Šis stalo žaidimas mano dėmesį patraukė praėjusią vasarą,
kai buvo plačiai išmojuotas didžiausiame geekų
metų renginyje „GenCon“. Ir patraukė ne kuo kitu, kaip nuostabiomis
iliustracijomis. Perskaitęs kelias apžvalgas pamaniau, kad ir pats žaidimas
turėtų būti visai neblogas, taigi išvydęs jį parduotuvės lentynoje, tučtuojau
įsigijau. Sužaidėme keletą „Abyss“ partijų, tad atėjo metas pasidalinti
įspūdžiais.
Dviem-keturiems žaidėjams skirtas „Abyss“
nukelia į povandenę karalystę, kurioje dėl įtakos ir karalystės sosto
varžosi... na, turbūt tuos padarus reikėtų vadinti vandeniais. Žaidėjai
įsikūnija į karalystės kilmingųjų vaidmenį ir samdydami sąjungininkus bei
povandeninio pasaulio lordus telkia galią, siekdami užimti sostą ir tapti
naujaisiais Bedugnės karaliais.
Dėžę atidarius
„Abyss“ yra kortų žaidimas: jo dėžėje rasite daugiau kaip
šimtą kortelių, kurios ir yra žaidimo „variklis“. Dauguma – 71 kortelė, − sudaro „sąjungininkų“ kortų kaladę. „Sąjungininkai“ –
tai penkių skirtingų rūšių jūrų padarus vaizduojančios kortos (jūrų arkliukai,
moliuskai, krabai, aštuonkojai ir medūzos). Kiekviena kortelė turi savo vertę
taškais nuo 1 iki 5. Kaladėje taip pat yra šešios „monstrų“
kortelės – įveikdami šias jūrų pabaisas, žaidėjai pelno papildomų taškų ir
resursų, reikalingų žaidime.
Ruošiamės žaidimui: lenta, kurioje išdėstomos septynios pradinės lordų kortos. Žaidimo apipavidalinimas džiugina spalvomis ir vaizdingumu. |
Dar 35 kortos vaizduoja povandeninio
pasaulio lordus. Jiems pasisamdyti reikalingos sąjungininkų kortelės.
Nelygu, kokiai gildijai vienas ar kitas lordas priklauso, jam pasisamdyti
reikės atitinkamos rasės „sąjungininkų“. Taigi idėja paprasta – žiūrime, kokius
lordus galima samdyti, ir renkame atitinkamas „sąjungininkų“ korteles, o tada
jas protingai išleidžiame.
Dėžėje taip pat yra 20 vietovių kortelių – jos vaizduoja tam tikras povandeninio
pasaulio vietas, kurias kontroliuodami žaidimo gale žaidėjai pelno papildomų
taškų. Likę komponentai – raktų ir monstrų žymekliai, krūvelė plastikinių
perlų, atstojančių povandeninio pasaulio valiutą, penki kriauklių formos
plastikiniai indeliai perlams laikyti, bloknotas taškams skaičiuoti ir,
suprantama, taisyklių knyga.
Perlai, žaidimo pinigai, saugomi specialiuose kriauklės formos indeliuose. |
Žaidimo eiga
Žaidėjai paeiliui atlieka ėjimus, kurie gana paprasti. Savo
ėjimu žaidėjas pirmiausiai gali
sumokėti vieną perlą bankui ir atversti naują lordo kortelę, jei ant lentos jų
yra mažiau nei šešios. Tada žaidėjas privalo
atlikti vieną iš trijų veiksmų:
Pirma: Tyrinėti
gelmes. Žaidėjas verčia viršutinę kortelę nuo sąjungininkų kaladės viršaus. Jei
atvertas vienas iš penkių rūšių sąjungininkų, žaidėjas pirmiausiai privalo
pasiūlyti priešininkams jį įsigyti. Varžovai tai gali padaryti sumokėdami
žaidėjui vieną perlą. Jei kitas varžovas įsigeidžia vėliau įsigyti atverstą
naują sąjungininko kortelę, jam jau teks sumokėti du perlus. Jei tokiu būdu
perkama dar ir trečia kortelė, ji kainuos tris perlus. Jeigu niekas iš varžovų
sąjungininko kortelės įsigyti
nepageidauja, ją atvertęs žaidėjas gali kortelę
pasiimti sau ir taip užbaigti savo ėjimą. Arba galima versti dar vieną kortelę
– tada ji vėl pirmiausiai siūloma kitiems žaidėjams. Jeigu taip atverčiama
penktoji sąjungininko kortelė ir jos niekas kitas nenori įsigyti, kortelę
atvertęs žaidėjas privalo ją pasiimti, o tuo pačiu jis dar gauna vieną perlą.
Tyrinėjame gelmes. Kol kas atverstos sąjungininkų kortelės ypatingai nedžiugina... |
Jei atverčiama išsiviepusią mureną vaizduojanti
monstro kortelė, žaidėjas vėlgi gali spręsti: „kovoti“ su monstru ir užbaigti
savo ėjimą, bet prieš tai pasiimti prizą – perlų, monstro žetonų (papildomi
pergalės taškai) arba raktų – nelygu, kokį prizą rodo monstro lentelė. Žaidėjas
taip pat gali ignoruoti baidyklę ir tęsti ėjimą – tokiu atveju, padidinama
prizo vertė monstro lentelėje. Kitąsyk, atvertus monstro kortelę, apdovanojimas
bus didesnis.
Antrasis
galimas veiksmas – paprašyti tarybos pagalbos, t.y. paprasčiausiai
pasiimti užverstas vienos rūšies sąjungininkų korteles nuo lentos.
Trečia: samdyti lordą. Pasirinkęs šį veiksmą, žaidėjas gali
sukauptas sąjungininkų korteles išsikeisti į vieną iš atverstų lordų kortų.
Dauguma lordų pasižymi įvairiomis galiomis – juos įsigiję žaidėjai gali atlikti
papildomų veiksmų, gauti daugiau naudos ar pakenkti varžovams. Be abejo,
kiekvienas lordas vertas pergalės taškų, kurie lems, kas laimės žaidimą.
Kelios iš lordų kortelių |
Kai kurios lordų kortos pažymėtos raktų simboliais. Žaidėjai
taip pat gali gauti raktų žetonų kovodami su monstrais. Jeigu savo ėjimo gale
žaidėjas turi tris ar daugiau raktų – ant lordų kortelių ar žetonais, - jis
privalo juos išsikeisti į vieną iš vietovių kortų. Jei įsigyjant vietovę
panaudojami raktus turintys lordai, jų kortos pakišamos po vietovės kortele –
lordai ima vadovauti tai vietovei, ir žaidėjas daugiau nebegali naudotis tų
lordų ypatingosiomis galiomis ar savybėmis.
Dalis lordų vadovauja vietovėms |
Žaidėjai vienas po kito atlieka ėjimus, kol kuris nors
pasisamdo septintąjį lordą arba baigiasi lordų kortos kaladėje. Atlikę po
paskutinįjį veiksmą, žaidėjai skaičiuoja taškus – už valdomas vietoves, turimus
lordus, jų samdymui panaudotas sąjungininkų korteles bei kovojant su monstrais
pelnytus žetonus. Daugiausiai taškų surinkęs žaidėjas tampa nugalėtoju ir naujuoju
Bedugnės karalystės valdovu.
Vertinimai
Žaidimas paliko gerą įspūdį – pirmiausiai dėl įspūdingų
iliustracijų ir puikaus apipavidalinimo. „Abyss“ taisyklės paprastos ir lengvai
paaiškinamos, žaidimo eiga sklandi ir greita. Čia netenka nuobodžiauti laukiant
savo ėjimo, nes varžovai arba greitai atlieka savo veiksmus, arba juose
dalyvauja ir kiti žaidėjai. „Abyss“ privalumas yra ir trumpa arba vidutinė
žaidimo trukmė – jam nebūtina pašvęsti viso vakaro. Pagyrimo verta žaidimo dėžė, padalyta į skyrelius, kuriuose patogiai telpa visi žaidimo komponentai.
Ypatingų trūkumų nepastebėjau. Žaidimas reikalauja tam tikrų
anglų kalbos žinių – lordų galios ant kortelių aprašytos angliškai. Galima
priekaištauti dėl labai jau mažų sąjungininkų kortelių, kurias nėra taip patogu
maišyti ir vartyti.
Vis dėlto, daugiausiai abejonių kyla dėl ilgalaikės „Abyss‘“
vertės. Žaidime viskas sukasi apie lordus – jų yra 35, ir visi skirtingi,
tačiau po vienos-dviejų partijų jau spėji pamatyti visus ir įvertinti kiekvieno
galias. Taip, kiekvieną kartą žaidimas klostosi vis kitaip, tačiau viskas tampa
matyta, o tai kelia grėsmę žaidimui gana greitai nusibosti. Manau, kūrėjai į
tai atsižvelgė iš anksto, ir netrukus sulauksime „Abyss“ papildymų. Šiek tiek
abejonių kilo ir dėl žaidimo temos: povandeninio pasaulio idėja atspindėta
apipavidalinimu ir iliustracijomis, bet ne žaidimo procesu. Kad ir kiek
žaidžiau, nesijaučiau perkeltas į pasaulį po vandeniu: „Abyss“ veiksmas,
pakeitus iliustracijas, lygiai taip pat sėkmingai galėtų vykti ir feodalinėje
antžeminėje karalystėje ar šiais laikais.
Tačiau vertinant bendrai, „Abyss“ yra tikrai geras žaidimas.
Greitai kintanti situacija (iš po nosies nugvelbiami sąjungininkai ir lordai)
priverčia įtempti smegenis ir stebėti varžovų veiksmus. Sąveika tarp žaidėjų
taip pat nemaža, ir nėra taip, kad kiekvienas sau patyliukais auginasi
povandeninį darželį – stebint, ką daro ir kur žvalgosi priešininkas, galima
gerokai sujaukti jo planus. Svarbiausia, jog „Abyss“ yra nesudėtingas ir
malonus žaisti, jis puikiai tinka pradedantiesiems, šeimoms su šiek tiek
ūgtelėjusiais vaikais (nuo 10 m.) ar ramiems draugų
vakarėliams. Jei tik nesate didelis jūrų gėrybių gurmanas (pažaidę „Abyss“ į
moliuskus ir aštuonkojus pradėsite žvelgti kaip į draugus, o ne maistą), šį
žaidimą tikrai verta išbandyti.
5S Įvertinimas:
5S Įvertinimas:
- Strategija: 6 iš 10
- Sėkmė: 7 iš 10
- Socialumas: 6 iš 5
- Sudėtingumas: 4 iš 10
- Smagumas: 7 iš 10
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą