Yra tokių stalo žaidimų, kuriems reikia kaip reikiant pribręsti
ir nusiteikti. Yra žaidimų, kurie pagrįstai vadinami žanro klasika ir kurių neišbandęs
negali vadintis tikru stalo žaidimų mėgėju. Vienas iš tokių, be abejo, yra kosminių
imperijų kūrimo (o tuo pačiu – ir kaimyninių imperijų griovimo) žaidimas „Twilight Imperium“. Šį savaitgalį pagaliau pasitaikė proga jį išbandyti, tad skubu
pasidalinti pirmaisiais įspūdžiais apie šį visomis prasmėmis kolosalų kūrinį. Tik
įspūdžiais, nes išsamesnei „Twilight Imperium“ apžvalgai pažintinės partijos,
tegu ir trukusios penkias (!) valandas, toli gražu
nepakanka.
Iliustracija iš www.boardgamegeek.com |
„Twilight Imperium“ skirtas trims ‒ šešiems žaidėjams. Kiekvienas
iš jų valdo vieną iš kosmosu keliaujančių rasių. Plėsdamas kosminį laivyną,
kolonizuodamas aplinkines planetų sistemas, kaudamasis su priešininkais
epiniuose erdvėlaivių mūšiuose ir regzdamas tarpplanetines politines intrigas,
žaidėjas veda savo rasę į šlovę, klestėjimą ir viešpatavimą galaktikoje... arba
gauna į dantis (ar cheliceras, čiuptuvus, straubliuką – nelygu, kokia jūsų
rasė) nuo savo kaimynų ir patyliukais džiaugiasi išsaugojęs bent vieną
planetėlę, kurioje galėtų ramiai gyventi bei laižytis žaizdas. Bet pradėkime
nuo pradžių.
Pažintį su žaidimu pradėjome nuo taisyklių – jas aiškinomės
apie valandą, taip pat didžiąją dalį pirmojo ėjimo, kuris truko dar maždaug
pusantros valandos. Vėliau, kai labiau patyrusių bičiulių padedami maždaug
supratome, kas ir kaip, žaidimas vyko gerokai greičiau.
Nuo pat pradžių pribloškė žaidimo mastai – jau vien pačios „Twilight
Imperium“ dėžės dydis liudija, kad joje telpa ištisa galaktika. Juokaudami
pastebėjome, kad tai netgi ne stalo, o dviejų stalų žaidimas: ant vieno iš
stalų buvo išdėliota žaidimo lenta, vaizduojanti kosminę erdvę bei
kolozinuotinas žvaigždžių sistemas, kitą stalą užėmė žaidimo rekvizitai – lapai
su žaidėjų valdomų rasių aprašymais, kortelės, erdvėlaivių rezervai ir šimtai
kitų smulkmenų. Taigi „Twilight Imperium“ okupavo visą kambarį, ir žaidžiant
teko vis vaikštinėti nuo vieno stalo prie kito.
Daugiausiai laiko praleidome prie šio stalo su žaidimo lenta, vaizduojančia kovų ir intrigų apimtą galaktiką |
Apie patį žaidimo procesą šįkart išsamiau nepasakosiu. Tik
pastebėsiu, jog „Twilight Imperium“ mechanikos paprastumas maloniai nustebino.
Kiekvieną ėjimą žaidėjai paeiliui pasirenka po strategiją arba pagrindinį
veiksmą, kurį tą ėjimą įgyvendins, o tada vienas po kito atlieka veiksmus –
stato ir judina erdvėlaivių flotiles, tiria ir kolonizuoja aplinkines planetas,
kuria ir tobulina technologijas, kaunasi su priešininkais. Visa tai atliekama
gana sklandžiai, greitai ir paprastai. Mūšių taisyklės taip pat nesudėtingos ir
paremtos dešimtainių kauliukų metimais, o patys mūšiai, nors ir ilgai
neužtrunka, dažnai būna labai įdomūs bei azartiški. Pergalės mūšiuose, tam
tikrų sistemų kontroliavimas, įvairių misijų, užduočių bei tikslų įgyvendinimas
žaidėjams pelno pergalės taškus – dešimt jų surinkęs žaidėjas laimi žaidimą.
Skamba nesudėtingai? Taip nėra. Nors, kaip minėjau, pagrindinius
žaidimo principus suprasti nėra sunku, „Twilight Imperium“ komplikuoja šimtai
detalių. Tarp jų nesunku pasiklysti ir labiau patyrusiems žaidėjams, jau
nekalbant apie pradedančiuosius. Įvairūs žaidimo lentoje išdėstyti žetonai, viena
kitą keičiančios kortelės, išrandamos technologijos ir kitos aplinkybės
reikalauja nuolatinio dėmesio ir susikaupimo. Suprantama, galaktikoje vyksta
daugybė reikšmingų dalykų. Bet susidaro įspūdis, kad visi jie vienaip ar kitaip
atsispindi žaidime. Jei pražiopsosite ką nors svarbaus, pavyzdžiui, netikėtai atrastą
hipererdvinį tunelį, vedanti link jūsų gimtosios sistemos, pasekmės gali būti
labai skausmingos.
Kai jau šiek tiek apsipratome su iš pirmo žvilgsnio stulbinančiais
žaidimo mastais ir detalių gausa, „Twilight Imperium“ tapo išties malonia, nors
ir nelengva proto mankšta. Žaidimas žavi ne tik strategija bei būtinybe gerai
apgalvoti kiekvieną ėjimą, bet ir socialumu. Čia nuolat bendraujama ir deramasi
su kitais žaidėjais, kuriamos ir išdavikiškai išardomos sąjungos, rezgami
sąmokslai. Nepaisant ilgos trukmės (girdėjau, kad kai kurios „Twilight Imperium“
partijos trunka ir po keliolika valandų), žaidimas tikrai neprailgo.
Vienos iš rasių lapas ir karinės pajėgos |
Apie žaidimo komponentų kokybę kalbėti neverta – kompanija „Fantasy Flight Games“ ja seniai garsėja. Viskas, pradedant erdvėlaivių figūrėlėmis ir
baigiant žetonais bei kortomis pagaminta puikiai ir pritaikyta ilgam bei
maloniam naudojimui. Beje, „Twilight Imperium“ buvo pirmasis kompanijos „Fantasy
Flight Games“ žaidimas. Pirmoji jo versija pasirodė 1998 m., o šiuo metu platinamas jau trečiasis žaidimo leidimas, kurį ir
išmėginome praėjusį šeštadienį.
Apibendrindamas
turiu pripažinti, kad susipažinus su šiuo klasikiniu žaidimu įspūdžiai liko
patys geriausi, ir progai pasitaikius mielai
prisėsiu prie jo dar kartą. Vis dėlto, jeigu paklaustumėte, ar „Twilight
Imperium“ papildys ir mano stalo žaidimų kolekciją, tvirto „taip“ neišgirstumėte.
Dėl kelių priežasčių.
Pirma, tai žaidimas, kuris reikalauja ypatingo pasišventimo.
Mūsų pažintinė partija, neskaitant pasirengimo, taisyklių aptarimo ir pietų
pertraukos, truko penkias valandas. Buvome susitarę praėjus šiam laikui žaidimą
stabdyti, nors kaip tik tada, mano nuomone, lentoje prasidėjo tikrasis įdomumas.
Taigi norėdami „Twilight Imperium“ partiją sužaisti iki galo, jai turėsite paskirti
ne šiaip sau vakarą ar pusdienį, bet ištisą dieną ‒ ir, ko gero, dalį nakties.
Antra, taisyklių ir svarbių detalių gausa reiškia, kad norint
žaisti „Twilight Imperium“ reikalinga stalo žaidimų patirtis. Su žmonėmis,
kurių žinios apie stalo žaidimus apsiriboja „Alias“ ir „Monopoliu“, į epinę
kovą dėl viešpatavimo galaktikoje leistis nebus paprasta. Čia, žinoma, kalbu
labai diplomatiškai. Be to, visaverčiam dalyvavimui „Twilight Imperium“
partijoje reikalingas geras anglų kalbos išmanymas. Tai kartais taip pat gali
tapti kliuviniu.
Ir vis dėlto, šeštadienio naktį sapnavau žvaigždes, tarp jų
skriejančias erdvėlaivių flotiles ir kažkur, už daigybės šviesmečių, intrigas
rezgančius nežinomus priešininkus. Keista, bet pabudau šypsodamasis. Ir net
nežiūrėjęs į sapnininką, supratau, kad tai ‒ geras ženklas: į „Twilight
Imperium“ visatą dar norėsiu sugrįžti.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą