2014 m. kovo 11 d., antradienis

„Infinity“: kaip išsirinkti, kurią armiją kolekcionuoti?



Kviečiu artimesnei pažinčiai su futuristiniu miniatiūrų žaidimu „Infinity“. Šįkart apžvelgiame kovojančias puses ir padedame atsakyti į klausimą: už kurią gi iš jų žaisti?

Šiuo metu „Infinity“ visatoje – aštuonios pilnavertės kovojančios pusės, atstovaujančios pagrindinėms žmonių apgyvendintos erdvės frakcijoms bei dviem ateivių armijoms. Pradėkime nuo pastarųjų.


Combined Army – jungtinė, iš kelių rasių sudaryta ateivių kariuomenė, vadovaujama dirbtinio intelekto, vadinamojo, Evolved Inteligence. Pastarasis – kitados egzistavusios ateivių rasės mokslinių eksperimentų išdava, po savo jungu pavergusi kitų protingų rūšių atstovus ir nuolat ieškanti naujų erdvių (ir mąstančių būtybių) ekspansijai. Naujausias šio Pažengusiojo intelekto ir jam paklūstančių karių taikinys – žmonija, pradėjusi su ateiviais nuožmų karą dėl išlikimo.

Jungtinės armijos kovotojai aprūpinti pažangiausiais ginklais ir technologijomis. Armiją sudaro kelios rasės, kiekviena iš jų turi savų stiprybių ir tai subtiliai veikia žaidimo stilių. Driežus primenantys shasvastii ‒ infiltravimosi ir apgaulės specialistai, mėgstantys prisėlinti artyn ir pulti iš pasalų. Goriliškieji moratai – agresyvūs ir narsūs kovotojai, labiausiai vertinantys seną gerą „kulka į snukį“ kautynių stilių. Šioms rasėms talkina greiti ir judrūs (bet trapūs) insektoidai exrah bei paties Pažengusiojo intelekto valdomi konstruktai – galingi koviniai robotai, taškantys priešininkus plazmosvaidžiais ar netgi sugebantys užvaldyti priešų karius ir perimti juos savo kontrolėn.

Armijos privalumai - plati išties egzotiškų kovotojų įvairovė, galinga ginkluotė, geros karių charakteristikos. Trūkumai – šiek tiek aukštesnė kovotojų kaina, vertinant taškais. Kokybė, bet ne kiekybė. Rinkitės šią armiją, jei žmonių susibūrimo vietose jaučiatės nejaukiai ir jeigu norite valdyti bet kokiai užduočiai tinkamas puikių (bet keistai atrodančių) karių pajėgas.



Tohaa – dar viena ateivių rasė. Pastarieji – gerokai panašesni į žmones, o kai kuriuos jų netgi galėtumei pavadinti simpatiškais. Tohaa jau seniai kovoja su Pažengusiuoju intelektu ir Jungtine armija, o neseniai šie enigmatiškieji ateiviai užmezgė kontaktą su žmonija ir pasiūlė drauge kautis su bendru priešu. Tiesa, tohaa turi ir savų interesų bei kėslų. Kokių – tik jie patys, matyt, ir težino. Bet žmonės vis dažniau junta, kad keistieji sąjungininkai juos bando tampyti už virvučių...



Šie ateiviai pasižymi įdomiomis savybėmis. Pirmoji, tai simbiotiniai šarvai – kol juos dėvi, tohaa karys pasižymi aukštesnėmis kovinėmis savybėmis. Šarvus pažeidus, karys tęsia kovą, tik paprastai jau būdamas šiek tiek silpnesnis. Taigi, nemaža šios ateivių kariuomenės dalis yra „du viename“. Beje, simbiotiniai šarvai itin jautrūs ugniai, tad įvairūs liepsnosvaidžiai – tikras tohaa prakeiksmas (bet, tiesą sakant, vienodai gerai pleška ir visų kitų rasių atstovai...). 

Be to, šie ateiviai puikiai išmano komandinį darbą ir gali susiburti į trijų kovotojų grupeles, tapdami mobilesni ir veiksmingesni kovos lauke. Armijos trūkumas – kol kas nedidelis dalinių pasirinkimas, kadangi ši rasė – pati naujausia ir buvo pradėta leisti 2012 m. Ši armija labiau tinka pažengusiems žaidėjams. Rinkitės juos, jeigu jums patinka kosminiai elfai arba tiesiog ieškote puikiai atrodančios ateivių rasės.

PanOceania – didžiausia ir galingiausia žmonijos frakcija. Jei norite, šiuolaikinės JAV atitikmuo „Infinity“ pasaulyje. Frakcija gali pasipuikuoti gausiu puikiai parengtų ir puikiai ginkluotų karių ir kovinės technikos pasirinkimu. Be to, PanOkeanija turi didžiausią žaidime vadinamųjų T.A.G. – galingų kovinių robotų, ‒ arsenalą. Be to, XXIII amžiaus riterių ordinai taip pat yra PanOkeanijos karinės mašinos dalis.

Šios armijos karių kovinis parengimas atsispindi ir žaidimo modelių charekteristikose: PanOkeanijos kariai šaudo taikliau nei daugelio kitų armijų kovotojai. Platus arsenalas, sunkiųjų pėstininkų ir kovos mašinų pasirinkimas –PanOkeanijos armiją verta išbandyti pradedantiesiems žaidėjams, taip pat tiems, kurie mėgsta kosminius riterius ir milžiniškus kovos robotus iš japoniškų animacinių filmų.


Yu-Jing – antroji pagal dydį ir įtaką Žmonijos sferos jėga. Geležine Imperatoriaus ranka valdoma visuomenė turi ir geležine drausme pasižyminčią kariuomenę. O kad jau prabilome apie geležį... Yu-Jing armija gali pasipuikuoti ko gero plačiausiu sunkiųjų pėstininkų asortimentu. Bet ne tik jie šią rytietišką kariuomenę daro grėsmingą – greitais motociklais švilpiantys kulkosvaidininkai, Šaolinio vienuoliai ir... nindzės! Yu-Jing žaidėjams prieinamas platus įdomių ir mirtinai pavojingų kovotojų ratas.

Armijos privalumas – sunkieji pėstininkai, vieni mirtiniausių infiltratorių žaidime (taigi sakiau, kosminiai nindzės!), aukštesni už vidutinius artimos kovos įgūdžiai. Tiesa, rytiečiai šaudo šiek tiek prasčiau nei jų varžovai, kapitalistai PanOkeaniečiai. Jeigu manote, kad kosminiai samurajai yra FTW ir OMG ir jeigu esate tikri japoniškos animacijos gerbėjai, rinkitės šią frakciją. Ji, beje, puikiai tinka ir pradedantiesiems žaidėjams.



Nomadai ‒ viena egzotiškiausių žmonijos frakcijų, universalūs visų sričių kovotojai. Piratai, kontrabandininkai, moraliniais klausimais sau galvos nekvaršinantys mokslininkai ‒ nomadai spjovė į žmonijos hipervalstybes ir jų primetamą tvarką bei gyvena trijuose milžiniškuose erdvėlaiviuose, klajojančiuose po žmonių apgyvendintą kosmoso sferą. Jei kas pabando juos užkliūti (arba jei reikia papildomo uždarbio), nedidelė bet puikiai parengta nomadų kariuomenė pasiruošusi tuoj pat leistis į ataką.



Žaidime nomadai išsiskiria egzotiškomis technologijomis ir gerais įvairių sričių kariais. Mieli, meškiukus primenantys robotukai, kurių tikslas – užšokti priešininkui ant veido ir susiprogdinti, žmonių ir žvėrių mišrūnus primenantys artimos kovos monstrai, kuriuos lydi vienuolės (!) su kulkosvaidžiais ‒ taip, nomadai kontraversiški ir spalvingi. Jie gali pasigirti profesionaliausiais žmonėms prieinamais koviniais hakeriais, plačiu atakos droidų ir infiltracijos specialistų pasirinkimu. Rinkitės juos, jei sutinkate, kad tikslas pateisina priemones, o aksesuaras, be kurio neišeinate iš namų – anarchijos ženkliukas.



Ariadna: pagal žaidimo istoriją, technologiškai labiausiai atsilikusi frakcija. Tai - pirmieji į žvaigždes išskridę kolonistai, su kuriais netikėtai nutrūko ryšys, ir kurį laiką šie narsūs tyrinėtojai vystėsi pavojingoje planetoje atskirai nuo likusios žmonijos. Dabar jie – vėl atrasti ir pasiruošę stoti į kovą. Ariadnos armiją sudaro prancūziškų, rusiškų, amerikietiškų ir škotiškų šaknų turintys kovotojai, užgrūdinti mūšiuose dėl išlikimo naujojoje savo planetoje. Ariadniečiai neturi hakerių, prašmatnių technologinių žaisliukų, bet neapsigaukite – jų „hakeriai“ nešiojasi didelius kalavijus ir patrankas!

Žaidime ši armija pasižymi plačiu įvairių sričių kovotojų pasirinkimu. Čia rasite daugybę infiltracijos ir kamufliažo specialistų, bet kartu – mobilių, agresyvių smogikų. Sunkiais kulkosvaidžiais ginkluoti kazokai veteranai, kalavijais mosuojantys škotų kalniečiai ir... nuožmūs vilkolakiai yra šios armijos „vizitinė kortelė“. Be to, daugelis ariadniečių modelių yra palyginti „pigesni“ skaičiuojant taškais, todėl ši armija dažnai turi kiekinę persvarą prieš oponentus. Rinkitės Ariadną, jei žavitės šiuolaikine kariuomene, mėgstate ir „sneaky“, ir agresyvų kovos stilių bei nebijote susitepti rankų artimoje kovoje. O jeigu dar jums patinka retkarčiais Williamo Walace‘o (arba Melo Gibsono) balsu sustaugti „Freeedom!”, klausimų, už ką žaisti „Infinity“, kaip ir nebeturėtų kilti.



Haqqislam – futuristinė musulmonų bendruomenė. Jei norite, kosminiai kalifato šlovės laikų Saracėnai – puikūs mokslininkai, pirkliai, atradėjai, o prireikus – ir kovotojai. Ateities islamitai gali pasidžiaugti gausiu pasirinkimu gana egzotiškų ir efektyvių karių. Haqqislamo armija turi visko – grėsmingų, preciziškai smogiančių asasinų, vidutiniųjų ir sunkiųjų pėstininkų ilgesnėms kovoms, platų spektrą pigių (taškais), bet efektyvių lengvųjų pėstininkų.



Žaidime Haqqislamo kariuomenė pasižymi lankstumu. Ją nesunku pritaikyti įvairiems tikslams ir mūšio scenarijams. Kadangi šios armijos daliniai, skaičiuojant taškais, yra pigesni nei jų analogai daugelyje kitų žmonijos kariuomenių, islamitai neretai įgyja skaitinį pranašumą. Su kosminiais Saracėnais galima žaisti tiek agresyviai, pavyzdžiui, užsiundant priešininką vienračiais motociklais lekiančiais smogikais ar artimos kovos specialistais, į priešo gretas infiltruojamais asasinais, tiek ir rinktis gynybinę taktiką. Šią armiją verta rinktis, jei jums patiko F. Herberto „Kopa“ ir joje aprašyti fremenai, taip pat jei „arafatkė“ – kasdienė jūsų garderobo dalis.

Dar viena žmonijos sferos kariuomenė, kurią sudaro visai ne žmonės – tai ALEPH, žmoniją saugančio dirbtinio intelekto smogiamieji padaliniai. Šioje kyborgų ir robotų armijoje išvysime tiek labai žmogiškai atrodančius sintetinius karius, valdomus dirbtinės išminties, tiek ir mažiau žmones primenančius atakos droidus. Dauguma žmonijos yra linkusi manyti, kad ALEPH gina žmones. Bet yra ir kitokių nuomonių – pavyzdžiui, nomadai įsitikinę, kad dirbtinis intelektas bando pavergti žmoniją, todėl nuožmiai su juo kovoja. O kokie yra tikrieji ALEPH siekiai, ko gero, žino tik pats dirbtinis intelektas.

Žaidime ši armija gali naudotis pačia pažangiausia ginkluote ir vienais galingiausių karių. ALEPH dispozidijoje – visa plejada sukurtų (atkurtų) senovės antikos herojų ‒ kyborgas Achilas, Patroklas, Ajaksas, grėsmingoji Pentesilėja ir daugelis kitų. ALEPH kariuomenė siunčiama tada, kai reikia smogti tiksliai ir nuožmiai, ten, kur greičiausiai paprasti žmonės nesusitvarkys. Todėl ši frakcija tinka veržlų, agresyvų kovos stilių mėgstantiems žaidėjams. 



Suprantama, už kokybę reikia mokėti – skaičiuojant taškais, ALEPH daliniai daugeliu atveju bus brangesni, todėl neretai kiekinė persvara bus priešininko pusėje. Į ką ALEPH dirbtiniai kovotojai paprastai atsako šalta, pikta šypsena. Rinkitės šią kariuomenę, jei vaikystėje vietoje pasakų jums buvo skaitomos senovės graikų legendos. Taip pat, jei tikite, kad „Daft Punk“ atlikėjai iš tiesų yra robotai ir kad niekada neverta siųsti žmogaus atlikti mašinos darbo.



Jei perskaitėte iki čia, vadinasi, rimtai domitės žaidimu ir nusipelnėte paties svarbiausio patarimo: rinkitės tą armiją, kurios modeliai, išvaizda, istorija ir charakteris jums atrodo patraukliausiai. Šiame žaidime nėra neįveikiamų kariuomenių ar visuomet pergalingų taktikų. Vienodai sėkmingai galima žaisti tiek su kalavijais mosuojančiais laukiniais škotais, tiek su naujausiomis technologijomis ginkluotais kyborgais bei ateiviais. Tuo „Infinity“ ir žavus!

P.S. Visos šiame įraše naudotos iliustracijos - iš žaidimo gamintojo, ispanų bendrovės "Corvus Belli" interneto svetainės www.infinitythegame.com

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą