Kviečiu artimesnei pažinčiai su futuristiniu miniatiūrų
žaidimu „Infinity“. Šįkart apžvelgiame kovojančias puses ir padedame atsakyti į
klausimą: už kurią gi iš jų žaisti?
Šiuo metu „Infinity“ visatoje – aštuonios pilnavertės
kovojančios pusės, atstovaujančios pagrindinėms žmonių apgyvendintos erdvės
frakcijoms bei dviem ateivių armijoms. Pradėkime nuo pastarųjų.
Combined Army – jungtinė, iš kelių rasių sudaryta ateivių
kariuomenė, vadovaujama dirbtinio intelekto, vadinamojo, Evolved Inteligence.
Pastarasis – kitados egzistavusios ateivių rasės mokslinių eksperimentų išdava,
po savo jungu pavergusi kitų protingų rūšių atstovus ir nuolat ieškanti naujų
erdvių (ir mąstančių būtybių) ekspansijai. Naujausias šio Pažengusiojo
intelekto ir jam paklūstančių karių taikinys – žmonija, pradėjusi su ateiviais
nuožmų karą dėl išlikimo.
Jungtinės armijos kovotojai aprūpinti pažangiausiais
ginklais ir technologijomis. Armiją sudaro kelios rasės, kiekviena iš jų turi
savų stiprybių ir tai subtiliai veikia žaidimo stilių. Driežus primenantys shasvastii ‒ infiltravimosi ir apgaulės
specialistai, mėgstantys prisėlinti artyn ir pulti iš pasalų. Goriliškieji moratai – agresyvūs ir narsūs kovotojai,
labiausiai vertinantys seną gerą „kulka į snukį“ kautynių stilių. Šioms rasėms
talkina greiti ir judrūs (bet trapūs) insektoidai exrah bei paties Pažengusiojo intelekto valdomi konstruktai –
galingi koviniai robotai, taškantys priešininkus plazmosvaidžiais ar netgi
sugebantys užvaldyti priešų karius ir perimti juos savo kontrolėn.
Armijos privalumai - plati išties egzotiškų kovotojų
įvairovė, galinga ginkluotė, geros karių charakteristikos. Trūkumai – šiek tiek
aukštesnė kovotojų kaina, vertinant taškais. Kokybė, bet ne kiekybė. Rinkitės
šią armiją, jei žmonių susibūrimo vietose jaučiatės nejaukiai ir jeigu norite
valdyti bet kokiai užduočiai tinkamas puikių (bet keistai atrodančių) karių pajėgas.
Tohaa – dar viena ateivių rasė. Pastarieji – gerokai panašesni
į žmones, o kai kuriuos jų netgi galėtumei pavadinti simpatiškais. Tohaa jau
seniai kovoja su Pažengusiuoju intelektu ir Jungtine armija, o neseniai šie
enigmatiškieji ateiviai užmezgė kontaktą su žmonija ir pasiūlė drauge kautis su
bendru priešu. Tiesa, tohaa turi ir
savų interesų bei kėslų. Kokių – tik jie patys, matyt, ir težino. Bet žmonės
vis dažniau junta, kad keistieji sąjungininkai juos bando tampyti už
virvučių...
Šie ateiviai pasižymi įdomiomis savybėmis. Pirmoji, tai
simbiotiniai šarvai – kol juos dėvi, tohaa
karys pasižymi aukštesnėmis kovinėmis savybėmis. Šarvus pažeidus, karys tęsia
kovą, tik paprastai jau būdamas šiek tiek silpnesnis. Taigi, nemaža šios
ateivių kariuomenės dalis yra „du
viename“. Beje, simbiotiniai šarvai itin jautrūs ugniai, tad įvairūs
liepsnosvaidžiai – tikras tohaa prakeiksmas
(bet, tiesą sakant, vienodai gerai pleška ir visų kitų rasių atstovai...).
Be
to, šie ateiviai puikiai išmano komandinį darbą ir gali susiburti į trijų
kovotojų grupeles, tapdami mobilesni ir veiksmingesni kovos lauke. Armijos
trūkumas – kol kas nedidelis dalinių pasirinkimas, kadangi ši rasė – pati
naujausia ir buvo pradėta leisti 2012
m. Ši armija labiau
tinka pažengusiems žaidėjams. Rinkitės juos, jeigu jums patinka
kosminiai elfai arba tiesiog ieškote puikiai atrodančios ateivių rasės.
PanOceania – didžiausia ir galingiausia žmonijos frakcija.
Jei norite, šiuolaikinės JAV atitikmuo „Infinity“ pasaulyje. Frakcija gali
pasipuikuoti gausiu puikiai parengtų ir puikiai ginkluotų karių ir kovinės technikos
pasirinkimu. Be to, PanOkeanija turi didžiausią žaidime vadinamųjų T.A.G. – galingų
kovinių robotų, ‒ arsenalą. Be to, XXIII amžiaus riterių ordinai taip pat yra
PanOkeanijos karinės mašinos dalis.
Šios armijos karių kovinis parengimas atsispindi ir žaidimo
modelių charekteristikose: PanOkeanijos kariai šaudo taikliau nei daugelio kitų
armijų kovotojai. Platus arsenalas, sunkiųjų pėstininkų ir kovos mašinų
pasirinkimas –PanOkeanijos armiją verta išbandyti pradedantiesiems žaidėjams,
taip pat tiems, kurie mėgsta kosminius riterius ir milžiniškus kovos robotus iš
japoniškų animacinių filmų.
Yu-Jing – antroji pagal dydį ir įtaką Žmonijos sferos jėga.
Geležine Imperatoriaus ranka valdoma visuomenė turi ir geležine drausme
pasižyminčią kariuomenę. O kad jau prabilome apie geležį... Yu-Jing armija gali
pasipuikuoti ko gero plačiausiu sunkiųjų pėstininkų asortimentu. Bet ne tik jie
šią rytietišką kariuomenę daro grėsmingą – greitais motociklais švilpiantys
kulkosvaidininkai, Šaolinio vienuoliai ir... nindzės! Yu-Jing žaidėjams prieinamas platus
įdomių ir mirtinai pavojingų kovotojų ratas.
Armijos privalumas – sunkieji pėstininkai, vieni
mirtiniausių infiltratorių žaidime (taigi sakiau, kosminiai nindzės!), aukštesni už vidutinius artimos kovos įgūdžiai. Tiesa,
rytiečiai šaudo šiek tiek prasčiau nei jų varžovai, kapitalistai
PanOkeaniečiai. Jeigu manote, kad kosminiai samurajai yra FTW ir OMG ir jeigu
esate tikri japoniškos animacijos gerbėjai,
rinkitės šią frakciją. Ji, beje, puikiai tinka ir pradedantiesiems žaidėjams.
Nomadai ‒ viena egzotiškiausių žmonijos frakcijų,
universalūs visų sričių kovotojai. Piratai, kontrabandininkai, moraliniais
klausimais sau galvos nekvaršinantys mokslininkai ‒ nomadai spjovė į žmonijos
hipervalstybes ir jų primetamą tvarką bei gyvena trijuose milžiniškuose
erdvėlaiviuose, klajojančiuose po žmonių apgyvendintą kosmoso sferą. Jei kas
pabando juos užkliūti (arba jei reikia papildomo uždarbio), nedidelė bet
puikiai parengta nomadų kariuomenė pasiruošusi tuoj pat leistis į ataką.
Žaidime nomadai išsiskiria egzotiškomis technologijomis ir
gerais įvairių sričių kariais. Mieli, meškiukus primenantys robotukai, kurių
tikslas – užšokti priešininkui ant veido ir susiprogdinti, žmonių ir žvėrių
mišrūnus primenantys artimos kovos monstrai, kuriuos lydi vienuolės (!) su kulkosvaidžiais ‒ taip, nomadai kontraversiški ir spalvingi.
Jie gali pasigirti
profesionaliausiais žmonėms prieinamais koviniais hakeriais, plačiu
atakos droidų ir infiltracijos specialistų pasirinkimu. Rinkitės juos, jei
sutinkate, kad tikslas pateisina priemones, o aksesuaras, be kurio neišeinate
iš namų – anarchijos ženkliukas.
Ariadna: pagal žaidimo istoriją, technologiškai labiausiai
atsilikusi frakcija. Tai - pirmieji į žvaigždes išskridę kolonistai, su kuriais
netikėtai nutrūko ryšys, ir kurį laiką šie narsūs tyrinėtojai vystėsi
pavojingoje planetoje atskirai nuo likusios žmonijos. Dabar jie – vėl atrasti
ir pasiruošę stoti į kovą. Ariadnos armiją sudaro prancūziškų, rusiškų,
amerikietiškų ir škotiškų šaknų turintys kovotojai, užgrūdinti mūšiuose dėl
išlikimo naujojoje savo planetoje. Ariadniečiai neturi hakerių, prašmatnių
technologinių žaisliukų, bet neapsigaukite – jų „hakeriai“ nešiojasi didelius
kalavijus ir patrankas!
Žaidime ši armija pasižymi plačiu įvairių sričių kovotojų
pasirinkimu. Čia rasite daugybę infiltracijos ir kamufliažo specialistų, bet
kartu – mobilių, agresyvių smogikų. Sunkiais kulkosvaidžiais ginkluoti kazokai
veteranai, kalavijais mosuojantys škotų kalniečiai ir... nuožmūs vilkolakiai
yra šios armijos „vizitinė kortelė“. Be to, daugelis ariadniečių modelių yra
palyginti „pigesni“ skaičiuojant taškais, todėl ši armija dažnai turi kiekinę
persvarą prieš oponentus. Rinkitės Ariadną, jei žavitės šiuolaikine kariuomene,
mėgstate ir „sneaky“, ir agresyvų kovos stilių bei nebijote susitepti rankų
artimoje kovoje. O jeigu dar jums patinka retkarčiais Williamo Walace‘o (arba
Melo Gibsono) balsu sustaugti „Freeedom!”, klausimų,
už ką žaisti „Infinity“, kaip ir nebeturėtų kilti.
Haqqislam – futuristinė musulmonų bendruomenė. Jei norite,
kosminiai kalifato šlovės laikų Saracėnai – puikūs mokslininkai, pirkliai,
atradėjai, o prireikus – ir kovotojai. Ateities islamitai gali pasidžiaugti
gausiu pasirinkimu gana egzotiškų ir efektyvių karių. Haqqislamo armija turi
visko – grėsmingų, preciziškai smogiančių asasinų, vidutiniųjų ir sunkiųjų
pėstininkų ilgesnėms kovoms, platų spektrą pigių (taškais), bet efektyvių
lengvųjų pėstininkų.
Žaidime Haqqislamo kariuomenė pasižymi lankstumu. Ją nesunku
pritaikyti įvairiems tikslams ir mūšio scenarijams. Kadangi šios armijos
daliniai, skaičiuojant taškais, yra pigesni nei jų analogai daugelyje kitų
žmonijos kariuomenių, islamitai neretai įgyja skaitinį pranašumą. Su kosminiais
Saracėnais galima žaisti tiek agresyviai, pavyzdžiui, užsiundant priešininką vienračiais
motociklais lekiančiais smogikais ar artimos kovos specialistais, į priešo
gretas infiltruojamais asasinais, tiek ir rinktis gynybinę taktiką. Šią armiją
verta rinktis, jei jums patiko F. Herberto „Kopa“ ir joje aprašyti fremenai,
taip pat jei „arafatkė“ – kasdienė jūsų garderobo dalis.
Dar viena žmonijos sferos kariuomenė, kurią sudaro visai ne
žmonės – tai ALEPH, žmoniją saugančio dirbtinio intelekto smogiamieji
padaliniai. Šioje kyborgų ir robotų armijoje išvysime tiek labai žmogiškai
atrodančius sintetinius karius, valdomus dirbtinės išminties, tiek ir mažiau
žmones primenančius atakos droidus. Dauguma žmonijos yra linkusi manyti, kad
ALEPH gina žmones. Bet yra ir kitokių nuomonių – pavyzdžiui, nomadai įsitikinę,
kad dirbtinis intelektas bando pavergti žmoniją, todėl nuožmiai su juo kovoja.
O kokie yra tikrieji ALEPH siekiai, ko gero, žino tik pats dirbtinis
intelektas.
Žaidime ši armija gali naudotis pačia pažangiausia ginkluote
ir vienais galingiausių karių. ALEPH dispozidijoje – visa plejada sukurtų
(atkurtų) senovės antikos herojų ‒ kyborgas Achilas, Patroklas, Ajaksas, grėsmingoji
Pentesilėja ir daugelis kitų. ALEPH kariuomenė siunčiama tada, kai reikia
smogti tiksliai ir nuožmiai, ten, kur greičiausiai paprasti žmonės
nesusitvarkys. Todėl ši frakcija tinka veržlų, agresyvų kovos stilių
mėgstantiems žaidėjams.
Suprantama, už kokybę reikia mokėti – skaičiuojant taškais,
ALEPH daliniai daugeliu atveju bus brangesni, todėl neretai kiekinė persvara
bus priešininko pusėje. Į ką ALEPH dirbtiniai kovotojai paprastai atsako šalta,
pikta šypsena. Rinkitės šią kariuomenę, jei vaikystėje vietoje pasakų jums buvo
skaitomos senovės graikų legendos. Taip pat, jei tikite, kad „Daft Punk“
atlikėjai iš tiesų yra robotai ir kad niekada neverta siųsti žmogaus atlikti
mašinos darbo.
Jei perskaitėte iki čia, vadinasi, rimtai domitės žaidimu ir
nusipelnėte paties svarbiausio patarimo: rinkitės tą armiją, kurios modeliai,
išvaizda, istorija ir charakteris jums atrodo patraukliausiai. Šiame žaidime
nėra neįveikiamų kariuomenių ar visuomet pergalingų taktikų. Vienodai sėkmingai
galima žaisti tiek su kalavijais mosuojančiais laukiniais škotais, tiek su
naujausiomis technologijomis ginkluotais kyborgais bei ateiviais. Tuo „Infinity“
ir žavus!
P.S. Visos šiame įraše naudotos iliustracijos - iš žaidimo gamintojo, ispanų bendrovės "Corvus Belli" interneto svetainės www.infinitythegame.com.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą