Maži, ilgaausiai, agresyvūs, bet gana simpatiški. Kalbame ne
apie kokius nors pašėlusius zuikius, bet apie goblinus. Kortų žaidime „Gosu“ vadovaujate
ištisoms jų armijoms, kurias pasitelkiate kovoje dėl valdžios ir paties kiečiausio
goblinų karaliaus titulo.
Keistai skambantis žaidimo pavadinimas „Gosu“ (kompanija „Moonster Games“, vidutinis portalo „BoardGameGeek“ reitingas - 6,78) yra trumpinys
iš „Goblin Supremacy“ – „goblinų viešpatavimas“. Jau po pirmosios partijos
turėjau pripažinti, kad goblinai iš tiesų valdo! Žaidimas kaipmat sužavėjo apipavidalinimu –
puikiai iliustruotomis, spalvingomis kortomis, vaizduojančiomis goblinų karius,
herojus ir generolus. Dar vienas didelis žaidimo privalumas – paprastos
taisyklės, kurias galima išaiškinti per kelias minutes ir leistis į žaidimą. Neapsigaukite:
„paprastas“ dar nereiškia „prastas“, ir tai ‒ svarbiausias „Gosu“ privalumas.
Norint nugalėti šiame žaidime būtinas gebėjimas kruopščiai planuoti bei
tinkamai valdyti išteklius. Žinoma, prireiks ir šiek tiek klastos bei sėkmės –
kuoktelėjusiame goblinų pasaulyje retai viskas vyksta taip, kaip tikitės.
Žaidimo dėžutės viršelyje - savotiškai žavūs, bet rimtai nusiteikę goblinų kariai.\ Iliustracija iš www.boardgamegeek.com |
Žaidimo dėžutėje randame šimtą kortų, taisykles ir keletą
žymeklių. Kortos sumaišomos ir padalijamos po septynias kiekvienam žaidėjui
(„Gosu“ gali žaisti nuo dviejų iki keturių žmonių). Goblinai, pavaizduoti ant
kortų, yra suskirstyti į penkis klanus, kurie šiek tiek skiriasi savo savybėmis
ir gebėjimais. Pavyzdžiui raudonieji Ugnies goblinai mėgsta šaudyti ir
sprogdinti, o jų savybės dažnai susijusios su priešininko armijos naikinimu. Tamsieji
goblinai, pasitelkę klastą ir apgaulę, meistriškai spendžia spąstus priešams
bei jų galimybes visapusiškai išnaudoti turimą armiją. Tuo tarpu daugelis baltųjų,
Gobano klano atstovų, padeda manipuliuoti turimomis kortomis ir padidinti ar
pamažinti jų skaičių rankoje. Aišku, žaidime būtina veiksmingai išnaudoti
įvairių klanų atstovų gebėjimus bei stiprybes.
Žaidimo personažai taip pat yra skirtingų rangų – pirmojo
lygio goblinai, eiliniai kariai, vadinami „bakuto“, yra patys skaitlingiausi
ir, žinoma, palyginti silpniausi. Antrojo lygio goblinai – herojai ir trečiojo
– karo vadai, yra stipresni, bet, aišku, retesni. Norint išsikviesti į savo
armiją kurio nors klano „herojų“, būtina turėti bent vieną tam pačiam klanui
priklausantį „bakuto“. O kad į kariuomenėje pasirodytų generolas, reikia turėti
ir to paties klano eilinį, ir herojų.
Konkuruojančios goblinų armijos rikiuojasi viena prieš kitą. |
Žaidėjai paeiliui sužaidžia turimas kortas, dėdami jas ant
stalo ir kurdami ir plėsdami savo goblinų kariuomenes. Be to kiekvieną raundą
žaidėjai gali panaudoti iki dviejų aktyvacijos žymeklių, leidžiančių traukti
papildomų kortų arba pasinaudoti ypatingomis kai kurių goblinų savybėmis. „Gosu“
įtraukia į įvykių sūkurį nuo pat pirmųjų veiksmų: kiekviena sužaidžiama korta
sukelia kokį nors efektą ir leidžia pakenkti priešininkui, traukti papildomų
kortų, pertvarkyti savo armiją... Taigi būtina nuolat atidžiai stebėti, ką daro
priešininkai, bei kruopščiai pačiam planuoti savo veiksmus.
Armija beveik baigta. Trūksta paskutinio karo vado... |
Dar daugiau linksmo chaoso sukuria ta aplinkybė, jog didelė
dalis goblinų gali mutuoti, t.y. virsti naujais kariais ir pakeisti jėgų balansą
armijoje ar sukelti kitokių padarinių. Kai kurie goblinai mutuodami sunaikina
priešininką, apdovanoja šeimininką papildomomis kortomis ar suteikia papildomų
pranašumų. Taigi viskas nuolat kinta ir verčia iš naujo apmąstyti priimtus
sprendimus.
Žaidėjams nebenorint ar nebegalint atlikti daugiau veiksmų,
skaičiuojamas turimų armijų dydis. Žaidėjas, turintis didžiausią armiją, laimi
žaidimo raundą ir gauna pergalės tašką. Surinkęs tris pergalės taškus žaidėjas
tampa „Gosu“ nugalėtoju ir karūnuojamas naujuoju goblinų karaliumi.
Nuostabus apipavidalinimas, paprasta mechanika, lengvos
taisyklės ir taktinė gelmė šiame žaidime sukuria puikų derinį. Gana greitai
pajusite malonumą planuoti, kombinuoti ir dėlioti derinius, leisiančius
nusiaubti priešininkų gretas ar dar labiau sustiprinti jūsų armiją. Žaidime
„Gosu“ gana svarbus ir žaidėjų tarpusavio bendravimas, gebėjimas derėtis ir
kurstyti varžovus talžyti vieniems kitus... pačiam tuo tarpu patyliukais
rezgant netikėtos pergalės planą.
Praėjusiais metais žaidimas buvo perleistas - kūrėjai padarė kelis taisyklių ir kortų patobulinimus, ir dabar žaidžiant šį žaidimą, net ir minimalios anglų kalbos žinios nebėra būtinos, nes visos kortų savybės paaiškinamos simboliais, o ne tekstu. Tačiau ir pirmoji versija (išleista 2010 m.) man buvo vienas malonesnių šių metų atradimų.
Taigi jei ieškote gražaus, spalvingo, nesudėtingo, bet įtraukiančio žaidimo, labai rekomenduoju išbandyti save goblinų generolų amplua.
Gerą įspūdį paliko meninis žaidimo apipavidalinimas. Iliustracija iš www.asmodee.com |
Taigi jei ieškote gražaus, spalvingo, nesudėtingo, bet įtraukiančio žaidimo, labai rekomenduoju išbandyti save goblinų generolų amplua.
„5S“ įvertinimas:
- Strategija: 4 iš 5;
- Sėkmė: 3 iš 5;
- Socialumas: 3 iš 5
- Sudėtingumas: 2 iš 5;
- Smagumas: 4 iš 5;
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą