2013 m. lapkričio 10 d., sekmadienis

Goblinai valdo! Žaidžiame „Gosu“

Maži, ilgaausiai, agresyvūs, bet gana simpatiški. Kalbame ne apie kokius nors pašėlusius zuikius, bet apie goblinus. Kortų žaidime „Gosu“ vadovaujate ištisoms jų armijoms, kurias pasitelkiate kovoje dėl valdžios ir paties kiečiausio goblinų karaliaus titulo.

Žaidimo dėžutės viršelyje - savotiškai žavūs, bet rimtai nusiteikę goblinų kariai.\ Iliustracija iš www.boardgamegeek.com

Keistai skambantis žaidimo pavadinimas „Gosu“ (kompanija „Moonster Games“, vidutinis portalo „BoardGameGeek“ reitingas - 6,78) yra trumpinys iš „Goblin Supremacy“ – „goblinų viešpatavimas“. Jau po pirmosios partijos turėjau pripažinti, kad goblinai iš tiesų valdo! Žaidimas kaipmat sužavėjo apipavidalinimu – puikiai iliustruotomis, spalvingomis kortomis, vaizduojančiomis goblinų karius, herojus ir generolus. Dar vienas didelis žaidimo privalumas – paprastos taisyklės, kurias galima išaiškinti per kelias minutes ir leistis į žaidimą. Neapsigaukite: „paprastas“ dar nereiškia „prastas“, ir tai ‒ svarbiausias „Gosu“ privalumas. Norint nugalėti šiame žaidime būtinas gebėjimas kruopščiai planuoti bei tinkamai valdyti išteklius. Žinoma, prireiks ir šiek tiek klastos bei sėkmės – kuoktelėjusiame goblinų pasaulyje retai viskas vyksta taip, kaip tikitės.

Žaidimo dėžutėje randame šimtą kortų, taisykles ir keletą žymeklių. Kortos sumaišomos ir padalijamos po septynias kiekvienam žaidėjui („Gosu“ gali žaisti nuo dviejų iki keturių žmonių). Goblinai, pavaizduoti ant kortų, yra suskirstyti į penkis klanus, kurie šiek tiek skiriasi savo savybėmis ir gebėjimais. Pavyzdžiui raudonieji Ugnies goblinai mėgsta šaudyti ir sprogdinti, o jų savybės dažnai susijusios su priešininko armijos naikinimu. Tamsieji goblinai, pasitelkę klastą ir apgaulę, meistriškai spendžia spąstus priešams bei jų galimybes visapusiškai išnaudoti turimą armiją. Tuo tarpu daugelis baltųjų, Gobano klano atstovų, padeda manipuliuoti turimomis kortomis ir padidinti ar pamažinti jų skaičių rankoje. Aišku, žaidime būtina veiksmingai išnaudoti įvairių klanų atstovų gebėjimus bei stiprybes.

Konkuruojančios goblinų armijos rikiuojasi viena prieš kitą.

Žaidimo personažai taip pat yra skirtingų rangų – pirmojo lygio goblinai, eiliniai kariai, vadinami „bakuto“, yra patys skaitlingiausi ir, žinoma, palyginti silpniausi. Antrojo lygio goblinai – herojai ir trečiojo – karo vadai, yra stipresni, bet, aišku, retesni. Norint išsikviesti į savo armiją kurio nors klano „herojų“, būtina turėti bent vieną tam pačiam klanui priklausantį „bakuto“. O kad į kariuomenėje pasirodytų generolas, reikia turėti ir to paties klano eilinį, ir herojų.

Žaidėjai paeiliui sužaidžia turimas kortas, dėdami jas ant stalo ir kurdami ir plėsdami savo goblinų kariuomenes. Be to kiekvieną raundą žaidėjai gali panaudoti iki dviejų aktyvacijos žymeklių, leidžiančių traukti papildomų kortų arba pasinaudoti ypatingomis kai kurių goblinų savybėmis. „Gosu“ įtraukia į įvykių sūkurį nuo pat pirmųjų veiksmų: kiekviena sužaidžiama korta sukelia kokį nors efektą ir leidžia pakenkti priešininkui, traukti papildomų kortų, pertvarkyti savo armiją... Taigi būtina nuolat atidžiai stebėti, ką daro priešininkai, bei kruopščiai pačiam planuoti savo veiksmus.

Armija beveik baigta. Trūksta paskutinio karo vado...

Dar daugiau linksmo chaoso sukuria ta aplinkybė, jog didelė dalis goblinų gali mutuoti, t.y. virsti naujais kariais ir pakeisti jėgų balansą armijoje ar sukelti kitokių padarinių. Kai kurie goblinai mutuodami sunaikina priešininką, apdovanoja šeimininką papildomomis kortomis ar suteikia papildomų pranašumų. Taigi viskas nuolat kinta ir verčia iš naujo apmąstyti priimtus sprendimus.

Žaidėjams nebenorint ar nebegalint atlikti daugiau veiksmų, skaičiuojamas turimų armijų dydis. Žaidėjas, turintis didžiausią armiją, laimi žaidimo raundą ir gauna pergalės tašką. Surinkęs tris pergalės taškus žaidėjas tampa „Gosu“ nugalėtoju ir karūnuojamas naujuoju goblinų karaliumi.

Nuostabus apipavidalinimas, paprasta mechanika, lengvos taisyklės ir taktinė gelmė šiame žaidime sukuria puikų derinį. Gana greitai pajusite malonumą planuoti, kombinuoti ir dėlioti derinius, leisiančius nusiaubti priešininkų gretas ar dar labiau sustiprinti jūsų armiją. Žaidime „Gosu“ gana svarbus ir žaidėjų tarpusavio bendravimas, gebėjimas derėtis ir kurstyti varžovus talžyti vieniems kitus... pačiam tuo tarpu patyliukais rezgant netikėtos pergalės planą.

Gerą įspūdį paliko meninis žaidimo apipavidalinimas.
Iliustracija iš www.asmodee.com
Praėjusiais metais žaidimas buvo perleistas - kūrėjai padarė kelis taisyklių ir kortų patobulinimus, ir dabar žaidžiant šį žaidimą, net ir minimalios anglų kalbos žinios nebėra būtinos, nes visos kortų savybės paaiškinamos simboliais, o ne tekstu. Tačiau ir pirmoji versija (išleista 2010 m.) man buvo vienas malonesnių šių metų atradimų.

Taigi jei ieškote gražaus, spalvingo, nesudėtingo, bet įtraukiančio žaidimo, labai rekomenduoju išbandyti save goblinų generolų amplua. 

„5S“ įvertinimas:

  • Strategija: 4 iš 5;
  • Sėkmė: 3 iš 5;
  • Socialumas: 3 iš 5
  • Sudėtingumas: 2 iš 5;
  • Smagumas: 4 iš 5;






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą