinktis bet kurį iš turimų veiksmų, atsižvelgdami į aplinkybes. Tai suteikia sargybiniams gerokai didesnę veiklos laisvę. Savo ruožtu kiti žaidėjai turi bandyti nuo sargybinių pasprukti arba juos sunaikinti įstumdami į kokį nors žudantį kambarį.

Privalumai ir trūkumai

„Room 25“ yra smagus ir greitas žaidimas – viena partija trunka gerą pusvalandį. Taisyklių nėra daug, jos lengvai išmokstamos. Skirtingi žaidimo režimai, kintama žaidimo lenta ir galimybė žaisti lengvesniame ar sudėtingesniame (daugiau spąstų turinčiame) labirinte reiškia, kad „Room 25“ galima žaisti daug kartų ir nė viena partija nebus panaši į ankstesnę.

Žaidimo komponentų kokybė nebloga, tiesa, kartotinės kambarių kortelės galėtų būti laminuotos – ilgainiui jos apsitrina ir atsiranda galimybė atskirti, koks kambarys slypi po kortele.

Ko pasigedau žaidime, tai personažų įvairovės. Kaip ir minėjau, jie visiškai vienodi: taisyklių požiūriu nei sudžiūvęs profesorius, nei maža mergaitė, nei storulis „gykas“ ar galiūnas kolosas niekuo nesiskiria vienas nuo kito. Manau, būtų įdomiau, jei kiekvienas personažas turėtų kokią nors ypatingą galią ar unikalią savybę.

Žaidimo personažus vaizduojančios figūrėlės
Vis dėlto, bendras įspūdis tikrai geras. Žaidimas puikiai perteikia filmo „Kubas“ atmosferą, ir nežinomybė bei įtampa tarp žaidėjų pasirinkus pusiau kooperacinį režimą visą žaidimo laiką neleis ramiai nusėdėti vietoje. Išbandykite „Room 25“ jei grumtynes dėl savo gyvybės pavojingame labirinte laikote įdomia sporto šaka arba jei ieškote paprasto, greito ir įtempto žaidimo, tinkančio ir nedideliam draugų vakarėliui.

„5 S” įvertinimas:
  • Strategija: 2 iš 5
  • Sėkmė: 4 iš 5
  • Socialumas: 4 iš 5
  • Sudėtingumas: 2 iš 5
  • Smagumas: 3 iš 5



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą