2014 m. vasario 2 d., sekmadienis

Pasaulio stebuklas per pusvalandį – žaidžiame „7 Wonders“


 Gaila, bet iš septynių senojo pasaulio stebuklų šiandien savo akimis begalime išvysti vienintelį – Cheopso piramidę Egipte. Tuo tarpu likusius – beje, ir tą pačią piramidę, ‒ galime... pasistatyti patys! Tai daryti ypač smagu žaidžiant stalo žaidimą 7 Wonders“.

Šis 2010 m. pasirodęs prancūzų dizainerio Antoine Bauza, didelio pripažinimo sulaukusių žaidimų „Ghost Stories“ ir „Hanabi“ autoriaus, kūrinys žaidėjams leidžia įsikūnyti į senovinių civilizacijų valdovų vaidmenį. Kiekvienas valdovas stato savo miestą šalia vieno iš septynių pasaulio stebuklų. Kylantis miestas, plėtojamas mokslas ir karyba bei statomas stebuklas suteikia pergalės taškus, o daugiausiai jų surinkęs žaidėjas laimi partiją. Skamba kaip rimtas iššūkis? Tik ne šiame žaidime, nes „7 Wonders“ – greitas, nesudėtingas, bet tuo pačiu ir kaip reikiant priverčiantis įtempti smegenis.

Trys iš septynių pasaulio stebuklų žaidime.
Kurį norėtumėte pastatyti?
7 Wonders“ yra kortų žaidimas, kuriame naudojamos specialios, puikiai iliustruotos kortelės. Žaidimas suskirstytas į tris „epochas“, trunkančias po šešis ėjimus. Kiekvienos epochos pradžioje žaidėjams išdalijama po septynias kortas, vaizduojančias įvairius statinius. Žaidėjai išsirenka ir sužaidžia po vieną kortą, o likusias perduoda gretimai sėdinčiam žaidėjui. Kiekvienam sužaidus po šešias kortas, epocha baigiasi – palyginama žaidėjų karinė galia, už kurią skiriami papildomi taškai, o po trečiosios epochos susumuojami visi žaidėjų pelnyti taškai ir skelbiamas nugalėtojas.

7 Wonders“ gali žaisti nuo dviejų iki septynių žaidėjų. Kadangi visi jie ėjimus atlieka vienu metu, o ėjimai trunka palyginti trumpai, šio žaidimo partija užima apie pusvalandį. Bet kokį pusvalandį! Per jį teks priimti nemažai lemtingų sprendimų, atidžiai stebėti, ką veikia jūsų kaimyniniai miestai, keisti strategiją ir nervingai kramtyti nagus svarstant, ką geriau statyti šiuo metu: šventyklą, kareivines, o gal lentpjūvę? Kaip apsirūpinti būtinais ištekliais? Ar susitelkti į pasaulio stebuklo statybą, ar geriau tegu pirmiausiai iškyla kiti jūsų miesto statiniai?

Šalia Gizos piramidžių pamažu kyla miestas...
Žaidimo taisyklės yra labai paprastos bei nesunkiai išaiškinamos, tačiau tai nereiškia, kad pats žaidimas – prastas. Veikiau priešingai – po nesudėtingu žaidimo mechanizmu slypi daugybė taktinių sprendimų. Čia pravers ne tik gebėjimas numatyti kelis ėjimus į priekį, bet ir pastabumas bei gera atmintis. Žaidėjų veiksmams ir sprendimams daug įtakos turi gretimai sėdinčių žaidėjų veiksmai, tad tenka nuolat stebėti, ką daro priešininkai bei atsižvelgti į jų veiksmus. Stebint pravartu nepamiršti, kokios kortos keliauja ratu ir kurias iš jų panaudoja priešininkai, o kurios, tikėtina, dar gali grįžti į jūsų rankas ir virsti reikalingu pastatu jūsų mieste.

Gamybiniai pastatai padeda miestui
apsirūpinti reikalingais ištekliais
Žaidime naudojamos septynių skirtingų tipų kortos. Dveji iš jų vaizduoja kasyklas ar manufaktūras, gaminančias išteklius, būtinus miestams plėsti ir stebuklams statyti. Raudona spalva pažymėtos karinės kortos, leidžiančios pelnyti taškų, jeigu jūsų valstybės karinė galia kiekvienai epochai pasibaigus bus didesnė nei kaimynų. Mėlynos civilinių pastatų kortos – šventyklos, teatrai, parkai ir akvedukai – teikia taškus jau vien tik už jų pastatymą. Žalieji moksliniai pastatai uždirba taškų už mokslo proveržį ir išradimus – kuo daugiau skirtingų rūšių mokslinių pastatų turite žaidimo gale, tuo daugiau taškų gaunate. Geltona spalva pažymėti prekybiniai pastatai leidžia paprasčiau apsirūpinti pinigais ir reikiamais ištekliais, o violetinės gildijos pelno papildomų taškų už jūsų ar kaimynų miestuose esančius tam tikro tipo statinius.

Kariniai pastatai 
Savo ėjimu kiekvienas žaidėjas sužaidžia vieną iš turimų kortų. Jas galima panaudoti trejopai. Pirma, jeigu turite reikalingų išteklių, galite pastatyti kortoje vaizduojamą statinį, pasidėdami kortelę ant stalo priešais save. Kai kurie pastatai „atrakina“ kitus statinius ir leidžia juos įsigyti nemokamai – pavyzdžiui, pasistatę altorių, vėliau galėsite įsigyti šventyklą net ir neturėdami tam reikalingų resursų. 

Turėdami altorių vėliau galite
nemokamai statyti šventyklą, dar
vėliau - Panteoną.
Antrasis būdas sužaisti kortą – tai panaudoti ją kaip dalį jūsų mieste statomo pasaulio stebuklo. Sumokėję reikalingus išteklius, užverstą kortą pasidedate ant savo žaidimo lentos, taip parodydami, kad pastatėte vieną iš stebuklo lygių. Nelygu jums tekęs stebuklas, tų lygių gali būti nuo dviejų iki keturių – kiekvienam pastatyti paprastai reikalingi vis kitokie ištekliai, o statomas stebuklas suteikia pergalės taškų ir kitokių privalumų, kaip antai karinės galios sustiprinimas, papildomos įplaukos į miesto biudžetą ar galimybė vienąkart per epochą pasistatyti pastatą už dyką.

Pinigai verčia pasaulį suktis ir šiame
žaidime.
Galiausiai, kortą galima „parduoti“ ir gauti už ją monetų. Pinigai žaidime atlieka labai svarbų vaidmenį – už juos galima pirkti reikalingus išteklius iš gretimų miestų. Ne kartą teko stebėti žaidėjus, kurie savo miestuose beveik iš viso neturėjo išteklius gaminančių pastatų, bet sumaniai prekiaudami su kaimynais apsirūpindavo viskuo, kas reikalinga jų miestų plėtrai ir pergalei pasiekti.

Moksliniai statiniai
Paprastumas, sklandi ir dinamiška eiga, o tuo pačiu – gausybė galimų sprendimų ir strateginė gelmė. Visa tai ir puiki pagaminimo kokybė „7 Wonders“ paverčia nepaprastai smagiu stalo žaidimu. Ir taip galvoju ne aš vienas – „7 Wonders“ yra pelnęs gausybę prestižinių apdovanojimų ir, ko gero, yra vienas tituluočiausių stalo žaidimų mūsų kolekcijoje. Portalo „BoardGameGeek“ įvertinimas taip pat gana aukštas - 7,92 balo.

Gildijos leidžia uždirbti papildomų
taškų žaidimo gale
Dar vienas svarbus privalumas – šiam žaidimui visiškai nebūtinas užsienio kalbų mokėjimas, nes ant kiekvienos kortos simboliais pavaizduota, ką ji reiškia ir ką daro žaidime. Žinoma, „7 Wonders“ galbūt ir nesukuria to grandioziškumo įspūdžio, kokį palieka didesni (ir geroookai ilgiau trunkantys) civilizacijų kūrimo stalo žaidimai, tokie kaip „Sid Meier‘s Civilization“. Bet pirmajai pažinčiai su šiuo žanru ar tiesiog neįpareigojančiam vakarėlio paįvairinimui „7 Wonders“ yra pats tas.

„5 S” įvertinimas:
  • Strategija: 4 iš 5
  • Sėkmė: 3 iš 5
  • Socialumas: 3 iš 5
  • Sudėtingumas: 2 iš 5
  • Smagumas: 4 iš 5



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą