Seniai seniai (tiesą pasakius, vakar...), tolimoje tolimoje galaktikoje
(taip pat žinomoje hobby centro „Rikis“ pavadinimu) vyko nuožmios
erdvėlaivių kautynės – bandėme žaidimą „Star Wars: X-Wing“ (leidėjai - kompanija „Fantasy Flight Games“). Ar šis kūrinys - dar vienas bandymas išmelžti dolerį/eurą/litą iš „Žvaigždžių karų“ fanų? O gal visai smagi pramoga?
Susipažinęs su žaidimu linkstu prie pastarosios nuomonės ir dalinuosi pirmaisiais įspūdžiais, kurie ‒ labai geri. Visiškai sutinku su portalo
„BoardgameGeek“ reitingu: stulbinami aštuoni balai!
Dėžutę atidarius: FFG žaidimų komponentų kokybė kaip visada - nepriekaištinga |
Pirmajai pažintinei partijai gavau sukilėlių „X-Wing“ tipo
naikintuvą, pilotuojamo ne kieno nors kito, kaip Luko Skywalkerio (!). Jam teko susikauti su dviem Imperijos „Tie“ naikintuvais.
Lukas iš šią kovą laimėjo, tiesa, gerokai aplamdytame naikintuve. Antroji
partija, kur priešininko pusėje pasirodė pats Dartas Veideris, sukilėliams buvo...
dar sėkmingesnė! Imperijos naikintuvai virto kosmoso šiukšlėmis, sukilėliams
nepatyrus jokių nuostolių. Kaip visa tai vyksta ir atrodo?
Lukas Skywalkeris ruošiasi "pakutenti" Imperijos flotilę |
Kiekvieną kovojantį erdvėlaivį vaizduoja miniatiūra – ant permatomo
stovelio pastatomas laivo modelis. Erdvėlaiviai skiriasi savo savybėmis – vieni
manevringesni, kiti turi galingesnius ginklus ar skydus ir pan. Dar daugiau
įvairovės įlieja erdvėlaivių pilotai, pasižymintys ypatingais gebėjimais (arba
ne ‒ jei tai žalias naujokas). Kiekvienas pilotas įkainotas taškais – kuo galingesnis
ir labiau patyręs personažas, tuo, suprantama, didesnė jo vertė taškais. Kaip
ir daugelyje kitų miniatiūrų žaidimų, žaidėjai susitaria, kokio dydžio (skaičiuojant
taškais) mūšį žais ir atitinkamai formuoja savo flotilę. Galima rinktis „kokybę“
ir imti mažiau, tačiau stipresnių laivų, arba „kiekybę“ – bandyti priešininką
įveikti pavieniui ne tokiomis galingomis, tačiau skaitlingomis pajėgomis.
Viskas, ką reikia žinoti apie erdvėlaivį - kortelėje ir ant modelio stovo |
Priešininkams išsidėliojus laivus, prasideda kautynės. Žaidimas
„Star Wars: X-Wing“ vyksta ėjimais, suskirstytais į tris etapus. Pirmiausiai
žaidėjai planuoja veiksmus ir paslapčia vienas nuo kito pasirenka po manevrą
kiekvienam savo laivui. Tiesus skrydis pirmyn, posūkis į vieną ar kitą pusę, o
gal staigus apsisukimas? Planuojant veiksmus bandoma nuspėti, kaip judės
priešininkas, ir savo laivus išdėstyti taip, kad priešo erdvėlaiviai atsidurtų
taikiklyje, pačiam, jei tik įmanoma, išvengiant apšaudymo.
Tuomet manevrai paeiliui atliekami – pradedant nuo
mažiausiai patyrusių pilotų ir baigiant asais, laivai judinami naudojant
specialius matuoklius, atitinkančius pasirinktą manevrą. Ruošdamiesi kautynėms,
pilotai gali atlikti specialius veiksmus ir, pavyzdžiui, nusitaikyti į
priešininką ar „susikaupti“, padidindami tikimybę išvengti priešo ugnies.
Galiausiai, laivai atidengia ugnį vieni į kitus. Kovos rezultatą lemia metami kauliukai. Metimams įtakos turi atstumas
tarp laivų, pačių erdvėlaivių manevringumas ir ugnies galia, taip pat pilotų
savybės ir pasirinkti veiksmai. Laivams iššovus, planuojamas kitas ėjimas.
Pirmieji
įspūdžiai išbandžius „Star Wars: X-Wing“ – labai geri. Žaidimas vyksta
itin dinamiškai. Čia nereikia nuobodžiai laukti, kol priešininkas baigs
planuoti ir atliks visus ėjimus, nes, kaip minėjau, erdvėlaiviai judinami
paeiliui, atsižvelgiant į piloto „patirtį“. Skirtingai nuo daugelio kitų
miniatiūrų žaidimų, čia taisyklės labai paprastos, jas nesunku greitai
perprasti. Manevrų matuokliai ir paprasta kovos mechanika leidžia ėjimus
atlikti greitai, o nedidelės flotilės reiškia, kad žaidimo partija neužtruks
per ilgai.
Žinoma, čia visuomet yra apie ką pagalvoti: ką planuoja
priešininkas? Kokių mano veiksmų jis tikisi? Kaip galėčiau jį nemaloniai
nustebinti? Ar jau metas šauti tas fotonines torpedas ar pasitaupyti jas kitam
ėjimui? Kokios buvo paskutinės Darto Veiderio mintys, kai mano pilotas po
veržlaus manevro susprogdino Sitų lordo naikintuvą šūviu į uodegą?
Greičiausiai, jis buvo labai sutrikęs ir pasipiktinęs, kaip šiame epizode...
„Star Wars: X-Wing“ yra miniatiūrų žaidimas, taigi čia
erdvėlaivius vaizduoja modeliai. Apžiūrėjęs ir apčiupinėjęs juos susidariau
įspūdį, kad modelių kokybė tikrai nebloga, be to, jie surinkti ir nudažyti dar
gamykloje – tinginiams nereikės vargti kosminius laivus klijuojant ir dažant,
jais galima iš karto žaisti. Tiesa, miniatiūros pasirodė šiek tiek trapios, kažin,
ar skrydis nuo stalo tokiam erdvėlaiviui pasibaigtų geruoju.
Modeliai paliko neblogą įspūdį |
Apibendrindamas manau, kad šis žaidimas gali būti puiki
laisvalaikio pramoga: greitas, intensyvus ir paprastas, „Star Wars: X-Wing“
gerai tinka pradedantiesiems susipažinti su miniatiūrų ir kosminių mūšių žaidimų
žanru.
Ar jis gali būti centrine hobio ašimi ir „pagrindiniu“ miniatiūrų
žaidimu, kuriam visuomet teiksite prioritetą? Kol kas sunku atsakyti. Viena vertus, tai
priklausys ir nuo leidėjų planų žaidimą plėtoti bei pildyti jį naujomis
miniatiūromis.
Kita vertus, kad nuspręstum, reikia ir daugiau pažaisti – bet po bandomųjų partijų
manau, kad būtinai tai darysiu!
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą