Nuo šių dienų praėjo 175 metai. Žmonijos nesunaikino nei
zombių antplūdis, nei termobranduolinis аr bakteriologinis karas. Priešingai –
mes toliau sėkmingai vystėmės, išskridome į žvaigžde ir sukūrėme klestinčią
tarpplanetinę civilizaciją. Aišku, žmonės nebūtų žmonės, jeigu retkarčiais
nesistengtų vienas kitam įspirti – šiaip, kad neužsimirštume. Todėl ginkluoti
susirėmimai vis dar vyksta. Be to, neseniai žmonija susidūrė su išorės grėsme –
technologiškai pažengusia Jungtine ateivių kariuomene, kuri siekia pavergti mus
į savo jungą. Ar sugebėsime susitelkti prieš bendrą priešą, ar viršų paims
tarpusavio nesutarimai ir atskirų žmonijos grupių interesai?
Skubu nuraminti: futuristiniame miniatiūrų žaidime
„Infinity“ atsakymų į egzistencinius klausimus neiškosite – tiesiog nebus tam
laiko. Gerokai labiau rūpės, kaip pergudrauti priešininką. Kaip perbėgti mūšio
lauką ir nebūti suvarpytam kulkų. Kur geriausiai paslėpti snaiperį ir kaip
atspėti, kokių dar nemalonių siurprizų savo rankovėje turi varžovas.
Futuristiniuose „Infinity“ mūšio laukuose grumiasi pažangiausia ginkluote
aprūpinti kariai, į pagalbą pasitelkiantys kovinius robotus, hakerius,
elektromagnetinius ir plazminius ginklus... bet prireиkus nevengiantys ir
mostelėti priešininkui kalaviju!
Kalavijais visuomet noriai mosuoja XXII amžiaus kosminiai riteriai. Nuotraukoje - viena iš mano kolekcionuojamų "Infinity" armijų. |
Ispanų kompanijos „Corvus Belli“ leidžiamas žaidimas yra
vadinamojo skirmish tipo, t.y. jame vaizduojami nedideli susirėmimai. Čia neišvysime
vienas kitą šluojančių legionų – „Infinity“ grumiasi smulkūs profesionalių
kovotojų būreliai, kur kiekvieno kario praradimas gali tapti rimtu nuostoliu ir
kaip reikiant pakoreguoti mūšio planus. Tai ‒ miniatiūrų žaidimas, vadinasi,
kiekvieną mūšyje veikiantį vienetą – karį, mediką, robotą ir pan., - vaizduoja
atskira figūrėlė, kurias žaidėjai įsigyja, patys susirenka ir dažo,
kolekcionuodami jiems patinkančias armijas.
„Infinity: naudojama populiari 28 mm skalė, reiškianti, kad standartinio ūgio žmogų žaidime atstos maždaug
trijų centimetrų aukščio modelis. Kiekvienas iš šių modelių turi savo
charakteristikas, atspindinčias, kaip greitai karys juda, kaip gerai šaudo ir
kovoja artimoje kovoje, kiek jis šarvuotas ir pan. Kaip ir kituose miniatiūrų
žaidimuose, modelis įkainojamas taškais – kuo galingesnis kovotojas, tuo
didesnė jo vertė taškais. Žaidėjai susitaria, kokio dydžio mūšį (už kokią taškų
sumą) žais, ir pasirengia savo armijos sąrašą. Kaip visada, tenka spręsti „kokybės
ir kiekybės“ dilemą: juk už tą pačią sumą galima pasiimti daugiau, bet
silpnesnių kovotojų, arba mažiau, bet išties galingų karo specialistų.
"Infinity" stalai vaizduoja miestų džiungles ir šiap džiungles... Adam Huenecke nuotrauka iš http://s11.photobucket.com/user/popg0estheworld/media |
Mūšiai vyksta ant žaidimo stalo, kuriame išdėliojamos
dekoracijos – pastatai, miškai ir kitokie landšafto elementai, ribojantys
modelių regos lauką ir turintys milžiniškos įtakos kautynėms. „Infinity“ iš daugelio
kitų žaidimų išsiskiria tuo, kad čia reikia labai daug dekoracijų. Bet kokia
atvira mūšio lauko atkarpa, kurioje kovotojas lieka be priedangos nuo priešo
šūvių, gali tapti mirtinais spąstais. Modelių manevravimas, išdėstymas, strateginių
pozicijų ir priedangos užėmimas atlieka labai svarbų vaidmenį žaidime.
...ir karinius kompleksus bei mokslines bazes - bet ką, kas galėtų dominti specialiąsias pajėgas. Magno nuotrauka iš http://areswargames.forumchitchat.com/post/magnos-terrain-log-4836213 |
Kautynių ir kitų veiksmų rezultatai nustatomi metant
kauliukus – žaidime „Infinity“ naudojami dvidešimtainiai kauliukai. Veiksmo
sėkmei įtakos turi ne tik taškais išreikštas modelio gebėjimas tą veiksmą
atlikti, bet ir daugelis kitų veiksnių, pavyzdžiui, naudojamas ginklas ir
atstumas iki taikinio, priedanga ir pan. Todėl žaidime tenka daug manevruoti,
stengiantis, kad priešininką apšaudantis modelis atsidurtų optimaliu atstumu,
apeitų priešininką ir poziciją, kurioje jis įsitvirtinęs iš flango. Žinoma,
sėkmė čia taip pat atlieka labai svarbų vaidmenį – prastas kauliukų metimas
kartais pabruka šuniui po uodega kruopščiausiai planuotą manevrą. Būna ir priešingai,
kai itin sėkmingai iškritus kauliukams, varganas eilinis pėstininkas netikėtai
pakerta atrodytų neįveikiamą priešininko kovos mašiną.
Žaidime naudojami dvidešimtainiai kauliukai. Sėkmė čia lemia nemažai. |
Mūšio metu žaidėjai ėjimus atlieka paeiliui, t.y. iš pradžių
vienas žaidėjas juda ir kovoja savo kariais, o vėliau eilė atitenka
priešininkui. Vis dėlto, kelios taisyklių ypatybės žaidimą „Infinity“ daro
ypatingą. Visų pirma, tai įsakymų (angl. orders) sistema. Ėjimo pradžioje
žaidėjas turi tiek įsakymų, kiek yra likę modelių ant žaidimo stalo. Šiuos
įsakymus galima skirti savo kariams, kad jie judėtų ir kautųsi. Įdomu tai, kad
tam pačiam modeliui galima skirti neribotą kiekį įsakymų, taigi, neretai
pasitaiko, kad per ėjimą veikia vos vienas ar keli modeliai. Gaudami įsakymus
vieną po kito, modeliai greitai perbėga kautynių lauką, atsiduria priešo
užnugaryje ir prasideda kautynės. Todėl intensyvus veiksmas „Infinity“ vyksta
jau nuo pirmųjų ėjimų.
Kitas įdomus žaidimo aspektas – galimybė reaguoti į
priešininko įsakymus ne savo ėjimo metu. Jeigu veikiantis priešininko modelis atsiduria
jūsų kario regos lauke, jis gali reaguoti į priešininką – pavyzdžiui, jį
apšaudydamas ar nerdamas į priedangą slėptis nuo priešo kulkų. Tokia sistema
žaidimą padaro labai dinamišką. Kaip ir tikrame mūšyje, priešininkas jūsų ėjimo
metu ramiai nelauks, kol jūs jį nukausite. Priešo karys atsišaudys, slėpsis, grumsis
dėl savo gyvybės ir neretai privers vėl ir vėl permąstyti kovos planus. Kai
kurie žaidėjai visą kautynių taktiką remia reakcijomis į priešininko veiksmus –tinkamose
vietose išdėsto snaiperius, minas, sargybinius ir laukia priešininko klaidos,
daugiau nuveikdami ne savo, o oponento ėjimo metu.
Desantininkai, hakeriai, snaiperiai, kulkosvaidininkai - ateities mūšių laukuose susigrumia įvairiausių sričių specialistai žmonės... |
Atskiro paminėjimo vertos miniatiūros – daugelį naujų žaidėjų
būtent jos ir patraukia išmėginti „Infinity“. Reikia pasakyti, kad ispanų „Corvus
Belli“ gaminamos metalinės „Infinity“ miniatiūros yra vienos geriausių, kokias
tik yra tekę matyti. Puikus detalumas, išraiškingos modelių pozos ir kiberpanko
bei švelnia japonų anime estetika dvelkianti karių išvaizda – visa tai „Infinity“
žaidimui suteikia nepakartojamo žavesio ir įkvepia kolekcionuoti bei dažyti
modelius.
...robotai... |
Susumuojame privalumus ir trūkumus. Tarp pastarųjų vertėtų
paminėti taisykles. Nors pagrindinės žaidimo taisyklės ir mechanika yra gana
aiški ir nesunkiai perprantamos, „Infinity“ pasižymi daugybe niuansų, kuriuos
taip pat reikia išmanyti. Žinoti, kaip veikia desantininkai, nusileidžiantys tiesiai
į mūšio lauką, ar termo-optiniu kamufliažu prisidengę infiltratoriai – tai lengvoji
dalis. Daugelis karių ir ginkluotės pasižymi specialiomis taisyklėmis, kurios
neretai paneigia viena kitą ir gali atrodyti painokos, bet jas būtina išmanyti,
norint visapusiškai išnaudoti savo karių privalumus. Šiokiu tokiu trūkumu
galima laikyti ir žaidimui būtinų dekoracijų gausą. Žaidžiant „Infinity“ jums
reikės DAUG pastatų ir kliūčių, kitaip žaidimas baigsis labai greitai. Net ir miniatiūrų
žaidimų klube tinkamai apstatyti kelis „Infinity“ stalus kartais tampa rimtu
iššūkiu.
„Infinity“ privalumai – puikios miniatiūros ir labai
dinamiškas žaidimo stilius. Čia išvysite viską ir dar daugiau nei esate matę
fantastiniuose veiksmo filmuose. Priešininko pozicijas šturmuojantis milžiniškas
atakos robotas, kurį sustabdo pasalūniškas hakerio išpuolis. Priešo kulkų
išvengiantis narsuolis pėstininkas, vienas pats išguldantis pusę oponento
pajėgų. Iš šešėlių išnyrantis futuristinis nindzė, sukeliantis sumaištį priešo
užnugaryje. Po galais, čia netgi yra kraupių karių vilkolakių, vos keliais
šuoliais įveikiančių visą mūšio lauką! Nepaisant to, žaidimas pasižymi neblogu
balansu. Čia nėra „nenugalimo“ armijos sąrašo ar strategijos – neretai pasitaiko,
kad ir pačią nuožmiausią ataką nutraukia velniškai sėkmingas priešininko šūvis paleistas
iš, atrodytų, mažiausiai grėsmingo kovotojo ginklo.
...ateiviai ir netgi vilkolakiai! |
Dar viena stiprioji žaidimo pusė – jo istorija. „Infinity“
kūrėjai sugalvojo išties turtingą ir įdomų ateities pasaulį, kur tarpusavyje
besigrumiančios pusės kiekviena savaip patraukli ir unikali. Galima valandas
praleisti tiesiog skaitinėjant, kas, kodėl ir už ką kovoja, kuo pasižymi vienos
ar kitos frakcijos kariai.
Na, o išsirinkus patinkančią armiją, galima pradėti ją
rinkti. Kadangi „Infinity“ yra smulkių susirėmimų žaidimas, jam palyginti su
daugeliu kitų miniatiūrų žaidimų, reikia gerokai mažiau modelių. Pradinės
dėžutės (vadinamojo „starterio“) ir dar vieno kito papildymo visiškai užtenka pirmiesiems
mūšiams. Bet neapsigaukite – netrukus apima noras išbandyti (ir įsigyti) dar ir
tą ar aną puikiai atrodantį modelį, ir visai netrukus jų – jau pilna lentyna.
Ne tik dėl
to „Infinity“ šiuo metu mano mėgstamiausias karinių miniatiūrų žaidimas. Todėl
ateityje kviesiu šiame tinklaraštyje artimiau susipažinti su jo subtilybėmis,
kovojančiomis pusėmis ir daugybe kvapą gniaužiančių akimirkų, kurias suteikia
kiekviena žaidimo partija.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą