Įsigyti sklypą. Pastatyti jame rančą arba salūną. O jeigu
kelią perbėga konkurentai, verslo ginčą išspręsti revolverių šūviais. Ir
atsiminti – šauniausias ne tas verslininkas, kuris sukaupia daugiausiai turto,
o tas, kuris greičiausiai ir taikliausiai pyškina!
Stalo žaidimo
„Carson City“ partija (leidėjas ‒ „Eagle Games“, vidutinis „BoardGameGeek“
balas ‒ 7,36) kaipmat priminė
pirmuosius kelerius kapitalizmo formavimosi metus nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje,
kai „verslo“ reikalai neretai buvo sprendžiami šūviais bei sprogimais, o žodžiai
„biznierius“ ir „banditas“ dažnai vartoti kaip sinonimai. „Laukiniai vakarai...“
anuomet murmėdavo žmonės, na, o žaidimas „Carson City“ perkelia į pačius
tikriausius laukinius vakarus – 1853-ųjų Nevadą, statyti miesto,
kuris ilgainiui taps šios valstijos sostine!
Žaidėjai čia atlieka drąsių ir išradingų miesto vystytojų
vaidmenį. Jiems tenka pirkti žemės sklypus, užstatyti juos vertingais pastatais
ir kaupti pergalės taškus – daugiausiai per keturis žaidimo ėjimus jų surinkęs
žaidėjas laimi.
Miesto plėtra įsibėgėja |
Visa tai daroma žaidėjams kiekvieną ėjimą lentoje
išdėliojant kaubojus. Juos galima pasiųsti įsigyti sklypų, gauti teisių statyti
vieną ar kitą pastatą, tiesti kelius, apsiginkluoti... arba pliekti pokerį
salūne ir bandyti išlošti pinigų. „Carson City“ kaubojai gali vykdyti daugiau
kaip 20 skirtingų veiksmų, ir kiekvienas iš jų
gali turėti lemiamos įtakos pergalei, tad kiekvieną ėjimą tenka gerai
apgalvoti.
Galvoti šiame žaidime tenka tikrai nemažai, ir jeigu
įsivaizdavote, kad vesternų kaubojai buvo nutrūktgalviai oportunistai, „Carson
City“ privers jus pakeisti nuomonę. Pasirodo, bent jau šio miesto kaubojai
pasižymėjo ypatingu racionalumu, gebėjimu atlikti sudėtingus skaičiavimus ir
planuoti toli į priekį. Tai – būtinos savybės norint laimėti šį žaidimą.
„Carson City“ naudojama daugelyje kitų žaidimų ‒ pavyzdžiui,
„Caylus“ ar „Jerusalem“, ‒ taikoma mechanika: darbininkų (šiuo atveju ‒ kaubojų)
dėstymas lentoje. Kaip ir pridera tikruose vesternuose, šiame žaidime
konfrontacija tarp žaidėjų labai aštri. Jeigu keli kaubojai nusižiūrėjo tą patį
sklypą ar statybos leidimą, ima griaudėti šūviai. Tarp kaubojų įvyksta dvikova,
kuri ir nulemia, kuris iš jų gaus teisę atlikti nusižiūrėtą veiksmą. Dvikovos
rezultatą lemia išridenti kauliukai (arba, žaidžiant pagal sudėtingesnį
taisyklių variantą, pasirinkta kortelė), tad „Carson City“ sėkmė turi šiokios
tokios reikšmės. Bet tik šiokios tokios – apdairūs žaidėjai ruošdamiesi
dvikovoms neretai iš anksto apsiginkluoja iki dantų, nepalikdami beveik jokių
šansų varžovams.
Tikras kaubojus privalo turėti žirgą, ginklą ir skrybėlę. Pastarosiomis pasirūpinta, o ginklų poškėjimo žaidime taip pat netrūksta. |
Ne tik priešininkų revolveriai skatina gerai apgalvoti
kiekvieną žingsnį ‒ „Carson City“ yra ir daugybė kitų svarbių veiksnių,
darančių įtaką žaidimo eigai ir rezultatui. Kiekvieno ėjimo pradžioje žaidėjas
turi pasirinkti savo personažą, suteikiantį žaidėjui unikalių savybių. Pavyzdžiui,
šerifas „paskolina“ dar vieną, papildomą ir nenugalimą kaubojų, kurį galima
panaudoti tą ėjimą. Samdinys (mes jį vadiname tiesiai šviesiai – banditu)
gerokai padidina žaidėjo kovinę galią, tad jei šį ėjimą ketinate daug kautis,
pasirinkimas akivaizdus. Kinų darbininkas leidžia nemokamai nutiesti du kelius
ir pigiau įsigyti pastatą, o Kapitonas – pasisamdyti dar daugiau kaubojų šiam
ėjimui... Personažai ne tik suteikia skirtingų pranašumų, bet ir lemia ėjimo
tvarką – kas pirmasis ir kas paskutinis dėstys savo kaubojus lentoje.
Septyni žaidimo personažai suteikia ypatingų savybių ir lemia judėjimo tvarką |
Žaidimui žavesio prideda ir paties miestelio plėtra –
perkant sklypus ir statant namus išties susidaro įspūdis, kad žaidėjai iš tiesų
drauge (nors ir nuožmiai konkuruodami) kuria miestą. Sprendžiant kur ir ką statyti
taip pat tenka gerokai pasukti galvą. Tarkime, ketinate statyti salūną – tačiau
tam, kad jis veiktų pelningai, būtina, jog salūną suptų kuo daugiau kitų
gyvenamųjų namų. Nusižiūrite neblogą kvartalą ir siunčiate ten kaubojų sklypui
įsigyti. Tačiau iki sklypo dar būtina nutiesti kelią – tad kitas jūsų kaubojus skuba
į kelių kompaniją... Jūsų nelaimei, ten jau trinasi kito žaidėjo parankinis:
laukia dvikova, galbūt verta skirti papildomų išteklių ir geriau apsiginkluoti?
Bet paskutinį jums likusį kaubojų ketinote pasiųsti miesto tarybą, pelnyti jums
pergalės taškų... žaidžiant „Carson City“ būtina įvertinti daugelį aplinkybių
ir priimti dažniausiai labai nelengvus sprendimus.
Per visas pusantros valandos (maždaug tiek trunka viena
partija) įtampa neatslūgsta, yra griežiama dantimis, svaidomasi žudančiais
žvilgsniais, grasinimais bei prakeiksmais ‒ mano įsitikinimu, tai būtini
bruožai geram stalo žaidimui.
Kita vertus, „Carson City“ nėra be trūkumų. Visų
pirma, žaidimas gana sudėtingas ir jo taisykles nėra labai paprasta išaiškinti
ar greitai perprasti. Antra, kadangi žaidėjams tenka nemažai pagalvoti, partija
vyksta gana lėtai – kartais gali pabosti laukti, ką gi nuspręs jūsų varžovai.
Galiausiai, pritarčiau apžvalgininkams, teigiantiems, kad „Carson City“ ne itin
gerai perteikia chaotišką (ir tuo žavingą) „laukinių vakarų“ atmosferą – nutrūktgalviškumui
žygiams čia tiesiog nelabai yra vietos.
Taisyklės išdėstytos aiškiai ir logiškai, bet jas perprasti ir išmokti prireikia laiko |
Tačiau žaidimas turi ir svarbių privalumų. Pirmiausia ‒ jo
strateginis gilumas. Veiksmų planavimas, taktika ir gebėjimas ją koreguoti pagal
besikeičiančias aplinkybes „Carson City“ atlieka lemiamą vaidmenį. Svarbus ir
gebėjimas stebėti bei perprasti varžovus, numatyti jų veiksmus.Taigi jei
ieškote geros vakaro pramogos IR mankštos smegenims su gudragalvių draugų
kompanija, „Carson City“ tikrai vertas jūsų dėmesio.
„5S“ įvertinimas:
- Strategija: 5 iš 5
- Sėkmė: 2 iš 5
- Socialumas: 3 iš 5
- Sudėtingumas: 3 iš 5
- Smagumas: 3 iš 5
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą