Kai kurių mano kolekcijos žaidimų populiarumą išduoda dėžė:
kuo labiau ji sudriskusi, tuo, tikėtina, žaidimas daugiau naudojamas.
„RoboRally“ dėžė nušniota labiausiai. Galima zirzti, atseit prasta kokybė, arba
tiesiog pripažinti, kad tai - vienas smagesnių stalo žaidimų, kuriuos yra tekę
išbandyti.
Ši klasika tapusi pramoga, pasirodžiusi dar 1994 m., žaidėjus
perkelia į keistą, gerokai kuoktelėjusį ir labai pavojingą fabriką, kuriame
lenktyniauja robotukai. Žaidėjas valdo vieną iš jų. Tikslas – pirmam įveikti
lenktynių maršrutą ir iškovoti pergalę. Aha, taip paprastai. Tik kad maršrutas
driekiasi pro lazerius, judančius konvejerius, presus, bedugnes ir kitokias
kliūtis. O kur dar kiti robotukai, besistengiantys nustumti varžovus nuo kelio
į pergalę ar bent jau pakutenti jiems nugaras savo ginklais?
Pasirengimas
Kiekvienas žaidėjas pasirenka valdomą robotą ir pasiima
atitinkamą žaidėjo lapą bei figūrėlę. Robotukai vienas nuo kito skiriasi tik
išvaizda – kaip gerai seksis lenktyniauti, lems žaidėjo gebėjimai planuoti ir
šiek tiek – sėkmė. Tiesa, pakeliui, lenktynių metu, robotukus galima tobulinti
ir aprūpinti papildoma įranga. Bet starto metu visi žaidėjai lygūs.
Paruošiama žaidimo lenta – ji sudedama iš atskirų sekcijų,
vaizduojančių gamyklą. Sekcijos įvairaus sudėtingumo ir pavojingumo: vienas
galima įveikti lengvai ir palyginti saugiai, ties kitomis gali tekti
paprakaituoti. Pala, robotai neprakaituoja... bet mintį, manau, supratote.
Lentoje išdėliojamos vėliavėlės – registracijos taškai, kuriuos būtina
pasiekti, kad įveiktum trasą ir laimėtum žaidimą. Žaidimo lentą ir maršrutą
galima paruošti laikantis taisyklių knygoje pateiktų pavyzdžių arba sukurti
savo, unikalią trasą.
RoboRally lenktynininkai. Vieną iš jų netgi nudažėme |
Ėjimas: programavimas
Kiekvieno ėjimo pradžioje žaidėjams padalijamos programavimo
kortos, vaizduojančios veiksmus, kuriuos tą ėjimą atliks jų valdomi robotukai.
Kortos leidžia paeiti į priekį vieną ar daugiau laukelių, pasisukti į kairę,
dešinę ar apsisukti aplink, pajudėti atbuline eiga. Žaidėjai turi atsirinkti
penkias korteles ir paruošti iš jų ėjimo programą - sudėlioti veiksmus norima
seka. Taigi, jei priekyje laukia kliūtis, planuojame pirmuoju veiksmu iki jos
priartėti (trys laukeliai pirmyn!),
tuomet pasisukti į kairę... ne, kairėje bedugnė, suksime dešinėn. Tada dar
vienas žingsnelis į priekį, vėl pasisukame ir paskutiniuoju veiksmu –
keliausime visu greičiu pirmyn.
Planuojame ėjimą |
Ėjimas: vykdymas
Baigę rengti ėjimo programas, žaidėjai atverčia pasirinktas
veiksmų kortas ir atlieka jose nurodytus veiksmus. Šio etapo metu dažniausiai
paaiškėja visos klaidos – „oi, užmiršau, kad mane pastums konvejeris, kitas
mano žingsnis bus tiesiai į spąstus!” Nutinka ir daugiau smagių dalykų – labai
dažnai robotukai pastoja vienas kitam kelią, stumdo vieni kitus, dėl ko visas
kruopščiai parengtas planas nueina šuniui ant uodegos.
Be to, jei atlikus veiksmą priešais robotuką stovi priešininkas,
pastarasis apšaudomas lazeriu (taip, jie simpatiški, bet ginkluoti) ir patiria
žalą. Kuo daugiau žalos taškų turi robotas, tuo mažiau programavimo kortelių
kitą ėjimą gaus jį valdantis žaidėjas ir, suprantama, tuo labiau riboti bus
galimi veiksmai.
Gavęs pakankamai žalos robotukas gali netgi sugesti tiek,
kad nebebus galimybės keisti anksčiau sudarytos programos kortelių. Taigi
lenktynininkas kiekvieną ėjimą kartos tai, ką žaidėjas buvo suplanavęs kažkada,
geresniais laikais. O jei žala pasiekia kritinę ribą, robotukas sprogsta ir
turi pradėti lenktynes nuo paskutinio aplankyto registracijos taško. Tris
kartus leidžiate savo robotui pražūti, ir jums lenktynės baigtos.
Suprantama, robotus galima remontuoti aplankant specialiu
ženklu pažymėtus laukelius. Kai kuriuose iš jų robotuką netgi galima
patobulinti – traukti kortelę, kuri lenktynininkui suteiks geresnių ginklų,
papildomos apsaugos ar judrumo. Remontuotis galima ir pačiam, tiesiog
praleidžiant ėjimą ramioje vietelėje ir nieko neveikiant. Tai leidžia
pasitaisyti visą iki šiol patirtą žalą. Bet toks veiksmas nereiškia, kad kol
jūs taisysitės, varžovai negalės jūsų toliau šaudyti ir stumdyti...
Žaidėjas, kurio robotukas pirmasis įveikia šį chaosą ir
paeiliui aplanko visus laukelius su maršruto vėliavėlėmis, laimi žaidimą.
Patobulinimai gali gerokai pagerinti lenktynininko šansus |
Privalumai
- „RoboRally“ žavi savo paprastumu: taisyklės telpa į kelis puslapius, jas nesudėtinga perprasti.
- Žaidime gana gerai dera sėkmė ir strategija – nors programavimo kortelės kaskart išdalijamos atsitiktine tvarka, žaidėjai turi planuoti ir nuspręsti, kokią veiksmų seką geriausia pasirinkti.
- Čia netenka nuobodžiauti laukiant savo eilės, nes laiko delsti programuojant ėjimą nėra, be to, ėjimai atliekami vienu metu.
- Nebūtinos geros anglų kalbos žinios – jos reikalingos nebent norint suprasti, kokį privalumą lenktynininkui suteikia gauta patobulinimo korta.
- Galimybė kaskart sudėlioti vis kitokį maršrutą ir juos kurti pačiam reiškia, kad nė viena partija nebus panaši į ankstesniąją – tai taip pat didina žaidimo vertę.
Trūkumai
- Galėčiau kiek kabinėtis prie komponentų kokybės – ji gana aukšta, tačiau nepakankama intensyviam naudojimui. Žaidimo dėžė sudrisko labai greitai, o programavimo kortų kaladę žaidžiant tenka gana dažnai permaišyti, todėl kortas praverstų nuo susidėvėjimo apsaugoti įmautėmis.
- „RoboRally“ įdomiausia pasirodė žaisti keturiese ar penkiese, o žaidžiant didesniam būriui lentoje paprastai įsivyrauja tikra netvarka. Ji smagi, tačiau lėtina žaidimo procesą ir itin apsunkina veiksmų planavimą.
- Pastebėjau, kad žaidimas tampa rimtu iššūkiu žmonėms, nepasižymintiems išlavintu krypties pojūčiu. Mane puikiai supras kairę su dešine painiojantys žmonės ir tie, kuriems vairuojant kyla pagunda apversti žemėlapį aukštyn kojomis, kad būtų aiškiau. Bet tai, ko gero, ne trūkumas, o privalumas, nes žaidžiant atsiranda galimybė lavinti už orientavimąsi atsakingą smegenų dalį.
- Girdėjau ir nusiskundimų dėl to, kad nėra galimybių pakeisti pasirinktus veiksmus – sudarytą programą teks atlikti iki galo, o klaidos gali brangiai kainuoti. Šį priekaištą atmetu – galvoti reikia tada, kai tam skirtas laikas.
- Galimybė iškristi iš žaidimo: visas robotuko „gyvybes“ praradęs žaidėjas traukiasi nuo lentos. Jei tai įvyksta žaidimo pradžioje, kitos partijos gali tekti palūkėti. Bet: a) o kas kaltas?; b) gal gali tuo metu išvirti kitiems žaidėjams arbatos ir sutepti sumuštinių?..
Vertinant bendrai, „RoboRally“ yra puikus žaidimas tiek
vakarėliams, tiek rimtesniems pasisėdėjimams, tereikia pasirinkti atitinkamo
ilgumo ir sudėtingumo maršrutą. Puikiai atitinkantis temą, smagus, dinamiškas,
priverčiantis pagalvoti, bet pernelyg neišvarginanti. Ak, tiesa ‒ robotai juk
nepavargsta, tik kartais sudūžta į šipulius...
„5 S” įvertinimas:
- Strategija: 6 iš 10
- Sėkmė: 6 iš 10
- Socialumas: 6 iš 10
- Sudėtingumas: 4 iš 10
- Smagumas: 8 iš 10
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą